حمله تند محمد نوری به اسکوچیچ

حمله تند محمد نوری به اسکوچیچ

تیم ملی فوتبال ایران پس از فینال جام جهانی با نتیجه 2 بر صفر مقابل کره جنوبی شکست خورد که اولین شکست اسکوچیچ از تیم ملی ایران پس از 16 بازی بود. و آن شکست کره جنوبی را برای اولین بار بالاتر از ایران در مقدماتی جام جهانی قرار داد.

محمد نوری کارشناس و پیشکسوت فوتبال با تبریک فرارسیدن سال و قرن جدید به مردم ایران گفت: ابتدا برای مردم خوب کشورم روزهای پر از امید، سلامتی و امید را آرزو می کنم که تلاش مسئولان کشور در سال جدید نگرانی معیشتی مردم شریف ایران را کاهش دهند.

وی در خصوص دیدار ایران و کره جنوبی گفت: قصد ندارم با اولین شکست تیم ملی را به چالش بکشم و از نتایج قبلی چشم پوشی کنم. اما باید گفت که کره حقیقت را در مورد اسکوچیچ نشان داده است. و او می دانست که در کیفش چیست.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: درست است که در 15 بازی قبلی مقابل اسکوچیچ شکست نخورده ایم اما می خواهم به اسامی تیم هایی که 15 بار با آنها برخورد کرده ایم توجه کنم. تیم هایی مثل سوریه، لبنان، عمان، عراق، بحرین و امثال اینها و البته تنها تیمی که نبردیم کره جنوبی بود که سطح فوتبالش بالاتر از آن تیم ها بود. در حالی که برای صعود به امتیاز بازی نیاز داشتیم در تهران (به زور) با کره مساوی کردیم و در خاک کره شکست خوردیم در حالی که باید برای سیدبندی می بردیم.

نوری گفت: در واقع دیوار سخت کره جنوبی نشان داده اسکوچیچ مربی خوبی برای جام جهانی نیست و فدراسیون فوتبال باید توجه کند. و از اسکوچیچ بزرگتر باشد. ما از اسکوچیچ بابت زحماتش تا اینجای کار سپاسگزاریم و اعتراف کرد که از امروز باید جای خود را به مربی بزرگتری واگذار کند.

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: ویلموتس چنان بلایی سر فوتبال ایران آورد که وقتی اسکوچیچ با ستارگانی چون سردار، طارمی، انصاری فرد، جهانبخش، حاج صفی و خیلی های دیگر چهار تیم درجه سه آسیایی را شکست داد، کارش مهم شد و برای ما عالی است آهسته اگرچه این حداقل انتظاری است که از تیم پر ستاره ایران وجود دارد.

وی تاکید کرد: یکی از انتقاداتی که به کار اسکوچیچ دارم این است که او به شدت تحت تاثیر دیگران قرار می گیرد و بر اساس چیزی که به نظر نمی رسد یک مربی فوتبال باشد تصمیم می گیرد. اسکوچیچ به طور غیر قابل توجیهی بر استفاده از بازیکنان در پست های غیر تخصصی اصرار دارد که این یک نقص بزرگ در کار او است.

مدافع و هافبک پیشین فوتبال ایران ادامه داد: دست سرمربی تیم ملی بر خلاف مربیان باشگاهی برای انتخاب بازیکنان باز است و به همین دلیل سرمربی ملی پوش اجازه استفاده از بازیکن را در پست غیرتخصصی ندارد. در حالی که او بازیکنان کاملا خوبی در این پست ها دارد. در این زمینه می توانم مثال های زیادی بزنم، مثلاً بازی قبلی سیاوش سواری را بازی نکردیم و در عین حال از امید نورافکن به عنوان مدافع میانی استفاده کردم. یا در همان بازی با کره جنوبی در روز خلع ید محرم، حردانی یکی از ملی پوشان اردو را برای استفاده از خلیل زاده در پست غیرتخصصی صدا نکرد که تصمیمی غیر موجه است.

دیدگاهتان را بنویسید