خانه خود را “اجاره” کنید تا “مالیات” نگیرید


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877585

هورشیدی مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: مالکان خانه های خالی استان یزد در صورت عدم اجاره واحد مسکونی خود تا پایان تیرماه باید مالیات پرداخت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هورشیدی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه طبق قانون اگر خانه ای بیش از 4 ماه غیرقابل سکونت باشد، مشمول مالیات می شود، اظهار داشت: مشمول مالیات می شوند و سازمان امور مالیاتی موظف است از صاحبان این خانه ها مالیات دریافت کند. خانه ها.

وی ادامه داد: مبلغی که برای اخذ مالیات از خانه های خالی در نظر گرفته شده به گونه ای است که اجاره نکردن خانه برای صاحب خانه عملا زیان آور است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اینکه شناسایی خانه های خالی بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است، گفت: وصول مالیات بر عهده سازمان مالیاتی است که با توجه به این موضوع و تنها در فاز اول این طرح بیش از 2 میلیارد ریال مالیات بر خانه های خالی استان یزد دریافت کرد که با توجه به تعداد خانه های خالی استان، پیش بینی می کنیم در مراحل بعدی این میزان افزایش یابد.

هورشیدی همچنین درباره نحوه محاسبه مالیات خانه های خالی توضیح داد: مالیات بر اساس فرمول خاصی است، اما آنچه مشخص است این است که قطعاً میزان این مالیات در اختیار صاحب خانه نخواهد بود، به خصوص در سال دوم که این میزان مالیات بسیار زیاد است، افزایش می یابد.

مدیرکل استان در پایان گفت: با توجه استاندار یزد، شناسایی و اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه به سرعت توسط مسئولان مربوطه در حال پیگیری است و امیدواریم با این طرح ظرفیت عظیمی به واحدهای مسکونی اضافه شود. که مستاجرین بتوانند از آن استفاده کنند.”

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید