حمله موشکی Omicron روز جدید

حمله موشکی Omicron

روز جدید آمار و اطلاعات شبکه بهداشت و درمان کشورها نشان می دهد که بر خلاف تصور اولیه، مرگ و میر آمیکرون از دلتا خطرناک تر و کشنده تر شده است. موج آمیکرون در ایالات متحده تعداد قربانیان روزانه را به 3895 نفر رساند.بیشترین تعداد مرگ و میر در شیوع دلتا در ایالات متحده 3418 نفر بود. اوج مرگ و میر روزانه آمیکرون در دانمارک و ایتالیا هشت برابر بیشتر از دلتا است. این عدد در کانادا، سوئیس و فرانسه 4 برابر، در استرالیا 3 برابر و در سوئد 2 برابر است. ایران نیز در ابتدای موج آمیکرون قرار دارد و دو تا سه هفته دیگر تعداد کشته ها دوباره افزایش می یابد. مصطفی معین در همین رابطه با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی خود گفت: در حال حاضر تخت های بخش های بالینی کودکان در بیمارستان های کشور به سرعت پر از کودکانی شده است که به دلیل بیماری امیکرون در بیمارستان بستری هستند! پروتکل های بهداشتی (پر کردن واکسن، ماسک، فاصله گرفتن) از بزرگسالان! موج ششم تاج از هم اکنون آغاز شده است و این وظیفه دولت است که از اهرم های قانونی قاطعانه و سریع برای مطالبه نوبت اول، دوم و سوم (یادآوری) واکسن تاج استفاده کند. در زیر توصیه ها و هشدارهای دکتر مسعود یونسیان دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات تاج و دکتر شروین شکوهی رئیس واحد بیماری های عفونی بیمارستان لقمان حکیم در خصوص شیوع بیماری آمیکرون را می خوانید.

مصطفی معین نسبت به شیوع آمیکرون هشدار داد

مصطفی معین با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی خود نوشت: اکنون موج ششم تاج آغاز شده است و وظیفه دولت است که با قاطعیت و سرعت از اهرم های قانونی برای تزریق اول، دوم و دور سوم اجباری است. ) برای واکسن تاج.

اجازه ندهید برخی افراد همچنان نسبت به سلامت خود و سایر شهروندان بی مسئولیت باشند! کاری که باید ماه ها پیش تکمیل می شد و از موج های جدید بیماری عروق کرونر جلوگیری می کرد! کشورهای عضو، حق کودک را برای داشتن بالاترین استانداردهای سلامت و امکانات لازم برای درمان، بیماری و توانبخشی به رسمیت می شناسند! در 8 آوریل 2020، کمیته حقوق کودک در بیانیه ای به کشورهای عضو در مورد تأثیر شدید جسمی، روانی و عاطفی شیوع Quid 19 بر کودکان هشدار داد!

دکتر مسعود یونسیان:
تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در روز به سرعت به شش رقم افزایش می یابد
دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات تاجیکستان گفت: نه تنها موارد به صورت تصاعدی در حال افزایش است، بلکه میزان این تشدید در حال افزایش است.

مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات تاج، به ایلنا گفت: به نظر می‌رسد هفته‌های آینده سخت باشد، اما پیش‌بینی‌های بلندمدت معمولاً اشتباهات زیادی دارند. دو هفته پیش به طور متوسط ​​روزانه 12 درصد افزایش بیماری عروق کرونر نسبت به روز قبل داشتیم. هفته گذشته این رقم به 15 درصد و در پایان هفته به 20 درصد رسید. این بدان معنی است که نه تنها موارد به صورت تصاعدی افزایش می یابد، بلکه سرعت این نمایی افزایش می یابد. اگرچه انتظار داشتم در هفته اول تعداد بیماران جدیدمان به پنج نفر برسد، اما در روز چهارشنبه شاهد این اتفاق افتادیم. بنابراین میزان افزایش پرونده ها بالاست و به سرعت به رقم شش رقمی و بالای 100 هزار نفر خواهیم رسید. اگر جامعه به همین منوال پیش برود تا پایان بهمن ماه با افزایش موشک هایی مواجه خواهیم شد که مانند موشک بلند می شوند. اما اگر تغییری در رفتار مردم و کارمندان و محله ها ایجاد شود، ممکن است تا هفته آینده همین افزایش موارد را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، همه گزینه‌ها برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های عروق کرونر قلب باید با هم استفاده شوند. فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، افزایش تهویه و افزایش پوشش واکسیناسیون ممکن است به خودی خود موثر نباشد، اما مشکل بزرگتر این است که متاسفانه هیچ یک از این روش ها به درستی اعمال نشده و نباید استفاده شود. یونسیان در پاسخ به این سوال که آیا واکسیناسیون در شرایط کنونی تاج گذاری در کنترل پیک موثر است یا خیر، گفت: فرصت خوبی برای واکسیناسیون داریم و بهانه ای است برای جلوگیری از موج بعدی اما اینکه بگوییم واکسنی که می خواهیم باشد. ما چه کسی هستیم، نه، نه. این به این دلیل است که بیشتر مبتلایان بدون علامت هستند و در جامعه گردش می کنند و دیگران را آلوده می کنند. معمولاً دو هفته پس از دوز دوم، ایمنی زیادی ایجاد می شود. اگر کسی امروز واکسینه شود و سه هفته بعد دوز دوم خود را دریافت کند، دو هفته بعد از دوز دوم که در مجموع پنج هفته با دوز اول می‌گذرد، مصونیت جدیدی ایجاد می‌شود که در طی آن موارد زیادی اتفاق افتاده است و ممکن است پیک برای واکسن زدن و جلوگیری از آسیب دیر نشده است.

دکتر شروین شکوهی: اوج پیک ششم بیش از دو هفته خواهد بود

دکتر شروین شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم، درباره چشم‌انداز موج ششم ایران گفت: باید بدانید که تعداد افرادی که در مدت کوتاهی بیمار می‌شوند کم نیست. با افزایش این تعداد، تعداد بستری ها و فشار بر نظام سلامت نیز افزایش می یابد. دکتر شکوهی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شفقنا گفت: به نظر شما چرا Omicron با سایر جنبه ها متفاوت است؟ مرگ و میر کمتر است، اما این بدان معنا نیست که مردم در اثر این بیماری نمی میرند! این بازیچه مردم است و می گویند این بیماری سرماخوردگی است و مریض می شویم و خوب می شویم! اما این اصلاً خبری نیست. همه نوع کووید یک سری مرگ و میر به دلیل خود بیماری دارد و یک سری مرگ و میر به دلیل عوارض ناشی از کووید رخ داده است. شما افراد زیادی را در اطراف خود با عوارض ناشی از کووید دیده اید. از عوارض مکرر گرفته تا سکته قلبی و غیره، از مردم می پرسیم که چرا ماسکی نمی زنید که بگوید من در سه نوبت واکسن زده ام. خانواده ای پیش من آمدند و گفتند در جشن عروسی مبتلا شده ام! به آنها گفتم چرا به مهمانی رفتید؟ گفتند چون عروسی دخترمان بود! فقط یک عروسی تعداد زیادی از مردم را مبتلا کرد. وزیر آموزش و پرورش چند وقت پیش گفته بود که همکاران باید واکسینه شوند و کارت داشته باشند و سر کلاس بیایند. اگر همه بدانند که وارد اوج بیماری شده ایم. چند روز پیش در کلاس های دانشگاه شرکت کردند. معلومه داره چی میشه! پس این چیزها چیست؟ از قدیم می دانستند که چنین اتفاقی می افتد و این اولین اتفاق است.

مقامات باید جوامع و مردم را ببندند تا با مقامات همکاری کنند

وی افزود: این بیماری همچنان در کشورهای اروپایی و آمریکایی بالاست. بخش مهمی از ماجرا، رفتار مردم و مسئولان است. این بدان معناست که وقتی می خواهید یک پیک بسته بندی کنید، مسئولان باید جوامع را ببندند و مردم باید با مسئولان همکاری کنند. تمام محدودیت ها نصف شده و در صورت وجود محدودیت باید ضمانت اجرا وجود داشته باشد. به عنوان مثال، ضمانت اجرایی برای تعطیلی موسسات وجود دارد، اما قوه مجریه محدودیت ها را اعمال نمی کند. مشکلات اقتصادی هم وجود دارد که در همه جای دنیا مطرح شده است و در کشور ما هم بیشتر. باید اقدام کنند و بین بدترین و بدترین حالت یکی را انتخاب کنند و کاری کنند که کمترین آسیب و کمترین عارضه برای مردم و دولت و دستگاه های پزشکی و پزشکی داشته باشد.

اوج کی خواهد بود؟

قله عددی است که به اوج می رسد و سپس به خط تبدیل می شود. این زمان بیش از دو هفته خواهد بود. مهم این است که این خط چقدر بماند و دوام داشته باشد. قله پنجم این بار طولانی بود. این زمان بستگی به رفتار ویروس و رفتار کارمندان و افراد دارد. امروز این ویروس در مقابل چشمان ما مانند یک الگوی آمریکا رفتار می کند. او گفت: «آنچه امروز در ایالات متحده اتفاق می افتد احتمالاً آینده من و شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید