حمله پیشکسوت پرسپولیس به تمدید قرارداد این ستاره یحیی

حمله پیشکسوت پرسپولیس به تمدید قرارداد این ستاره یحیی

در خبر ذکر شد؛ با وجود آغاز آماده سازی پرسپولیس برای حضور در لیگ برتر بیست و دوم، تامیروف که در ازبکستان به سر می برد، با توجه به عدم تمایل کادرفنی پرسپولیس به وی و فسخ قرارداد وی در تمرینات غایب بوده است. تغییر می کند. در همین راستا باشگاه پرسپولیس برای این مهاجم ازبکستانی بلیت هواپیما تهیه کرده است تا تامیروف روز 16 تیرماه (25 تیرماه) به تهران بازگردد. از آنجایی که هر روز پرواز مستقیمی بین تهران و تاشکند وجود ندارد، این بازیکن از تاشکند به دبی می رود و پس از چند ساعت توقف در فرودگاه آن شهر، به تهران می آید. در این شرایط به نظر می رسد تامیروف سه روز دیگر در تمرین پرسپولیس حاضر شود اما حضور او به معنای ادامه همکاری با این مهاجم ازبکستانی نخواهد بود. کادر فنی پرسپولیس باید چند روزی تمرین تامیروف را در نظر بگیرد و سپس نظر نهایی خود را درباره ماندن یا رفتن دائمی این بازیکن اعلام کند. به نظر می رسد این تصمیم کادرفنی خواهد بود تا اگر علاوه بر کاسیانو، دومین مهاجم خارجی هم به پرسپولیس نیاید، در خط حمله خالی نخواهند بود.

یکی از منتقدان شیرزد تمیرف در فصل گذشته، جمشید شاه محمدی، مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی و آقای گل سال های آخر فوتبال بومی بود. بر این اساس، فکر نمی‌کردیم که بدانیم دیدگاه شاه محمدی در مورد بازگشت این مهاجم ازبکستانی چه ضرری دارد.

آقای شاه محمدی آیا می دانید شیرزد تمیرف به تمرینات پرسپولیس برمی گردد؟

(می خندد) تبریک می گویم!

جدی میگی یا شوخی میکنی؟

چه می توانم بگویم؟! سابقه این مهاجم ازبک مشخص است و نمی دانم چرا دوباره او را تعقیب کردند؟

شما در فصل گذشته یکی از منتقدان جدی تمیرف بودید. چرا؟

من با این مهاجم ازبکستانی پدری نداشتم! او هم جای من را از دست نداد اما فکر می کنم در فوتبال خودمان حتی در لیگ دسته اول آزادگان 100 مهاجم بهتر از تمیرف داریم.

یک روز با شما مصاحبه کرد و گفت من در 50 سالگی از تامیروف بیشتر گل می زنم؟

یک جورهایی شوخی کردم و مسخره کردم اما مهاجمی که نیم فصل دوم مهره پرسپولیس بود و فقط یک گل به ثمر رساند چه فایده ای دارد؟ من نه! باید همین الان به جای تمیرف با فرشاد پیوس قرارداد ببندند، قول می دهم در این سن از تمیروف بیشتر گل بزند!

اما آیا قبول دارید که یافتن مهاجم دشوار شده است؟

بله، من با این گفته موافقم و شاید یحیی گل محمدی بخواهد تامیروف را دوباره برگرداند چون مهاجمی پیدا نکرده است. متأسفانه ما مهاجم کم داریم و در تربیت مهاجمان خوب عمل نکرده ایم.

چرا؟

به دلیل حذف استعدادیاب ها و مربیان! مربیانی که جرات استفاده از بازیکنان جوان را دارند اما حالا جای خود را به مربیان فعلی و نتیجه گرا داده اند. در این فوتبال و رده های اصلی می توان مهاجمان و گلزنان با استعدادی را پیدا کرد که فقط به کمی توجه نیاز دارند، اما شجاعت کجاست؟ از طرفی مدیران ناکارآمد و غیرفوتبالی فقط نتیجه می خواهند و مربیان آنها را به آن سمت سوق می دهند. سال هاست فرشاد پی، اصغر مدیروستا، ناصر محمدهانی و علی دایی را در این فوتبال ندیده ایم. سردار آزمون نیز محصول کشور روسیه است.

روسیه؟!

بله، اگر سردار آزمون در جوانی به روسیه نمی رفت و لژیونر نمی شد، شاید امروز فوتبالش در ایران تمام می شد. یکی مثل او یا مهدی طارمی ناگهان گل ماشین ظاهر شده است.

سوال دیگری که داریم در مورد قیمت بازیکنان ایرانی است. آیا در تابستان امسال شاهد افزایش عجیب قیمت فوتبالیست ها بوده ایم؟

متأسفانه این گرانی در همه زمینه ها آزاردهنده شده است اما در فوتبال به نظر من نقش دلال خیلی مهم است. دلال ها پدر فوتبال ایران را بردند! این که اراده ای برای برخورد با آنها وجود نداشته باشد، یک موضوع اراده نیست، اما مدیران غیر فوتبالی به این دلالان اجازه می دهند که در فوتبال بی رحم باشند. برخی از همکاران و دوستان مربی با این دلال ها دوست شده اند و به همین دلیل قیمت یک بازیکن متوسط ​​به 20 تا 30 میلیارد تومان می رسد.

بازیکن 20 تا 30 میلیارد تومانی داریم؟

در ایران فقط مهدی طارمی و سردار آزمون به این قیمت می ارزند. البته این همه حرفی که می زنیم یا بحث سقف قرارداد جدید فایده ای ندارد و دلال ها حرف اول و آخر را در این فوتبال خواهند زد.

دیدگاهتان را بنویسید