خبر خوب بازنشستگی برای کسانی که در تامین اجتماعی هستند

خبر خوب بازنشستگی برای کسانی که در تامین اجتماعی هستند

بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، ادارات و سازمان ها و سایر محیط های کاری ایجاد می شود. تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط ​​و پایین است. تامین اجتماعی در رفع برخی نیازهای اساسی مردم نقش بسزایی دارد. می توان گفت سازمان تامین اجتماعی و بیمه مهمترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

لایحه قانون انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی که اولین پیش نویس آن در جلسه ششم بهمن ماه 1300 به تصویب شورای اسلامی رسید، برای بررسی جزئیات به کمیته اجتماعی شورای اسلامی ارجاع شد. جلسه دوم و سرانجام در جلسه سوم خرداد ماه سال جاری با اصلاحاتی در عنوان و متن به تصویب رسید. این طرح در نهایت روز یکشنبه 2 مردادماه سال جاری به تصویب رسید و نمایندگان مجلس با الحاق یک تبصره به ماده (6) طرح انتقال سوابق بیمه ای یا مستمری بین صندوق های بازنشستگی با آن موافقت کردند. بر اساس این طرح، مستمری بگیرانی که بیش از پنج سال حق بیمه تامین اجتماعی و کمتر از 10 سال سابقه خدمت تامین اجتماعی را پرداخت کرده اند، می توانند کسری را از ماه ها یا سال ها تا 10 سال به نرخ روز پرداخت کنند تا از مزایای حقوق استفاده کنند. یا مستمری صندوق های بیمه.

در ماده (6) طرح نقل و انتقال سوابق بیمه ای یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی آمده است: مشمولان ماده (2) که مایل به انتقال سوابق بیمه ای به موجب مواد (3) و (4) این قانون نیستند یا داوطلبانه یا غیرارادی یا به هر دلیلی از قوانین و مقررات صندوق مربوطه مستثنی شده و عضو صندوق دیگری تلقی می‌شوند، در بندهای «الف» تا «ک» این ماده می‌توانند نسبت به ایجاد (بازنشستگی جمعی) اقدام کنند.» طبق قانون سابقه بیمه این افراد تا زمان احراز شرایط مستمری (بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت) در صندوق قبلی ذخیره می شود.در بندهای «الف» تا «خ» این ماده نحوه احراز شرایط برقراری مستمری، شناسایی بازماندگان واجد شرایط، نحوه احراز شرایط بازنشستگی بیمه شدگان و افزایش سالانه مستمری آنها و میزان مستمری قابل پرداخت ماهانه در هر یک از صندوق های بازنشستگی. طبق بندهای این طرح، برقراری مستمری استحقاقی با توجه به سنوات پرداخت بیمه، داشتن شرط برقراری مستمری و داشتن سن و سابقه خدمت مورد نیاز برای بازنشستگی بر اساس قوانین و مقررات مربوط و افزایش میزان مستمری خدمات بیمه ای، از کارافتادگی و مستمری عمومی وراثت طبق سایر مستمری بگیران این صندوق.

دیدگاهتان را بنویسید