نقش دانشگاه در توسعه حسابداری پایداری


ساعت: 13:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915545

در سال‌های اخیر، توسعه پایدار در میان افراد فعال در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و تقریباً برای همه حوزه‌ها و مسائل مربوط به زندگی اجتماعی رویکردی قابل توجیه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، توسعه پایدار فرآیند مستمر تحول، انطباق و انطباق تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در استفاده از منابع، هدایت سرمایه گذاری ها و جهت دهی به توسعه فناوری ها با در نظر گرفتن نیازهای انسانی است.

اندازه‌گیری تأثیر و حسابداری جنبه‌های مختلف توسعه پایدار در حرفه حسابداری نیز با چالش‌هایی مواجه است که دسته‌بندی جدیدی را تحت عنوان حسابداری پایدار ایجاد کرده است.

دانشگاه‌ها در تعریف توسعه پایدار به‌عنوان پایگاه‌های تولیدی طبقه‌بندی می‌شوند، به گونه‌ای که دانشگاه‌های نسل اول آموزش‌محور را دنبال می‌کنند و دانشگاه‌های نسل دوم به آموزش و پژوهش نگاه می‌کنند، اما دانشگاه‌های نسل سوم علاوه بر آموزش و پژوهش، کارآفرین هستند. نسل چهارم و پنجم ارزش‌آفرینان و سازندگان تمدن هستند.

دانشگاه با ایجاد آگاهی، نقش مهمی در ایجاد اعتماد، امنیت، مشارکت و همبستگی اجتماعی ایفا می کند. علاوه بر این، توسعه پایدار نیازمند زیرساخت است و دانشگاه یکی از زیرساخت های توسعه پایدار است. توسعه پایدار یکی از دغدغه های اصلی مردم است در گذشته رشد علم طولی بود، اما توسعه پایدار نیاز به میان رشته ای دارد، این امر برای اثربخشی بیشتر حوزه ها در جامعه است.

تحقیقات علمی رکن اصلی توسعه پایدار است. اگر تحقیقات علمی در اسناد بالادستی توسعه پایدار تلقی نشود، این پژوهش بهتر است و کارایی لازم را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

کشور ما در سال های اخیر به موضوع پژوهش در اسناد بالادستی مانند سند راهبردی علم و فناوری و آمایش سرزمینی توجه کرده است، فعالیت های پژوهشی در نسل های جدید دانشگاه ها در حال نزدیک شدن به توسعه پایدار است، دانشگاه های کارآفرین می توانند توسعه پایدار را پیاده کنند.

علاوه بر این، در توسعه پایدار باید سهم مهمی در منابع انسانی داشته باشیم، زیرا دولت ها برای برنامه ریزی جهش اقتصادی به نیروی انسانی نیاز دارند، نیروی انسانی در دانشگاه تربیت بزرگترین سرمایه اجتماعی محسوب می شود، نقش دانشگاه در توسعه پایدار مهم است. تاثير گذار.

توسط رضا استوده، مدرس گروه حسابداری دانشگاه آزاد نیکشهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید