حکم ترساندن زنان با چتر برای راه نرفتن در خیابان!

سوال: مردمی که در قیام های اخیر شرکت کردند و برای سرنگونی حکومت اسلامی اقدام کردند، چه راه حلی دارند؟

پاسخ:

اول: کسانی که در اغتشاشات به گونه‌ای عمل کرده‌اند که منجر به قتل شده یا منجر به آتش‌سوزی و تخریب اماکن عمومی و تخریب اماکن مردم شده و در خیابان‌ها رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند که باعث بازگشایی مردم شده است. مغازه ها و زنان پیاده با چادر. ترس در خیابان؛ همه کسانی که در شورش ها شرکت کردند، حتی آنهایی که مستقیماً مرتکب قتل نشدند، مبارز، فاسد و شورشیان به حساب می آمدند.

این سه عنوان با آنها مرتبط است: «فساد فی الارض»، «محارب» و «باغی».

باقی مردی است که برای سرنگونی حکومت اسلامی تلاش می کند، حتی اگر شکست بخورد، حتی اگر کسی را نکشد. خود سرنگونی حکومت اسلامی حتی در زمان غیبت معصوم (علیه السلام) قیام است و جزای قیام قتل است، هر چند کسی را نکشد، حتی اگر مستقیماً مرتکب قتل نشود. جرم. به محض انجام عملی براندازی، حکم فتنه را می گیرد.

ثانیاً: کسانی که در گروهی شرکت می کنند که یک نفر از آن گروه قصد کشتن، سوزاندن یا هتک حرمت مسلمانی را داشته باشد، همه آن گروه محرم محسوب می شوند، نه فقط کسی که مستقیماً مرتکب قتل یا آتش زدن یا ایجاد رعب و وحشت می شود. بلکه همه افراد این گروه را «مفسد الارض» و «محارب» می دانند و حکومت اسلامی می تواند همه افراد این گروه را به جرم «حارب» و جرم «افساد الارض» تحت تعقیب قرار دهد.

در نهج البلاغه از امیرالمومنین علی (ع) نقل شده است که فرمود:

«فَوَاللَّهِ لَوْ لَمْ یُصِیبُوا مِنَ الْمُسْلِمِینَ إِلَّا رَجُلًا وَاحِداً مُعْتَمِدِینَ لِقَتْلِهِ بِلَا جُرْمٍ جَرَّهُ لَحَلَّ لِی قَتْلُ ذَلِکَ الْجَیْشِ کُلِّهِ إِذْ حَضَرُوهُ فَلَمْ یُنْکِرُوا وَ لَمْ یَدْفَعُوا عَنْهُ بِلِسَانٍ وَ لَا بِیَدٍ.»

طبق این فرمایش امیرالمومنین علیه السلام; گروهی که برای سرنگونی و کشتن مسلمان مظلوم قیام می کنند، همه کسانی که در آن گروه حضور دارند و به این اقدام اعتراضی ندارند، شریک جرم و یاغی محسوب می شوند و کشتن آنها به عنوان جرم «خیانت» شرعا جایز است.

ما از قوه قضائیه می خواهیم که در اجرای عدالت و اجرای احکام اسلامی و اجرای احکام اسلامی در مورد کسانی که به آنها برچسب “عصیانگر”، “محارب” و “مفسد الارض” داده می شود، کوتاهی نکند.

دیدگاهتان را بنویسید