خانه دار وزیر ارتش اسرائیل به اتهام ارتباط با ایران بازداشت شد

آژانس اطلاعات داخلی اسرائیل (SHINBAT یا Shabak) امروز (پنجشنبه) گفت که او اوایل ماه جاری به ظن ارائه اطلاعات به یک شخصیت مرتبط با ایران دستگیر شده است.

به گزارش رسانه صهیونیستی هاآرتص، این شهروند صهیونیستی به نام اورن هورن به ابتکار خود به یکی از افراد مرتبط با ایران از طریق یک شبکه اجتماعی مراجعه کرده و با توجه به دسترسی وی به خانه وزیر، راه هایی را برای وی پیشنهاد کرده است. Shinbott همچنین ادعا می‌کند که گورن امکان دسترسی بدافزار به رایانه Gantz را افزایش داده است.

آژانس جاسوسی اسرائیل گفت که بازجویی گورن نشان داد که او از لوازم خانگی گانز، از جمله رایانه‌اش، عکس گرفته و آن‌ها را برای فردی مرتبط با ایران ارسال کرده است تا ثابت کند جدی است.

همچنین ادعا می کند که به دلیل پروتکل امنیت داده در محل اقامت گانز به هیچ اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی نداشته است، بنابراین نمی تواند هیچ اطلاعات طبقه بندی شده ای را منتقل کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز گزارش داد که دادستانی منطقه مرکزی علیه این فرد در دادگاه منطقه اللد کیفرخواست تنظیم کرده است. بر اساس این گزارش، نظافتچی خانه بنی گانز وزیر دفاع با گروه هکری Black Shadow تماس گرفت و پیشنهاد داد اطلاعاتی از خانه گانز مانند اسناد طبقه بندی شده از رایانه وی ارائه دهد.

این گزارش ادعا می کند که هورن 37 ساله از اللد در فلسطین اشغالی به هکر پیشنهاد کرده است که یک ویروس را روی رایانه شخصی گانز نصب کند. گفته می‌شود که او پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت‌هایش در رسانه‌های اسرائیل در ماه گذشته، با این گروه تماس گرفت.

بر اساس این گزارش، گورن از طریق یک تلگرام هویت جعلی با این گروه تماس گرفت و گفت که برای وزیر دفاع اسرائیل کار می کند و می تواند در ازای دریافت پول به آنها کمک کند.

به گزارش رسانه های صهیونیستی، تحقیقات در این زمینه با اطلاع گانز انجام شده است.

این اولین بار نیست که رسانه های صهیونیستی مدعی هدف قرار گرفتن گانز و انگشت اتهام به سمت ایران هستند.

در ماه مارس 2019، دوازدهمین شبکه تلویزیونی صهیونیستی گزارش داد که نداف ارگامان، رهبر شینبات، دیدارهای محرمانه ای با گانز داشته است که طی آن به وی گفته است که تلفن همراهش توسط افراد مرتبط با ایران هک شده است.

گانز سپس ادعا کرد که هیچ اطلاعات امنیتی در تلفن همراه او وجود ندارد و هکرها نمی توانند از آن برای اخاذی از او استفاده کنند. متهم به تخریب صورتش.

در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های صهیونیستی بارها مورد حملات سایبری، غیرقابل دسترسی و تهدید به افشای اطلاعات خود قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید