خبر مهم در مورد بازماندگان یارانه / برای کسانی که هنوز ثبت نام نکرده اند چه باید کرد؟

خبر مهم در مورد بازماندگان یارانه / برای کسانی که هنوز ثبت نام نکرده اند چه باید کرد؟

متقاضیان دریافت کمک هزینه نقدی می توانند بدون محدودیت زمانی برای ثبت نام اقدام کنند.

سازمان هدفمندی یارانه ها ثبت مانده یارانه های نقدی را از 27 اردیبهشت بر اساس قانون بودجه 1401 آغاز کرد و مهلت اولیه ثبت نام را تا اول خرداد تعیین کرد. بنابراین دو روز اول برای افرادی بود که آخرین شماره کد ملی آنها خوانده شده بود و دو روز دوم برای آخرین شماره یک فرد و دو روز بدون الزام به رعایت کد ملی بود. اما با آن انقضا زمان را تا نیمه شب چهارم خرداد تمدید کرد.

این در حالی است که آخرین اطلاعات از سامانه هدفمندی یارانه ها نشان می دهد طی هماهنگی های انجام شده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این روند ثبت نام تا دستور بعدی ادامه دارد و تا زمانی که سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کند مهلتی در بر ندارد. بر این اساس ثبت نام افراد جدید و باقیمانده از یارانه تا دستور بعدی ادامه خواهد داشت.

ثبت مانده یارانه نقدی شامل گروه خاصی نمی شود و کلیه متقاضیانی که در هیچ گروه درآمدی یارانه دریافت نمی کنند می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند که پس از بررسی سازمان یارانه ها و وزارت رفاه اجتماعی به لیست یارانه ها اضافه می شود. دریافت کنندگان یارانه در صورت تایید.

سرپرستان خانوارهای متقاضی می توانند برای دریافت آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری # کد ملی ۴۳۸۵۷ * ۴* را شماره گیری کرده و با مراجعه به سایت my.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه امسال تغییر کرد و یارانه جدید به حساب ۷۲ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. این یارانه برای سه دهک پایین برای هر نفر 400 هزار تومان و 6 دهک بعدی 300 هزار تومان است. در صورتی که ثبت نام کنندگان یا معترضان به دلیل عدم دریافت یارانه به لیست مشمولان اضافه شوند، بدهی های معوق اردیبهشت ماه به حساب آنها واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید