نشست وزرای 11 کشور در ایران فرصت ارزشمندی برای حل مشکلات زیست محیطی است


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883270

کارشناس سازمان هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

بهرمند گفت: در صورت اجرای برنامه ریزی های لازم و عزم راسخ برای اجرای سیاست های پیشگیرانه کاهش ریزگردها می توان به برگزاری نشست در تهران امیدوار بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اما در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی صبح زاگرس در خصوص برگزاری اجلاس منطقه ای 11 کشور منطقه در تهران گفت: اول اینکه در مدیریت فنی ادارات و حوزه های مختلف مشکل اساسی داریم. که برخی از آنها به دلیل عدم مدیریت است.مناطق کشورهای عربی و ایران هستند.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: بخشی دیگر به دلیل سیاست خارجی ما و کشورهای همسایه و بخشی دیگر به دلیل کمبود بارندگی در منطقه خاورمیانه است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال در سال هایی که همزمان خشکسالی داشتیم، ترکیه آمد و آبی که وارد رودخانه های عراق می شود را مسدود کرد و از آنها استفاده کرد و کشورهای عراق، عربستان و امارات کاری نکردند و روی از سوی دیگر، آب کمی برای سفرهای زیرزمینی و غیره وجود داشت

بهرمند گفت: به عنوان مثال در ایران مردم جهشی به سمت باغداری کرده اند و طی 30 سال گذشته بی رویه چاه حفر شده و این امر منجر به تخلیه حجم زیادی از سفره های زیرزمینی شده است.

وی همچنین گفت: اگر این تعداد از وزرای کشورهای منطقه کارهای اساسی مانند کاشت درخت و فضای سبز در مکان های متروکه و بیابانی و عدم تخریب طبیعت و غیره انجام دهند. در یک راه عملی، او امیدوار بود که بهبود یابد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید