ما برای حل مشکلات بزرگ زیست محیطی به فناوری های جدید و تبادل جهانی نیاز داریم


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912665

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه نقش بخش خصوصی و مردم در حوزه حفاظت از محیط زیست حل کننده بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه است، افزود: برای حل معضلات زیست محیطی و کلان بحران ها، لازم است. فن آوری های جدید، سرمایه گذاری و مبادله ما جهانی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با اشاره به اینکه اکسپو امسال کار خود را بر اساس موضوع سال و شعار راهبردی سازمان برای محیط زیست آغاز کرد، گفت: حفاظت از محیط زیست، تصریح کرد: این نمایشگاه زمینه ای را برای ارائه آخرین دستاوردهای زیست محیطی در حوزه های مختلف فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه نقش بخش خصوصی و مردم در حوزه حفاظت از محیط زیست حل کننده بسیاری از مشکلات و مسائل این حوزه است، افزود: در کنار تلاش دولت و مشارکت مردم برای حل معضلات زیست محیطی و کلان بحران ها، نیاز فن آوری های جدید، سرمایه گذاری و ما تبادل جهانی داریم.

مززینی در ادامه به سیاست های کلی زیست محیطی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این سیاست ها منجر به همگرایی زیست محیطی می شود و به عنوان اسناد اولیه و نقشه راه، زمینه مهمی را برای دستیابی به توسعه پایدار فراهم می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز ایجاد بستر همکاری های بین المللی بیشتر محیط زیستی را در اولویت دانست و گفت: در نتیجه این ارتباطات بین المللی، سرمایه گذاری، انتقال فناوری و تبادل بین المللی تضمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: تخریب و آلودگی در حوزه محیط زیست سالهاست که آثار منفی داشته است و برای بازگرداندن محیط زیست به جایگاه اول باید اعتبارات زیادی صرف شود.

مزینانی در خاتمه گفت: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و هدررفت منابع باید به موضوع توانمندسازی و فرهنگ سازی عمومی در این حوزه نیز توجه بیشتری شود. بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از 8 آبان لغایت 2 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید