خاویار، گنجی که بسیار رنج می برد / فرصت کاشت خاویار در منابع آبی شهرستان لردگان

ساعت: 10:00
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786562

معاون شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

رضا احمدی گفت: چه بخواهند گوشت خاویار تولید کنند و چه بخواهند خاویار استخراج کنند، باید چندین سال مصرف شود تا با سود کشت شود. اگر همه شرایط فراهم شود و پرورش ماهی به خوبی مدیریت شود، می توان از آن استفاده کرد و البته پرورش این ماهی نیز سود کلانی به همراه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا احمدی معاون شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: تاکنون مجوز خاویار در استان صادر نشده است.
وی افزود: شرایط اقلیمی منطقه و منابع آبی باید برای پرورش ماهیان خاویاری مساعد باشد، پس از دریافت استعلام و با توجه به ضوابط فنی، بهداشتی و زیست محیطی، مجوز برای متقاضیان ماهیان خاویاری در چهارمحال و بختیاری صادر می شود.
معاون شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توجه به دمای آب تخم ریزی خاویار هم گرم و هم سرد است و دمای آب باید تقریباً بیش از 22 درجه سانتیگراد باشد.
احمدی بیان کرد: اکثر منابع آبی چهارمحال و بختیاری دمای زیر 20 درجه سانتیگراد دارند اما در شهرستان لردگان با توجه به اینکه دمای آب نسبت به سایر نقاط استان بیشتر است امکان کاشت خاویار وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از تولید خاویار مربوط به گوشت آن و بخشی دیگر مربوط به خاویار است. تولید گوشت از این ماهی دو تا سه سال طول می‌کشد و در صورت استخراج خاویار، ۷ تا ۹ سال باید از آن مراقبت کرد.»
معاون شیلات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: پرورش ماهی مناسب و در صورت مدیریت خوب می توان از آن استفاده کرد و البته پرورش این ماهی بسیار سودآور است.
احمدی گفت: پرورش خاویار نیاز به زمان و حوصله زیادی دارد و شرایط پرورش این ماهی بسیار خاص و حساس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید