خدمات ویژه دولت ریاست جمهوری به بازنشستگان تامین اجتماعی

خدمات ویژه دولت ریاست جمهوری به بازنشستگان تامین اجتماعی

سولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشستی با خبرنگاران گفت: در یک ماه گذشته خدمات ویژه ای به مستمری بگیران از بیمه های اجتماعی و کشوری ارائه شد. انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی کلیه مستمری بگیران با 80 درصد افزایش شرح خدمت و 120 درصد وجوه ریالی هدیه دولت به این افراد بود. واریز حقوق بازنشستگان کشوری با تاخیر یک ماهه در افزایش سایر سطوح از دیگر اقدامات وزارت تعاون بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با آخرین تصمیمات تعیین دستمزد کارگران سال آینده گفت: در جلسه آتی شورای کار باید درباره انتخاب کمیته تخصصی بررسی حقوقی تصمیم گیری شود. شرایط و استانداردها و متعاقباً اطلاعات کافی به احضاریه ارسال خواهد شد.

مرتضوی در خصوص افرادی که هنوز کمک هزینه دریافت نکرده اند، گفت: کسانی که کمک هزینه خود را دریافت نکرده اند و یا واجد شرایط دریافت آن هستند، می توانند برای ارجاع کمک هزینه به سامانه سازمان مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند. ارزیابی انجام می شود و نتیجه به اطلاع داوطلب می رسد.

وی در ادامه تصمیمات اخیر در خصوص اجرای فاکتور الکترونیکی گفت: متأسفانه در گذشته به دلیل اینکه پیش بینی های لازم صورت نگرفت، سامانه صورتحساب الکترونیکی طراحی نشد. قانون، وزارت تعاون با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و امنیت این سامانه را طراحی و در برخی از شهرستان ها این سامانه را به صورت آزمایشی پیاده سازی کرد و با استقبال خوبی مواجه شد و در سطح استان هرمزگان نیز اجرا شد. . بر اساس این طرح، مردم می توانند چند روز قبل از واریز یارانه نقدی، یارانه نقدی خود را دریافت کنند یا محصولات پروتئینی را از مغازه ها تهیه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سمت هایی که در این طرح گنجانده شده است خاطرنشان کرد: حدود 11 پست پیش بینی شده است که انتخاب این 11 نقطه اختیاری است. مثلاً شخصی می خواهد در این ماه فقط برنج یا روغن بخرد و این کاملا اختیاری است.

مرتضوی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا افزایش سن بازنشستگی در تهیه برنامه هفتم حذف شده است یا خیر، گفت: برنامه هفتم هنوز تهیه نشده است و زمانی که این طرح تهیه شود در این باره اظهار نظر خواهد کرد. در این زمینه دو مشکل وجود دارد، یکی ذی نفعان و دیگری اعتبارات. تمام تلاش ما این است که منابع خود را برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان و پرداخت به موقع آنها آماده کنیم، اما به این معنا نیست که لزوماً باید سن بازنشستگی را افزایش دهیم. طرح های مختلفی در حال بررسی است و آنچه به قانون تبدیل می شود ضمانت اجرایی خواهد داشت.

آیا یارانه نقدی این خانوارها دو برابر شده است؟

چند ماه پیش اعلام شد که دولت یارانه می دهد، اما از آن زمان اعلام شد که توزیع یارانه به معنای حذف یارانه نقدی نیست و سرپرستان خانوار تصمیم می گیرند از یارانه واریزی نقدی استفاده کنند یا با آن ها جزوه بخرند.

میرکاظمی نیز به همین نکته اشاره کرد و گفت: منابع لازم برای توزیع کالا فراهم شده است. یارانه این کوپن ها همان یارانه نقدی است که مردم می گیرند اما اگر فردی بخواهد از کوپن استفاده کند می تواند یک ماه زودتر آن را از حساب خود برداشت کند و منبع اضافی وجود ندارد.

این خبر بدین معناست که امسال نیز مانند سال های گذشته یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. اما مردم می توانند خودشان تصمیم بگیرند که کالاهای ضروری را با یارانه ودیعه بخرند یا نقدا برداشت کنند.

اما گفته می شد کالاهایی که به صورت کوپن الکترونیکی پرداخت می شود ارزانتر از قیمت فعلی بازار است و قول داده شد که قیمت این کالاها به قیمت شهریور 1400 باشد که البته دولت مخالف اجرا بود. این طرح و توزیع کالا به قیمت دو سال پیش. اما به نظر می رسد فعلا بر اساس اجرای این طرح است.

دیدگاهتان را بنویسید