حمله جنجالی استقلالی ها به سجادی: وزیر گفت من پرسپولیسی نیستم برادرم قرمز است اما…

حمله جنجالی استقلالی ها به سجادی: وزیر گفت من پرسپولیسی نیستم برادرم قرمز است اما…

علی جباری کاپیتان و مدیر سابق استقلال با قاطعیت اعلام کرده است که جمعی از مدیران فدراسیون و وزارت ورزش مخالف استقلال هستند و خواهان قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی هستند. گفت و گوی جباری را در ادامه می خوانید:

شما همیشه از روسای قبلی وزارتخانه انتقاد کرده اید و مدعی شده اید که هوای پرسپولیس را دارند.

من هنوز به آن اعتقاد دارم. ببینید پرسپولیسی بودن اصلا بد نیست چون هرکسی می تواند طرفدار یکی از این دو تیم باشد. بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس در تیم ملی دوستان و همبازیان عزیز ما بوده اند، اما بحث من این است که وقتی فردی در مقام رهبری قرار می گیرد دیگر به تیمی که متعلق به اوست کمک نکند.

آیا شما همچنان بر همین عقیده هستید؟

بله دقیقا. الان هم می گویم گروهی از مدیران ارشد فدراسیون سازمان لیگ و البته خود وزارتخانه مخالف استقلال هستند و می خواهند پرسپولیس جام حذفی را برد، حتی خود آقای سجادی هم مخالف استقلال است! وزیر شد و بعد از تصدی مسئولیت به او گفتند که آجرلو را مدیرعامل استقلال کن. درست مثل ماجرای مدیرعامل شدن آقای افشارزاده در استقلال.

در مقطعی با مدیران ارشد این وزارتخانه درباره پرسپولیسی بودن صحبت کردید و درگیری لفظی داشتید…

درگیری من با آنها به خاطر پرسپولیسی بودن این افراد نبود، بلکه به خاطر حمایت آنها از پرسپولیس بود. من شخصا در زمان وزیری به آقای سلطانی فر گفتم شما پرسپولیسی هستید و اشکالی ندارد اما باید به انصاف بین این دو تیم احترام بگذارید. وزارت ورزش فعلی با امضای قرارداد با آیرلو ضربه آخر را به استقلال زد. به نظر شما آجورلو عاشق چشم و ابروی فرهاد مجیدی بود؟ اصلا. آنها انتظار نتیجه گرفتن از تیم مجیدی را نداشتند و اعتقاد بر این بود که بعد از چند هفته ناکامی فرهاد می رود و آقایان فردی را که می خواهند بیاورند، اما بر خلاف تصورشان خوشبختانه استقلال با مجیدی به نتیجه رسید. یک بحث مدیریتی مهم اینجاست که وقتی بودجه ندارید چرا به طور اتفاقی باشگاه را بدهکار می کنید تا این همه مشکلات حل شود؟ خود آقای احمد سعادتمند که قبل از آجورلو و مدی مدیرعامل باشگاه استقلال بود، اعتراف کرد که پول استراماچونی را خودش تنظیم کرده است اما وزیر قبلی ورزش گفته این پول را پرداخت نکن. اینها مسائلی است که مردم به آن اهمیت می دهند.

البته آجورلو رفت و فتح الله زاده آمد اما استقلال همچنان مشکل داشت

بله، استقلال هنوز هم مشکلاتی داشت و دارد، اما از بین همه مدیرانی که در چند سال اخیر مدیرعامل استقلال شدند، فقط فتح الله زاده استقلالی بود. متأسفانه برنامه او را تنظیم کردند و متأسفانه اشتباهاتی را مرتکب شد که این مدیر را تخریب کرد. فتح الله زاده نباید می آمد و حالا که آمد باید بیشتر مواظبش بود، اما متاسفانه این بلاها سرش آمد.

بحث فنی استقلال هم مطرح است. خیلی ها می گویند محرومیت های پیاپی ریکاردو ساپینتو به استقلال آسیب زد.

اتفاقاً معتقدم اگر روی سکوها می نشست می توانست بیشتر به استقلال کمک کند. این شخص ذاتا عصبی است و دیوانه می شود. گاهی اوقات هم تیمی های حریف تا حد عصبانیت شیطنت می کردند، بنابراین اگر او روی سکوها بنشیند به نفع استقلال است. یک امتیاز من خیلی مهم است و ضربه بزرگی به استقلال زد. متاسفانه چند نفر در فضای مجازی صفحه و کانال ایجاد کردند و به برخی داوران فحش دادند که این حرکت در فرهنگ استقلال جایی ندارد اما از طریق فضای مجازی ضربه بزرگی به استقلالی ها وارد کرد. طبیعی است که انگشت خود را در لانه زنبور عسل بچسبانید و نیش بزند. وقتی به اسم یکی از هواداران استقلال صفحه درست می کنند، کانال می سازند و به داوران فحش می دهند، باید انتظار داشت که برخی از داوران عصبانی و لجباز باشند.

بحث تبریک ندادن به سرمربی استقلال هم مطرح است و برخی می گویند ریکاردو ساپینتو باید به پرسپولیس تبریک می گفت.

من اگر جای سرمربی استقلال بودم قبل از بازی با سرمربی این تیم صحبت می کردم تا در صورت قهرمانی پلیس به او تبریک بگویم. بهتر بود ساپینتو این کار را می کرد چرا که پرسپولیس باید فصل گذشته که بدون باخت قهرمان شدیم به ما تبریک می گفت. به هیچ وجه نباید به چنین مشکلاتی دامن زد. استقلال و پرسپولیس در ایران میلیون ها هوادار دارند و در حین رقابت هر چه دوستی با هم بیشتر باشد برای خودشان بهتر است.

آخرین سوال. آیا استقلال قهرمان جام حذفی می شود؟

من به شما گفتم و باز هم می گویم که گروهی از مدیران در وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پرسپولیس حضور دارند و می خواهند این تیم قهرمان جام حذفی ترکیه شود، اما استقلال باید بدون توجه به میدان بیاید. از این مشکلات است و مانند بازی تراکتورسازی عمل می کند. وقتی توپ به درون دروازه می رود هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و این دقیقاً کاری است که استقلال باید انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید