خالص‌سازی مربوط به دولت نمی‌شود/ برخی برای اهداف سیاسی از این واژه استفاده می‌کنند

وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

وزیر کشور استفاده از لفظ و واژه خالص‌سازی توسط برخی در زمان انتخابات را بیشتر برای اهداف سیاسی عنوان و اعلام کرد: این لفظ با توجه به شناسنامه دولت مربوط به او نمی‌شود.



احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج و در واکنش به استفاده برخی سیاسیون از واژه خالص‌سازی در انتخابات اظهار کرد: نمی‌دانم این واژه‌سازی‌ها که بیشتر اهداف سیاسی دارد، بر حسب چه منطقی است.
وی ادامه داد: اگر منظورشان این است که دولت نمی‌خواهد گروه‌های سیاسی مختلف در انتخابات پیش‌رو حضور داشته باشند که اتفاقا دقیقا برعکس است.

وزیر کشور گفت: به‌عنوان نمونه، جلسات خانه احزاب، یکی از پر رونق‌ترین جلساتی است که تاکنون برگزار شده و در حوزه فعالیت سیاسی خانه احزاب مرتبا از آنها درخواست کرده‌ایم در انتخابات فعال باشند و شرکت کنند.

وحیدی با تاکید بر اهمیت حضور همه سلائق و علائق سیاسی هم در انتخابات و هم در مسئولیت‌های گوناگون، گفت: رئیس‌جمهور بارها تاکید کرد همه نظرات حتی نظرات جریان مخالف دولت هم شنیده شود، چه بسا حرف‌های خوبی بیان شود.

وی ادامه داد: بنابراین هم سیاست شخص رئیس‌جمهور و هم دولت بر لزوم وجود همه سلیقه‌های سیاسی در کشور است پس این لفظ که دیگران از فعالیت کنار گذاشته شوند، دست‌کم به دولت مربوط نمی‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: ملاک در مسئولیت‌ها، کارآمدی، پایبندی و توانمندی‌های لازم است که طبق قانون فرد باید دارا باشد. البته فرد باید تعهدات اخلاقی، اقتصادی، حرفه‌ای و سلامت کاری هم داشته باشد.

وحیدی با بیان اینکه این معیارها برای دولت اساس است، گفت: دولت به‌دنبال این نیست که افراد توانمند ‌با قابلیت‌های حرفه‌ای را کنار بگذارد و شناسنامه دولت هم همین را نشان می‌دهد.



آیا این خبر مفید بود؟