روابط شورا با مجلس و دولت نیاز به دو برابر شدن دارد/ نیروگاه نگرانی های زیست محیطی را نادیده می گیرد

ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790609

جلسه فوق العاده شورای شهرداری تبریز شب گذشته با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، در دستور کار اولین جلسه شب گذشته شورای شهر تبریز، جزئیات گزارش سفر اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز به تهران مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. آنها در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت دولت در قالب جهش در تولید مسکن برای بهبود حاشیه نشینی و بافت های فرسوده شهری تبریز و رفع معضل فقیرانه مسکن تبادل نظر کردند.

وی در خصوص موارد مطرح شده افزود: استفاده از 400 میلیون تسهیلات بانکی با بازپرداخت 20 ساله، زمین و تسهیلات 99 ساله با کارمزد 5 درصد و سیاست اجاره حرفه ای از مهمترین پیشنهادات وزارت دارایی است. . راه و شهرسازی.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: وضعیت نامناسب مناطق حاشیه نشین و ناکارآمد شهری و تخصیص کل مسکن شهر تبریز برای ساخت و ساز در شهرهای جدید از دیگر موارد مطرح شده در این جلسات بود.

وی افزود: در این جلسه معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از تخصیص 50 درصدی طرح مسکن جهش ملی تولید مسکن در اراضی درون شهری در قالب مسکن و تسهیلات اختصاصی خبر داد. و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت مدیریت شهری شد.

بابایی اقدم ادامه داد: در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، جلسه ای را برای تبریز به میزبانی کمیسیون شهرسازی و معماری کشور برگزار کردیم و مقرر شد درباره جزئیات این موضوع صحبت شود. جلسه و محور جلسات ماه آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی و یا معاونان این وزارتخانه همراه خواهد بود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با بیان اینکه کمیسیون شهروندی مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به مکان یابی طرح ملی مسکن ابراز نگرانی کرده است تا مشکلات مسکن مهر تکرار نشود، گفت: اجازه بدهید رانندگی کنم.

پیشنهاد ایجاد شهرداری 9 باسمان

وی همچنین گفت: موضوع بعدی که در تهران مطرح شد، الحاق قطعه باسمان بود که در واقع دغدغه شورای اسلامی شهر تبریز و همچنین کمیسیون شهرسازی و معماری است.

بابایی اقدم با بیان اینکه در خصوص باسمان جلسه خوبی با حضور نمایندگان مجلس در وزارت کشور داشتیم، ادامه داد: پیشنهاد مشخص برای لغو مصوبه و الحاق باسم به تبریز ایجاد شهرداری منطقه 9 در شهرداری باسمان بود.

وی تصریح کرد: در این رابطه کارگروهی تشکیل و مقرر شد اعضای این کارگروه نمایندگان معاونت عمرانی و سیاسی امنیتی وزارت کشور و شورای شهر و مدیریت منطقه باشند.

یکی از اعضای شورای شهر تبریز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بازدید از شهر جدید پردیس و پروژه مسکن مهر گفت: شروع ساخت و ساز مسکن در این مناطق. .

رابطه شورا و مجلس و دولت باید دو چندان شود

روح اله رشیدی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه گفت: مدیریت شهری باید دائما با مجلس و دولت در ارتباط باشد و ما نیز مانند سایر شهرهایی که مدام به مجلس سفر می کنیم این ارتباط را دوچندان کنیم.

وی در خصوص سهمیه اتوبوس های شهری نیز گفت: در این زمینه گفته ایم که تعداد قابل توجهی از این خودروها به تبریز اختصاص می یابد. با توجه به اینکه سازوکار توزیع اتوبوس مطرح و حتی خریداری نشده است، فعلاً موضوع مشخص نیست، اما سهم تبریز را درخواست کرده ایم که باید پیگیری کنیم.

علیرضا نوایی باغبان در ادامه تاکید کرد: اگر نشست مشترک غیررسمی با شورای باسمنج داشته باشیم، این حلقه مفقوده ای است که باید انجام شود. آنها هم موافق هستند.»

وی افزود: لازم است شورا و شهرداری بر موضوع جلسه با فرماندار منطقه نظارت جدی داشته باشند. هر چقدر هم که رای واحد از استان خارج شود، وزارت کشور به موقع تصمیم می گیرد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید در یک جلسه غیررسمی با شورای باسمن صحبت کنیم. نکته نظرات باید منتقل شود. پس از چند جلسه با هماهنگی نظرات این عزیزان را خواهیم شنید. نگذارید آنها فراموش شوند.

حجت الاسلام رسول برقی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: بدیهی است در طرح پیشنهادی نوسازی وسایل نقلیه و بهبود حمل و نقل عمومی، این لایحه از بودجه امسال حذف شده است که می تواند موجب افزایش خسارت و مشکلات مالی شود. «شهرداری ها در شرایط اقتصادی کنونی.

وی گفت: شهرداری ها به اندازه کافی مشکلات مالی دارند، پیشنهاد دادیم در این زمینه به سازمان برنامه – بودجه اعتراض کنیم.

فضای رایگان همسان سازی حقوق کارکنان در بودجه 1401

در دستور کار دومین جلسه، سیاست های بودجه سال 1401 شورای اسلامی شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و باغدار در این خصوص گفت: امسال باید از ظرفیت اوراق مشارکت برای مشارکت استفاده کنیم. اوراق مشارکت را از سال 99 گرفتیم و سال 1400 را هم باید بگیریم.

حکیمه گفوری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در بودجه وام برای یکسان سازی حقوق کارمندان پیش بینی نشده است.

یاسین بدجانی سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز گفت: طرح الزام شهرداری تبریز به حمایت از جانبازان و معلولان که چند روز پیش به شورا ارائه شد ممکن است بار مالی در بودجه داشته باشد. .

وی گفت: در تهران که با معاون وزیر جلسه داشتیم طرح خوبی از سوی دولت تات به عنوان مسکن استیجاری ارائه شد.

صدور پروانه ارزان برای حمایت از مسکن نیازمندان

غلامرضا احمدی در این خصوص گفت: سیاست حمایت از مسکن ارزان قیمت برای مناطق نیازمند شهر باید در بودجه لحاظ شود. صدور مجوزهای ارزان قیمت برای شهروندان با کمک نهادهای حمایتی باید در بودجه پیش بینی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با یادآوری طرح انتقال زندان به تبریز خاطرنشان کرد: همچنین برنامه انتقال تبریز وجود دارد که نیاز به وام دارد که باید در نظر گرفته شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: بهتر است برای حفظ ثبات قیمت بلیت اتوبوس و مترو در طول سال اعتبار یا یارانه لازم در بودجه 1401 لحاظ شود.

احد صادقی همچنین بر لزوم توجه ویژه به بدهی های سال های گذشته تاکید کرد و گفت: باید همه ماموریت ها انجام شود تا مازاد درآمد نداشته باشیم.

وی ادامه داد: انضباط بودجه ای باید به طور دقیق، شفاف و همه جانبه تامین شود و کلی نباشد و جزییات پرونده ها نیز مطرح شود.

صادقی افزود: در حوزه فرهنگی بهتر است در برنامه های قوه مجریه به دو موضوع با هدف خانواده توجه شود و به محلات و ایجاد مجتمع های عمومی خانواده محور توجه شود.

نگرانی در مورد حقوق کارکنان باید برطرف شود

محمدحسن آسوشی; خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در سیاست های بودجه ای ناگزیر طرح اتفاقی مطرح می شود، امیدوارم در بودجه سال 1401 مشخص شود.

وی در ادامه با بیان اینکه به اختلافات ناموجه بین کارکنان، تبعیض گفته می شود و این موضوع در شهرداری ساری مطرح است، ادامه داد: حداقل باید کاری کرد که دغدغه کارکنان کاهش یابد.

شهرام دبیری همچنین گفت: در ارتباط با پروژه های عمرانی باید هر چه سریعتر مطالعات جامع و جامعی انجام شود تا ساعات کاری را از دست ندهیم و برای آنها برنامه داشته باشیم.

وی افزود: از شهردار می خواهیم در خصوص تسهیلات اجتماعی و نحوه پرداخت حقوق کارکنان برنامه ریزی های مناسبی انجام دهد. برنامه ریزی برای افزایش مشارکت مردم به ویژه در مسائل فرهنگی و ورزشی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه وقتی می توان گفت در افزایش آرامش مردم موفق بوده ایم، ادامه داد: در رابطه با سیاست های مصرفی و انحرافی نیز باید سیاست های تشویقی داشته باشیم.

سیدکاظم زعفرانسی لر یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در بودجه امسال موضوع گردشگری ذکر نشده است و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

وی گفت: ما میلیاردها دلار گردشگری در سراسر جهان داریم. ما جاهایی برای گزارش داریم.

نیروگاه به ارتباطات ما توجهی نمی کند

دستور کار بعدی بررسی وضعیت آلودگی هوای تبریز بود. حسن عباس نژاد با بیان اینکه معتقدیم پدیده های زیست محیطی پدیده های فرسایشی هستند، گفت: وضعیت اکولوژیکی شهر مربوط به یک یا دو سال نیست. ما سال‌ها بدون هیچ مشکل زیست‌محیطی در حال توسعه و رشد بوده‌ایم.» به آن فکر کنید.

وی افزود: پدیده های مختلفی باعث آلودگی شهر تبریز می شود و کانون های اصلی آلودگی هوای تبریز خودروها، سوختن مازوت نیروگاه ها و … است. در فصل سرما با برگشت هوا، اثرات آلودگی بیشتر نمایان می شود.»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه میزان مصرف نفت کوره مصوب شورای عالی امنیت ملی است، افزود: نیروگاهی که مازوت و پتروشیمی ها را می سوزاند باید در 30 کیلومتری شهر باشد.

وی تاکید کرد: اقلیم تبریز هم اکنون برای گروه های ناسالم حساس است، تاکید کردیم در صورت مصرف نفت کوره باید در نظر داشت که مصرف نمی شود.

این مقام مسئول گفت: مصرف نفت کوره به تصویب شورای عالی امنیت ملی کشور رسیده است، تنها استانی که متولی مصرف نفت کوره است استان آذربایجان شرقی است.

عباسنژاد گفت: در حال حاضر پرونده در شعبه 23 در حال بررسی است، در مصرف نفت کوره باید ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند، باید از فیلتر استفاده کنند که این کار را نمی کنند.

هیچ کار زیست محیطی انجام نشده است

بابابی اقدام، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص با بیان اینکه به ناچار در صحن شورای اسلامی مسائل را مطرح می کنیم، گفت: شورای سلامت شهر که در اختیار اعضای شورا قرار می گیرد و بحث سلامت از جمله مواردی است که وظایف شورای شهر من

وی ادامه داد: ما شورای شهر هستیم، کارمند و مدیر شهرداری نیستیم! علاوه بر نظارت بر محیط زیست، مجموعه ها ممکن است در برخی از قوانین زیست محیطی گنجانده شوند.

بابایی اقدم با بیان اینکه موضوعات مختلفی از جمله زباله های بیمارستانی، آبیاری سبزی ها با پساب، گفت: از پساب های پوست شهری و صنعتی در سبزی ها و مزارع استفاده می شود و همه مسائلی که تاکنون اقدامی برای رفع مشکلات این مکان ها ندیده ام.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تاکنون هشداری از محیط زیست درباره سهم آلودگی اتوبوس ها در شهرری نشنیده ام. در رصدخانه شاهد بودم که نه تنها در تبریز، بلکه در مناطق مختلف نیز وجود دارد. “

وی ادامه داد: بحث هایی در خصوص تابلوهای نشان دهنده آلودگی وجود دارد اما متاسفانه برخی از این تابلوها به درستی نشان داده نمی شود، این موضوع به سلامت شهروندان مربوط می شود و باید در این زمینه حساس باشیم.

بگبان ​​یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: می خواهم ابعاد مختلف پرونده روشن شود و باید در مورد حقایق مختلف این موضوع با شهروندان صحبت کنیم.

وی گفت: این موضوع به قدری مهم است که هر چقدر برای این پرونده هزینه کنیم بسیار قابل قبول است و پولی که جمع شده اصلا حرفی نمی زند.

دبیری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: حدود 70 درصد آلودگی ها مربوط به منابع متحرک است و عامل خطر اعمال نشده است و باید منابع متحرک و ساکن شناسایی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید