حمله تند یک ستاره به کارلوس؛ آقای کی روش؛ ما ایرانیم که…

حمله تند یک ستاره به کارلوس؛  آقای کی روش؛  ما ایرانیم که…

مهاجم اسبق تیم ملی که البته سابقه درگیری و مخالفت زیادی با مربیان خود داشت، با اشاره به رفتار فعلی تیم ملی، مدعی شد که اگر این گونه رفتار می کرد، کار را دنبال نمی کرد. مربی در تیم و مانند بازیکنان فعلی تغییراتی را در تیم ایجاد می کرد و به هر حال آنها هدف خود را برای ادامه حضور در تیم ملی و به خصوص جام جهانی دنبال نکردند.

تیم ملی چه ربطی به نهاد ریاست جمهوری دارد؟

متاسفانه دلال ها روی فوتبال، تیم های داخلی و مدیران تاثیر زیادی دارند و الان هم برخی دلال ها موضوع تیم ملی را پخش کرده اند و به همین دلیل اتفاق می اندازند. مگر می شود دو بازیکن از تیم ملی در دفتر رئیس جمهور گرفت و این دو درباره سرمربی تیم ملی صحبت کنند که سرمربی در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی ننشیند و ما آیا باید مربی دیگری بیاوریم؟ در حالی که بعد از این اتفاق بیشتر بچه ها گفتند ما مخالفیم. این دو گروه از جایی به وجود می آیند که عده ای از آقایان به هر دلیلی که برایشان معتبر است، آزادی بازیکنان تیم ملی را به نهاد ریاست جمهوری می برند. این موضوع چه ربطی به نهاد ریاست جمهوری دارد؟

* اسکوچیچ باید درمان لازم را انجام نداده باشد

اگر این شایعه است، از کجا آمده است؟ من اصرار ندارم که اسکوچیچ در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند، اما اگر واقعاً دو بازیکن تیم ملی به خودشان اجازه دهند که به نهاد ریاست جمهوری بروند و در مورد تغییر سرمربی تیم ملی صحبت کنند. تیم ملی و آوردن یک نفر دیگر، به نظر من کار اسکوچیچ از کنترل خارج شده است و اسکوچیچ نباید این نظم را داشته باشد که به خود اجازه این کار را بدهد.

* چرا به دنبال گزینه خارجی هستید؟

فکر من این است که اگر قرار نیست اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی بنشیند، یک ایرانی باید بنشیند. چرا به دنبال گزینه خارجی هستید؟ چرا بلافاصله به کسی که قبلا به ایران رفته و همه چیز را در مورد آن می داند آموزش می دهید؟ چرا الان می گویند آقای کی روش مشکل مالی ندارد؟ چرا در دوره های قبل بحث مالی مطرح بود اما الان نه؟ از آنجایی که او از مصر کنار گذاشته شد و بحث عراق به نتیجه نرسید و حالا نیمکت ایران در جام جهانی نیمکت خوبی است، مشکل مالی ندارد؟ اگر بخواهیم اسکوچیچ را حذف کنیم که البته نظر شخصی من نیست. نه اسکوچیچ پسر عموی من است و نه من رابطه خوبی با مربیان کروات داشتم و دارم. به جز ایویچ و بلاژویچ که به فوتبال ما آمدند و سابقه قوی داشتند، بقیه مربیان کروات که به ما آمدند با یک ارتباط آمدند.

* علی دایی را روی نیمکت تیم ملی نشاند

اگر واقعا دو بازیکن از تیم ملی ما به خود اجازه می دهند به نهاد ریاست جمهوری بروند، در فوتبال را ببندید. در زمان بلاژویچ نمی توانستم با او کار کنم. مردانه دستش را فشردم و گفتم نمی توانم با تو کار کنم خداحافظ. تیم ملی مال من نیست که بگویم آن را تغییر می دهم و شخص دیگری را می بینم. ما مربی بومی داریم و اگر قرار باشد اسکوچیچ را جایگزین کنیم، مربی بومی می آوریم. ما شناسنامه فوتبال ایران را داریم که در دنیا جایگاهی دارد. علی دایی را روی نیمکت تیم ملی نشاند. اسکوچیچ، قهرمان جام جهانی برای تیم ملی؛ اگه قراره جابه جاش کنیم، علی دایی رو راضی کنیم. علی دایی، امیر گالنووی و دیگران را داریم که رزومه دارند. علی دایی جایگاه بین المللی دارد. چرا یک نفر را زیاد کردید که ما در کلونی فوتبالش بودیم؟ چرا می خواهی همه ما دوباره او را بپرستیم؟ فکر من این است.

ما هنوز به اسکوچیچ صندلی نداده ایم

من نمی گویم که آقای اسکوچیچ باید در جام جهانی باشد. من فوتبال صحبت می کنم و می گویم اسکوچیچ با نتایجی که به دست آورد حق دارد روی نیمکت تیم ملی بنشیند. ما هنوز جایی به او ندادیم و یک بازی تدارکاتی به او ندادیم تا ببینیم می تواند در جام جهانی روی نیمکت ما بنشیند یا نه. در حالی که در دوره های قبل با آقایان مهاجرانی و جلال طالبی در جام جهانی بودیم با مربیان خارجی مثل برانکو و کی روش هم بودیم و حذف شدیم. چه تضمینی وجود دارد که اسکوچیچ باشد و ما به جام جهانی نرویم یا شخص دیگری بیاید و به مرحله بعد برود؟ چه کسی تضمین می کند؟ من فوتبال صحبت می کنم. من به اسکوچیچ و دیگران اهمیتی نمی دهم. من می گویم اگر قرار است نیمکت را عوض کنیم، آن را به یک ایرانی بدهیم.

* آقای کی روش؛ ما ایرانیم!

مطمئن باشید اگر چهار فوتبالیست با علی دایی صحبت کنند، علی دایی با نیمکت نشینی تیم ملی موافقت می کند. چرا علی دایی قبول نمی کند؟ ما علی دایی را داریم. نیمکت تیم ملی را به او بدهیم. نمی دونم چرا کی روش الان اینقدر نرم شده و حرف های عجیبی می شنوم که حتی پول هم نمی خواهند. چه اتفاقی ناگهانی افتاد؟ ما همون ایرانیم که با ترکمنچای قرارداد بستیم و به قرون آخر بردیم، لیگ رو بستیم و هرجا خواست اردو زدیم و با خود تیم ها قرارداد بستیم. چرا می خواهید بدون بحث مالی قرارداد ببندید؟

* دایی مثل آب خوردن رختکن را جمع می کند

آنها می گویند شما یک مرد بزرگ را روی نیمکت جام جهانی می گیرید و اسکوچیچ کوچک است. می گویند اسکوچیچ نمی تواند رختکن را اداره کند و رختکن با آقای اسکوچیچ هماهنگ نیست. من می گویم اگر اسکوچیچ واقعا نمی تواند رختکن را اداره کند، ما علی دایی را داریم که رختکن را مثل آب خوردن نگه می دارد و همه روی او حساب می کنند. چرا نامیکات را به ایرانی ها نمی دهید؟ به جز جام جهانی 1998 که با آن اسم و آواز جایگزین ایویچ شدیم و آقای جلال طالبی آمد، بچه ها با مربی ایرانی بد بازی کردند. ما آمریکا را شکست دادیم و مقابل یوگسلاوی و آلمان خوب بازی کردیم.

* تعویض نیمکت ربطی به بازیکنان ندارد

مشکل دوسوختگی را خیلی ها می دانند اما هیچکس نمی گوید احتمال دارد این اتفاق بیفتد و اگر این اتفاق بیفتد خوب نیست دو نفر به ریاست بروند و بگویند مربی یک تیم ملی را عوض کنید. بازیکن نمی تواند بگوید سرمربی تیم ملی عوض می شود یا خیر. اصلا ربطی به بازیکن نداره

* به اسکوچیچ قدرت کامل بدهید

بازیکنان وقتی وارد زمین فوتبال می شوند همه چیز را به یاد می آورند. بازیکنان تیم ملی ملزم به حضور در تیم ملی ایران هستند. خدایا هر چه دارم از فوتبال است، از باشگاه به تیم ملی رفتم و از تیم ملی به آلمان، اروپا و آمریکا رفتم و تمام درآمدم از فوتبال را مدیون تیم ملی هستم. بازیکنان نمی توانند برای تیم ملی بازی نکنند. جام جهانی رویدادی است که همه دوست دارند در آن شرکت کنند و هرکس بگوید من از بازی در جام جهانی لذت نمی برم دروغ می گوید. اگر می خواهند هر دو دست را از بین ببرند، باید محکم بایستند. اگر قرار است اسکوچیچ بماند، باید به او قدرت کامل داده شود و با بی انضباطی مقابله کند. اگر نتواند از عهده آن برآید، باید شخص دیگری را بیاورند.

چرا در دوره ویلموتس به نتیجه نرسیدیم؟

من هرگز در رختکن تیم ملی نبودم تا در مورد توانایی اسکوچیچ در کنار آمدن یا نبودن صحبت کنم. اگر در رختکن بودم، حتماً می‌گفتم که می‌تواند آن را جمع کند یا نه. من هرگز در رختکن تیم ملی و با بچه ها نبوده ام. من فقط در بازی ایران و لبنان با دعوت آقاس استیلی برای تمرین رفتم و آزمون، جهانبخش، بازیکنان و آقای باقری را دیدم و آقای اسکوچیچ هم آنجا بود. اصلاً آقای اسکوچیچ را نمی شناسم، طرفدارش هستم یا نه، اما از نظر فوتبالی بهترین نتایج راهیابی به جام جهانی را با اسکوچیچ به دست آوردیم. بعضی ها می گویند تیم ملی آنقدر خوب بود که به مسابقات جهانی رفتند. چرا در زمان ویلموتس نتوانستیم به نتیجه ای برسیم؟ اسکوچیچ آمد و ما تمام کردیم. ما نباید حق را از دست بدهیم. تیم ملی با اسکوچیچ به مسابقات جهانی رفت و بهترین نتایج اولیه را کسب کردیم. حالا بیایید به آن فرصت دهیم. اگر واقعاً به این نتیجه رسیدیم که نباید به او فرصت بدهیم، بیایید یک مربی ایرانی که فوتبال ما را می شناسد، استخدام کنیم.

* غول های فوتبال علی دایا را بازگرداندند

علی دایی 4-5 سال است که در فوتبال نیست اما تماشا می کند. من چند سالی است که فوتبال را کنار گذاشته ام، اما آیا می توانیم تماشا کنیم؟ فوتبال عشق من و علی دایی است. عشق و زندگی مثل ماست. علی دایی به تیم ملی کشورمان افتخار می کند. اگر بعضی ها بگویند علی دایی نمی آید، می گویند چرت می زنم. چند نفر از بزرگان فوتبال را جمع کنید تا به سراغ علی دایی بروند و از او بخواهید که برگردد و به تیم ملی فوتبال کمک کند. تیم ملی برای همه است نه عده کمی. خود علی هم می داند و در کنار تیم ملی فوتبال ما دایی علی شد و همیشه می گوید من با مردم هستم.

* فوتبال را از بیرون تصمیم می گیرند

به نظر من دو تیمی که ایجاد شده کمکی به فوتبال ما نمی کند. می گویند آقای کی روش را بیاورید. افرادی هستند که مخالف هستند و هنوز دو طرف وجود دارد. چه کسی دو دست را جمع می کند؟ علی دایی هم می تواند جمع کند. این اتفاقات به نفع ما نیست. برخی افراد خارج از فوتبال برای فوتبال ما تصمیم می گیرند و این اشتباه است.

* من جلسه فدراسیون فوتبال را قبول ندارم

قطعا فدراسیون ما اختیارات لازم برای تصمیم گیری را ندارد. از طرفی روش فدراسیون ما برای انتخاب رئیس فدراسیون در مجمع اشتباه است. من نمی دانم چه کسی قوانین را تعیین کرده است. چرا فوتبالیست ها نمی توانند درخواست بدهند؟ علی کریمی هم با هزار ناملایمات و بدبختی کاندید شد. من جلسه فدراسیون فوتبال و شرایط و تبصره هایی که گذاشته اند را قبول ندارم. ببین کی داره می دوه از آنجایی که فوتبال در این مملکت شروع شد، به غیر از عابدینی و دادکان، رئیس فدراسیون فوتبال را به ما معرفی کنید. همه جای دنیا روسای فوتبال فوتبال هستند و برای ما نیستند. حالا یک فوتبالیست از کل هیئت مدیره فدراسیون فوتبال به جز میرشاد به من معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید