خدمات حسابداری در کرج توسط شرکت حسابداری

شرکت‌ حسابداری با هدف سازمان دادن به امور مالی صاحبان مشاغل تاسیس می‌شود. در واقع این شرکت‌ها مجموعه‌هایی یکپارچه هستند که انواع خدمات حسابداری و مالیاتی را به متقاضیان ارائه می‌کنند. در این مطلب اطلاعاتی جامع و دقیق در مورد خدمات مختلف شرکت‌های حسابداری در اختیار شما قرار می‌دهیم و ویژگی‌های بهترین شرکت حسابداری در کرج را معرفی می‌کنیم.

مالیات چیست؟

مالیات به مبلغی گفته می‌شود که هر فرد، سازمان یا موسسه‌ به صورت اجباری و بلاعوض باید به دولت بپردازد.  به عبارت دیگر بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی به دولت تعلق می‌گیرد تا امکانات و زیرساخت‌های جامعه را بازسازی کند. شرکت حسابداری در کرج می‌تواند مسئولیت انجام امور مالیاتی در کرج را به عهده بگیرد.

انواع مالیات کدام است؟

مالیات به طور کلی شامل دو گروه مالیات مستقیم و غیر مستقیم است. مالیات مستقیم به اموال و دارایی‌های هر شخص حقیقی تعلق می‌گیرد و شامل مالیات بر درآمد و مالیات بر املاک می‌شود. مالیات غیر مستقیم همان‌طور که از نام آن مشخص است به طور غیر مستقیم دریافت می‌شود و شامل مالیات حقوق و عوارض گمرکی، مالیات بر مصرف، مالیات بر ارزش افزوده است. برای پرداخت انواع مالیات باید آموزش پرکردن اظهارنامه مالیاتی را مطالعه کنید و بعد از تکمیل فرم، برای پرداخت مالیات اقدام کنید.

شرکت‌های حسابداری چه خدماتی ارائه می‌کنند؟

قوانین مالیاتی، صاحبان کسب و کارها را موظف می‌کند تا بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت بپردازند، اما با توجه به اینکه قوانین مالیاتی گسترده است لازم است برای انجام امور مالیاتی در کرج از خدمات شرکت‌های حسابداری استفاده کنید. انواع خدمات ارائه شده توسط بهترین شرکت‌ حسابداری در کرج به شرح زیر است.

تنظیم گزارش خرید و فروش فصلی مالیاتی

مطابق ماده 169 قانون مالیات مستقیم تمام بنگاه‌های اقتصادی موظف‌اند در بازه‌های زمانی مقرر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور گزارش‌های خرید و فروش فصلی را به صورت الکترونیکی گزارش کنند.

با توجه به اینکه تمام افراد حقیقی و حقوقی موظف هستند گزارش خرید و فروش فصلی را به صورت دقیق و بدون کتمان گزارش کنند و کوچکترین اشتباه یا وارد کردن اطلاعات نادرست موجب جریمه مودی مالیاتی می‌شود توصیه می‌کنیم از خدمات شرکت حسابداری در کرج استفاده کنید تا از بروز اشتباهات سهوی جلوگیری کنید.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی

تمام افراد حقیقی و حقوقی که مشمول پرداخت مالیات مستقیم و مالیات ارزش افزوده هستند مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی پرکنند. تحویل به موقع اظهار نامه مالیاتی موجب بهره‌مندی از مزایایی نظیر بخشودگی مالیاتی، کاهش جرایم قانونی و دریافت معافیت‌های مالیاتی می‌شود. البته در شرایطی که مودیان اظهارنامه مالیاتی را بدون خطا و در مدت زمان معین شده پر کنند. برای اطمینان بیشتر از پر کردن صحیح اظهارنامه مالیاتی توصیه می‌شود از خدمات  بهترین شرکت حسابداری در کرج و مشاوره‌های تخصصی آن استفاده شود.

نحوه پرکردن اظهارنامه مالیاتی چگونه است؟

سازمان امور مالیاتی برای راحتی و آسایش مودیان شرایط تنظیم اظهارنامه مالیاتی را به صورت حضوری و اینترنتی فراهم کرده است. قبل از هر چیز مودیان مالیاتی باید وارد سامانه سازمان امور مالیاتی کشور شوند و پیش ثبت‌نام کد اقتصادی را انجام دهند تا بتوانند کدرهگیری دریافت کنند. بعد از اینکه اطلاعات شخصی مودی مالیاتی توسط ممیزان تایید شد، لازم است ثبت نام کد اقتصادی انجام شود.

در این مرحله اطلاعات ثبت نام مودی مالیاتی توسط اداره مالیات تایید می‌شود و فرد می‌تواند اظهارنامه مالیاتی را دریافت و آن را پر کند. در نهایت اظهارنامه را به صورت اینترنتی ارسال می‌کند و کد رهگیری دریافت می‌کند. بعد از دریافت کد رهگیری امکان پرداخت قبض‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی فراهم می‌شود.

درصورتی‌که با روند انجام کارها آشنایی نداشته باشید می‌توانید از خدمات شرکت حسابداری در کرج استفاده کنید تا مراحل پرکردن اظهارنامه را به صورت دقیق و در کوتاه‌ترین زمان به شما تحویل دهد.  

اظهارنامه  مالیاتی اشخاص حقیقی

اشخاص حقیقی که موظف هستند سود و زیان و هزینه‌ی سال قبل را با تنظیم اظهار نامه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی گزارش دهند به سه گروه زیر تقسیم می‌شوند.

  • اشخاصی حقیقی که میزان فروش کالا و خدمات آن‌ها بیش‌تر از سه میلیارد تومان باشد.
  • اشخاص حقیقی که میزان فروش کالا و خدمات آن‌ها بین یک تا سه میلیارد تومان باشد.
  • افراد حقیقی که صاحبان مشاغل کوچک باشند و در گروه اول و دوم جای نگیرند، در این گروه جای می‌گیرند و قاعدتاً تعهدات کمتری برای پرداخت مالیات دارند.

اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

مطابق ماده 110 قانون مالیات مستقیم تمام اشخاص حقوقی موظف هستند اظهارنامه مالیاتی را براساس دفاتر و اسناد و مدارک حداکثر تا مدت 4 ماه بعد از پایان سال مالیاتی به همراه فهرست نام شرکا و سهامداران شرکت به اداره امور مالیاتی تحویل دهند و مبلغ مالیات تعلق گرفته را پرداخت کنند.

تهیه لیست مالیات حقوق ماهیانه

مطابق ماده 86 قانون مالیات مستقیم تمام پرداخت کنندگان حقوق موظف هستند هنگام پرداختی، مالیات متعلق به آن درآمد را کسر کنند و تا پایان ماه بعد ضمن تنظیم لیست، مبلغ مالیات را هم پرداخت کنند.

سازمان امور مالیاتی برای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی نسبت به تهیه و ارسال لیست حقوق کارکنان سیستم مکانیزه‌ای را راه‌اندازی کرده است که مودیان می‌توانند اطلاعات دریافت کنندگان حقوق، میزان حقوق آن‌ها را وارد سامانه کنند.

این اطلاعات در سیستم ذخیره می‌شود و توسط ممیزان دارایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس لازم است در وارد کردن و ارسال گزارشات ماهانه مالیات بر ارزش افزوده دقت زیادی داشته باشید یا اینکه برای اطمینان بیشتر انجام امور مالیاتی را به بهترین شرکت حسابداری در کرج بسپارید.

تنظیم پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

شرکت‌ها و موسسات موظف‌اند بعد از تاسیس به اداره امور مالیاتی مراجعه کنند و پرونده مالیاتی تشکیل دهند. مطابق قانون، مدیران 2 ماه برای تشکیل پرونده دارایی و مالیاتی فرصت دارند. این اقدام باعث می‌شود شرکت مجوز قانونی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری را کسب نماید و بتواند با دریافت کد اقتصادی قراردادهای تجاری را تنظیم کند.

از طرف دیگر بدون دریافت کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی امکان پرکردن اظهارنامه مالیاتی وجود ندارد و شرکت یا موسسه تحت پیگرد قانونی  قرار می‌گیرد. اما شرکت حسابداری در کرج می‌تواند مدیر شرکت را راهنمایی کند و کارهای تنظیم پرونده مالیاتی را انجام دهد.

تنظیم صورت مالی حسابداری

یکی از مهم‌ترین وظایف سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری تهیه و تنظیم صورت مالی حسابداری است. حسابداران مجرب می‌توانند اطلاعات درج شده در دفاتر را در قالب گزارش نهایی یا صورت مالی در پایان هر دوره مالی طبقه‌بندی کنند.

شرکت حسابداری کرج انواع صورت مالی اساسی را به شرح زیر تنظیم می‌کند.

  • صورت مالی سود و زیان شرکت
  • صورت مالی تغییرات سرمایه
  • صورت مالی ترازنامه یا وضعیت مالی
  • صورت مالی گردش وجوه نقد

تحریر دفتر قانونی

تحریر دفتر قانونی یکی از وظایف اصلی هر شرکت حسابداری است که مطابق قانون تجارت حسابداران را موظف می‌کند تمام اسناد مالی و رویدادها را در دفتر حسابداری ثبت کنند. پس شرکت حسابداری می‌تواند به شرکت‌ها و ممیزان مالیاتی که موظف به پرداخت مالیات هستند در پایان سال مالی، دفاتر قانونی پلمپ شده را تحویل بدهد.

مطابق قانون مالیات مستقیم، مبلغ مالیات دریافتی از اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس همین دفتر انجام می‌شود؛ پس لازم است بهترین شرکت حسابداری در کرج را برای دریافت خدمات انتخاب کنید.

ویژگی‌های مطلوب شرکت حسابداری چیست؟

برای انتخاب بهترین شرکت حسابداری و انجام امور مالیاتی در کرج لازم است با ویژگی‌های با اهمیت بهترین شرکت حسابداری در کرج آشنا شوید.  موارد زیر ویژگی‌های یک شرکت حسابداری خوب و حرفه‌ای است.

1.     برخورداری از تیم مجرب حسابداری

بهترین شرکت حسابداری برای انجام امور مالیاتی در کرج باید تیمی با تجربه داشته باشد که بتواند به خوبی از عهده انجام فعالیت‌های حسابداری بربیاید و بتواند امور مالی و اقتصادی مودیان مالیاتی و شرکت‌ها را با دقت و بدون کوچکترین خطا و اشکال انجام دهد.

پس اگر می‌خواهید امور مالیاتی و حسابداری را برون‌سپاری کنید بهتر است یک شرکت حسابداری در کرج  را انتخاب کنید که کارکنان حرفه‌ای و کارآزموده داشته باشد و بتواند از عهده‌ی انجام فعالیت‌های محول شده به خوبی بربیاید.

2.     آشنایی شرکت حسابداری با قوانین مالیاتی

یکی از اصول ضروری اطمینان به خدمات شرکت حسابداری در کرج  این است که به قوانین مالیاتی کشور به خوبی آشنا باشند. زیرا درصورتی‌که شرکت با قوانین آشنا نباشد و نتواند امور مالیاتی را به خوبی حسابرسی نماید مشکلاتی را برای مودی مالیاتی ایجاد می‌کند و چه بسا مودی مجبور به پرداخت جریمه شود.

3.     خدمات متنوع حسابداری

برای انتخاب شرکت حسابداری در کرج لازم است با شرکتی قرارداد ببندید که توانایی انجام کلیه امور مالیاتی و حسابداری را داشته باشد. زیرا در غیر این‌صورت ممکن است مجبور شوید برخی از خدمات را به شرکت دیگری بسپارید که باعث می‌شود زمان و هزینه‌ی اضافی برای انجام کارها بپردازید.

جمع بندی

مالیات یکی از منابع درآمدی دولت‌ها است که صرف بازسازی منابع مورد استفاده مردم می‌شود. پس لازم است انواع مالیات به طور دقیق برآورد و از مودیان مالیاتی دریافت شود. استفاده از خدمات تخصصی شرکت‌های حسابداری از اقدامات هوشمندانه مودیان مالیاتی برای جلوگیری از بروز اشتباه و پرداخت جریمه است. این مطلب در مورد خدمات بهترین شرکت حسابداری در کرج است.

دیدگاهتان را بنویسید