حمله هکرها به سیستم سوخت با کمک عوامل نفوذی داخلی انجام شد


ساعت: 22:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816503

وزیر نفت اعلام کرد: حمله هکری به سامانه سوخت رسانی با کمک عوامل نفوذی داخلی انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جواد اوجی درباره حمله هکرها به سامانه سوخت گفت: صنعت نفت ایران یکی از اهداف اصلی دشمن برای آسیب زدن به مردم و کشور است. من بارها به همکارانم تاکید کرده ام که صنعت نفت در حال حاضر در خط مقدم جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران قرار دارد. چرا که دشمن جایگاه صنعت نفت ایران را در تامین انرژی کشور می داند و قصد دارد با برهم زدن این صنعت آسایش و آسایش مردم را از بین ببرد و باعث نارضایتی شود.

وی افزود: نقش این صنعت در صادرات نفت و تامین درآمدهای ارزی نیز مشخص است و دشمن در حال حاضر با تسلیم شدن و ایجاد محدودیت سعی در به چالش کشیدن دولت دارد. به همین دلیل، دشمن علاوه بر تحریم صادرات نفت، میعانات گازی و فرآورده های نفتی ایران، قصد داشت با نفوذهای داخلی و خارجی، سیستم سوخت کشور را مختل کند. بدین ترتیب روز سه شنبه 4 آبان ماه تمامی پمپ بنزین های کشور با حمله سایبری دشمن دچار اختلال شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمک نفوذی های داخلی در صورت هک شدن سیستم سوخت رسانی را تایید می کنید؟ وی گفت: بله، هم تاثیرات داخلی و هم عوامل بیرونی در این موضوع دخیل بودند. چون فقط یک حمله نبود و دو سه بار به شکل های مختلف مورد حمله قرار گرفتیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید