حمله وحشیانه مهاجم سابق پرسپولیس به ستاره یحیی

حمله وحشیانه مهاجم سابق پرسپولیس به ستاره یحیی

برد یک هفته مانده به دربی بسیار مهم است و این برد در کرمان نصیب شاگردان یحیی گل محمدی شد. پرسپولیس در آستانه دیدار با استقلال (تیم 6 گل این هفته) با بحران عجیبی روبرو شد و آن مشکل ده اخطاره (سه کارت) بود که اگر در بازی با مس کرمان یک کارت زرد دیگر دریافت می کرد. ، قرمزها را در دربی نداشت سرنوشت مردم صوفیه تکذیب شد.

علیرضا بیرانوند، گئورگی گلسیانی، علی نعمتی، وحدت حنان اف، میلاد سرلک، سینا اسدبیگی، وحید امیری، مهدی ترابی، محمد عمری و البته سروش رفیعی بازیکنانی بودند که تهدید به محرومیت از دربی شدند.

شاید خیلی ها احساس می کردند که یحیی گل محمدی در دیدار با مس کرمان ریسک زیادی نکرد و به تعدادی از این بازیکنان تاثیرگذار استراحت داد اما سرمربی پرسپولیس به غیر از مصدومان محمد عمری و وحدت خاناف، از 8 بازیکن با خطر حذف استفاده کرد و گرفت. نتیجه..

مرتضی کرمانی مقدم ستاره سابق پرسپولیس در این خصوص به خبروشی گفت: به نظرم رشادت های یحیی گل محمدی در کرمان قابل تحسین بود. اینجا و آنجا خوانده ام که یحیی ممکن است به چند بچه کرمان استراحت بدهد چون با استقلال بازی می کنند، اما این کار را نکرد.

وی ادامه داد: یحیی گل محمدی به حق 3 امتیاز تعیین کننده دیدار با مس کرمان را در دربی فدا نکرد و اتفاقا سود زیادی هم برد. پرسپولیس در دیدار نفس گیر در کرمان از شهر مس پیروز شد و توانست زنده و سالم بدون بازیکن محروم به تهران بازگردد. به نظر من نیمی از فوتبال شجاعت و بی ترسی است. اگر یحیی از ترس محرومیت در دربی می خواست به فکر دربی کرمان باشد و به چند بازیکن اصلی خود استراحت دهد، می توانست بازی مس را از دست بدهد. از این رو با پختگی کامل تصمیمی منطقی گرفت و موفق شد با 3 امتیاز و دست پر از کرمان به تهران بازگردد و برای دربی آماده شود.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن انتقاد از عملکرد لئاندرو پریرا مقابل مس کرمان یادآور شد: نمی دانم این مهاجم برزیلی است یا نه؟ او در موقعیت تک به تک توپ را دفع کرد و دروازه خالی را از دست نداد تا پرسپولیس با گل های بیشتری زمین را ترک کند. فکر می کنم اگر مهدی عبدی به جای این برزیلی در زمین بود هر دو موقعیت را به گل تبدیل می کرد. همینطور باید از عملکرد عیسی آل کثیر تمجید کنم که در دقیقه 83 وارد زمین شد و یک پنالتی گرفت و به تیرک دروازه زد تا ثابت کند مهاجمان ایرانی پرسپولیس خیلی بهتر از مهاجمان خارجی این تیم هستند.

وی همچنین به تمجید از گئورگی گلسیانی پرداخت و افزود: جا دارم از عملکرد مدافع گرجستانی پرسپولیس تمجید کنم. او روحیه بالایی دارد و همه را در زمین تشویق می کند. او با توجه به اینکه سال ها در ایران بازی می کند با روحیه ما ایرانی ها آشنایی زیادی دارد و به نظر من یکی از سه خرید بزرگ پرسپولیس در این فصل بود. من معتقدم حساب او با دو مهاجم خارجی پرسپولیس متفاوت است.

مرتضی کرمانی مقدم نقش دربی را در تعیین قهرمان لیگ بسیار مهم ارزیابی کرد و در پایان گفت: قبلا هم گفته بودم که این دربی حتی می تواند قهرمان لیگ برتر را هم مشخص کند. الان به این نتیجه رسیده ام و اگر پرسپولیس بتواند در هفته 27 استقلال را شکست دهد، قهرمان لیگ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید