حواشی جنجالی در پمپ بنزین ها ادامه دارد؟ / نماینده مجلس: به خاطر خدا برادرم آزاد است; این است

حواشی جنجالی در پمپ بنزین ها ادامه دارد؟  / نماینده مجلس: به خاطر خدا برادرم آزاد است;  این است

روز جدید مقسودی گفت: اگر قرار باشد درس و ایمان و ایمان ما راه الی الله را طی کنیم، خود به خود به آن سمت خواهیم رفت.

فاطمه مقسودی عضو هیأت رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در سومین نشست زن زمانه که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ایشان جایگاه مشخص و ارزشمندی دارند.

وی با بیان اینکه خداوند در خلقت انسان، زن و مرد را جز در ظاهر فرقی قائل نشده است، بیان کرد: در تکلیف همه ما مسئولیم. در جامعه اسلامی همه ما نسبت به تعهداتی که بر عهده خودمان است مسئول و پاسخگو خواهیم بود.

یکی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون زنان درباره برخی ابهامات درباره قانون جوانان جمعیت و فرهنگ سازی در موضوع جمعیت گفت: اما چیزی که به ذهن من می رسد این است که هر کدام کمی به فکر خودمان باشیم. فرهنگ از تک تک ما عزیزان شروع می شود.

مقسودی گفت: اگر قرار باشد درس و ایمان و ایمان ما راه الی الله را طی کنیم، خود به خود به آن سمت خواهیم رفت. اما وقتی اشاعه فرهنگ غیر اسلامی در دستور کار سریال های تلویزیونی ما باشد، تغییری ایجاد نمی شود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: امروز شاهد فعالیت زنان در عرصه های مختلف هستید. وانگهی در هشت سال پاسداری مقدس اگر چنین زنانی نبودند مردان قهرمان ظاهر نمی شدند. در بحبوحه انقلاب اسلامی، امام در سه استان همدان، کرمانشاه و ایلام یک فرمانده زن سپاه کرد. خانم دباغ که امام ایشان را محرم خانه خودشان می دانند.

وی افزود: آیا می توان گفت نگاه انقلاب اسلامی زنان را محدود کرده است؟ زن بودن در اسلام و انقلاب اسلامی ارزشمند است، اما برخی جوامع، زن مبتذل را می‌سازند.

مقسودی تاکید کرد: در عرفان زنان عرفانی داشتیم که خیلی جلوتر از مردان بودند. در سیاست، ما زنان را در دست داریم.

مقسودی ادامه داد: این نگاه انقلاب اسلامی به زنان است و باید درباره آنها صحبت کنیم. زن مقام بالایی دارد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: هیچ کس به زنان ظلم نمی کند مگر انسان های پایین و پایین.

وی گفت: یکی از مشکلات ما بحث اقتصادی است. زنان بی سرپرست و بی سرپرست، زنان جویای کار، قانون باید از آنها حمایت کند.

وی گفت: تلاش فراکسیون زنان باید روی ریل زنانی باشد که وارد جامعه می شوند. اما زنان با ورود به جامعه گاهی آسیب می بینند.

مقسودی گفت: در خصوص قوانین خشونت علیه زنان، لایحه ای وجود دارد که دولت سال هاست آن را پیگیری می کند و در صحن علنی قرار خواهد گرفت. قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی قانون است و قوانین شرعی و اخلاقی قانون است.

یکی از اعضای هیئت رئیسه فراکسیون زنان گفت: در مجلس شورای اسلامی چند موضوع را دنبال می کنیم. مسئله امنیت زنان یکی از خواسته های ما از خانم هزالی است که زنان خانه دار، بی خانمان و بی خانمان باشند.

وی افزود: ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای زنان و رفع تبعیض در استخدام زنان در نهادهای مختلف و پیشبرد قوانین برای زنان از موضوعات مهم در دستور کار فراکسیون زنان مجلس است.

این نماینده مجلس افزود: در نساجی بروجرد طرح توسعه ایجاد کردیم و اولویت کاری ما زنان سرپرست خانواری بود که درآمد نداشتند.

مقسودی با بیان اینکه اولویت من ایجاد اشتغال برای بانوان شهرم است، گفت: در سایر سمت ها باید از زنان حمایت های فرهنگی، اقتصادی و قانونی صورت گیرد و در این مسیر حرکت می کنیم.

نماینده بروگر در مجلس در بخشی از این مراسم در پاسخ به سوالی درباره برادرش و حواشی ایجاد شده در این زمینه گفت: به خاطر خدا برادرم آزاد است و الان پیش من است.

دیدگاهتان را بنویسید