خانواده؛ اولویت اول در گام دوم انقلاب/ زنان نقش مسلمی در رشد و کمال جامعه بشری دارند.


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810477

نگاهی به جایگاه خانواده و زن در بیانیه گام دوم انقلاب;

به گفته کارشناسان، توانمندسازی خانواده برای تحقق اهداف بیانیه، گام دوم باید در اولویت مسائل فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، گام دوم انقلاب و افق ترسیم شده برای زنان و خانواده جایگاه بسیار ویژه ای را به خود اختصاص داد. امروز در این برهه تاریخی، رسالت زن و به رسمیت شناختن مسئولیت ها و حقوق فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان مسلمان جایگاه ویژه ای یافته است.

گام دوم انقلاب، زن مسلمان را به عنوان شخصیتی فعال و تأثیرگذار در عرصه های فردی، خانوادگی و اجتماعی معرفی کرد.

رهبر معظم انقلاب در این بیانیه تأکید کردند که فرهنگ غربی، ذهن و اندیشه را «ماده‌سازی» می‌کند و کسب ثروت و دارایی را موجب انحراف از اهداف عالی زندگی، عادی‌سازی گناه و فروپاشی «خانواده» می‌کند. کارشناسان توانمندسازی خانواده برای دستیابی به اهداف بیانیه، گام دوم باید اولویت بندی مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.


خانواده مهمترین نیاز برای اعلام گام دوم انقلاب / عظمت زن مسلمان مسلم است

ثریا رضایی در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: زنان ایران اسلامی از زمان تشکیل نهضت بزرگ امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دوران دفاع مقدس و سپس سازندگی و در عرصه های مختلف کشور از جمله راهپیمایی ها و انتخابات. همچنین در ساختن ایران اسلامی در همه ابعاد نقش ارزنده و موثری داشته اند.


de576815 c966 4c6b 9fbb f6da3cb7468f خبر خاکستری

مسئول امور فرهنگی جامعه زنان استان کرمانشاه پیروزی انقلاب اسلامی را در گرو ابتکار و توسعه زنان دانست. اکنون که حضرت آیت الله خامنه ای در مرحله دوم خودسازی، جامعه پذیری و تمدن قرار دارند، توجه جامعه بزرگ زنان ایران اسلامی به نقش آنان در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی حائز اهمیت است.

وی افزود: خانواده مهمترین منبع برای اعلام گام دوم انقلاب و مورد خواست دشمنان است و نبود آموزش های لازم برای همزیستی و عدم مهارت در زوجین عامل اصلی اختلاف و تنش در خانواده است. “

رضایی گفت: با افزایش آسیب های خانواده آسیب های اجتماعی نیز افزایش می یابد و این نشان دهنده ارتباط مستقیم کارکرد خانواده با جامعه است.

وی ادامه داد: بخشی از نابسامانی های خانواده مربوط به رسانه ها و شبکه های ماهواره ای است که البته مخاطبان این شبکه ها بسیار بیشتر از زنان نسبت به مردان است.

رضایی بابیان اینکه مهم ترین لازمه بیانیه گام دوم انقلاب خانواده است، بیان کرد: هفت موضوع اساسی در بیانیه وجود دارد که بهترین مکان برای تربیت آنها ممکن است خانواده باشد و به فرموده رهبر معظم انقلاب. خانواده ها کندوهای کوچکی هستند که جامعه را می سازند.


1f1fa49f a56a 4ef7 9eca c9fee10636b1 خبر خاکستری

وی از گرایش دختران و پسران جوان به دروس غیر ضروری و بی توجهی به آموزش های لازم برای زندگی مشترک گلایه کرد و نیامد و از من نخواست که به دخترم مهارت های دوست داشتن شوهر را بیاموزم در حالی که این مهارت برای زن لازم است. زندگی

رضایی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب در واقع بر روحیه گرم مادری، شور و عشق همسر و عظمت غیرقابل انکار زنان مسلمان تاکید کرد.




رهبر معظم انقلاب در گام دوم به مسئله سبک زندگی توجه کردند

سهیلا زارعی پور در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سبک زندگی موضوعی اساسی است که با رویکردهای مختلف از سوی اندیشمندان اجتماعی، آموزشی، روانی و حتی اندیشمندان حوزه های سیاسی، اقتصادی و مدیریتی و همچنین مقام ارشد استانی در بیانیه ای به آن پرداخته شده است. مرحله دوم آنها به طور کامل به انقلاب اشاره کردند.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی افزود: حضرت آقا در این بیانیه شعارهای انسانی و همیشه زنده انقلاب را یادآور شدند و گفتند که اساساً انقلاب ما انقلاب ملی و ایرانی نیست، بلکه انقلاب اسلامی و انقلاب انسانی است؛ این انقلاب به معنای انقلاب اسلامی است. شعارهای اصلی انقلاب آزادی، اخلاق، معنویت، استقلال و برابری است که هرگز کهنه نمی شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی مبتنی بر مبانی توحیدی شکل گرفت تا همه ابعاد زندگی جامعه ایران و امت اسلامی را تغییر اساسی دهد. سبک زندگی بیانگر شخصیت انقلاب و روحیه آن است. و محور اصلی ارزیابی موفقیت یا واکنش انقلاب را باید در همین حوزه جستجو کرد.


f10b88be 470f 4f67 84aa 130e7852c78b خبر خاکستری

زارعی پور با بیان اینکه بهترین منبع سبک زندگی اسلامی قرآن است، گفت: سبک زندگی فرد همان رفتار فرد است و بر اساس نگرش های اجتماعی و فردی در متن جامعه و گروه ها است. .

«شیوه زندگی ما در درجه اول نگرش ها، باورها و رفتارهای فردی است که به رفتار خانوادگی یا رفتار اجتماعی و سپس به گروه ها و جامعه تسری پیدا می کند و این بستر در حال توسعه است و روش ارتباطی و تعاملی در سطح اجتماعی جوامع و تبدیل به ملت ها می شود. و در نهایت ممکن است روزی به نقطه ای برسیم که در جوامع مختلف شیوه و شیوه زندگی انسانی یکسان و مشترک یا مشابه داشته باشیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها به ما هشدار داده اند که غرب و دشمنان آن به دنبال ورود حیات غربی به جوامع اسلامی هستند، پس باید هوشیار باشیم.

زارعی پور افزود: کسانی که معارف معنوی و دینی کسب کرده اند، امروز نمی توانند سبک زندگی تمام عیار غربی را بپذیرند، زیرا زندگی غربی در قالب و محدوده تجربه و معناست و آخرالزمانی نیست.


dd5df292 0162 472b b38a e12e04664b59 خبر خاکستری

بر اساس بیانات گام دوم و دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی اسلامی، تشکیل دهکده جهانی و صلح بین‌المللی با چالش‌های جدی مواجه است، چرا که سبک زندگی اسلامی تمدن نوین اسلامی و فراتر از آن.» او گفت: اسلام مدرن تمدن آخرالزمان و تمدن مهدوی را می سازد و قرآن در این باره مژده می دهد.

وی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از «سبک زندگی غربی» صحبت کردند. رهبر انقلاب تأکید می کنند که فرهنگ غربی، ذهن و اندیشه را «مادی» می کند و کسب مال و ثروت موجب انحراف از اهداف عالیه زندگی، عادی سازی گناه و فروپاشی «خانواده» می شود.

زارعی پور خاطرنشان کرد: توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع سبک زندگی در بیانات گام دوم نشان می دهد که ایشان به «وضعیت اجتماعی» و «نگرش و شرایط افراد طبقات اجتماعی» توجه زیادی دارند. به خصوص زنان ملاحظات آنها محدود به قشر سیاسی نیست.


d74fc412 d337 4908 9ce1 8fa92388c6cd خبر خاکستری

به گزارش مرصاد؛ گام دوم شناسایی زنانی است که عظمت وجودشان را با رنگ ها و درخشش وصف ناپذیر بی تفاوتی جایگزین نخواهند کرد. امروز زن مسلمان و بانوی گرانقدر ایرانی پرچمدار این مطالبه جهانی است و در گام دوم انقلاب با قاطعیت بیشتری راه تمدن نوین اسلامی را تا رسیدن به مرزهای امن طی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید