خبر خوش زیست محیطی برای اهالی سلفچگان


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883444

مدیرعامل سازمان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به ممنوعیت استقرار واحدهای آلاینده در سلفچگان گفت: نگرانی اهالی سلفچگان از آلودگی برخی واحدهای صنعتی مستقر در سلفچگان نیز در روزهای اخیر موجه بوده است. طی اخطارهای به این واحدها ثابت شده است که برای رفع عیوب ایجاد آلودگی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا موسوی مشکینی مدیرعامل سازمان حفاظت محیط زیست استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به آخرین پیگیری ها در خصوص مشکلات زیست محیطی پیش روی برخی کارخانه های مستقر در شهرک صنعتی سلفچگان گفت: وی گفت: بازدیدهای متعددی از منطقه داشتیم، جلسه ای با قاضی و جلسه ای با فرمانده انتظامی منطقه داشتیم و رایزنی هایی در خصوص مسائل زیست محیطی و مشکلات منطقه صورت گرفت.

وی بیان کرد: بازدید از شهرک صنعتی سلفچگان با شرکت امام جمعه سلفچگان و مدیران منطقه، جلسه ای با تعدادی از واحدهای بزرگ و تاثیرگذار شهرک صنعتی سلفچگان برگزار و سازمان حفاظت محیط زیست استان قم به جمع بندی رسید. سندی با آنها در خصوص مشکلات زیست محیطی که این واحدها در منطقه دارند.

موسوی مشکینی ادامه داد: بلوک های واقع در شهرک صنعتی سلفسگان باید پاسخگوی دغدغه ساکنان محلی باشند و این بلوک ها باید حداکثر نظارت و اجرای استانداردهای حفاظت از محیط زیست را در برنامه های خود داشته باشند و پس از آن هیچ بهانه ای برای این امر وجود ندارد. بعد قبول نمی شود.

وی تصریح کرد: همچنین به تمامی واحدهای مستقر در شهرک صنعتی سلفچگان در خصوص ارائه گزارش سامانه های کنترل آلودگی هشدار داده شده است تا طرح مدیریت زیست محیطی واحد صنعتی تحت مدیریت خود را به محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست روستا ارسال کنند.

مدیرعامل سازمان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: همچنین سطح و تعداد نظارت ها افزایش یافته است. نکته کلیدی که باید به آن توجه شود این است که در فاز توسعه شهرک صنعتی سلفسگان دو بخش در نظر گرفته شده است، یکی اینکه بیشتر به حوزه مواد غذایی نگاه کرده ایم، دوم اینکه ایجاد واحدهای بالاتر از سطح چهار را نیز از این پس ممنوع کرده ایم. به بعد می توان صنایع سطح چهار که معمولاً صنایع پاک هستند در شهرک صنعتی سلفچگان ایجاد کرد.

موسوی مشکینی تاکید کرد: امیدواریم اثربخشی مجموعه اقدامات انجام شده در بخش سلفچگان به زودی دیده شود و به حفظ محیط زیست منجر شود.

وی بیان کرد: در برنامه نظارتی که هر هفته داریم و در چند نوبت با شرکت شهرک صنعتی سلفچگان هماهنگی هایی صورت گرفت، کارهای بنیادی به صورت قانونی انجام می شود و فهرستی از صنایعی که دارای توانمندی هستند. باعث آلودگی محیط زیست شود. تلاش داریم با محدودیت های قانونی این صنایع را در قم ایجاد کنیم. اگر مدیریت استان در این زمینه با محیط زیست همکاری کند گام بزرگی در حفاظت از محیط زیست استان خواهد بود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان قم افزود: به مردم سلفچگان این اطمینان را می دهیم که تفاوتی بین سلفچگان و شهر قم وجود ندارد و سلفچگان را بخشی از مجموعه زیستی خود می دانیم، ممکن است اصلاح امور زمان بر باشد. اما به هر حال ما از فعالیت های قانونی برای حفظ محیط زیست و هوای سلفچگان استفاده خواهیم کرد زیرا نگرانی مردم سلفچگان یک نگرانی قانونی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید