خدمات کمیته امداد با همکاری گروه های جهادی تسهیل می شود

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب توجه ویژه ای به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر داشته است، اما امروز احساس می شود در راستای تسریع و بهبود اجرای فعالیت های خیریه، قرارگاه با نام «قرارگاه حاج عبدالله ولی» در کمیته مددکاری ایجاد شود.

معاون قرارگاه جهادی حاج عبدالله ولی بیان کرد: قرارگاه حاج عبدالله ولی بدون توجه به بروکراسی های اداری تلاش می کند سرعت انجام امور را در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این ستاد ایجاد ساختار و سازوکار جدید در حوزه ستاد مرکزی و استان ها و شهرستان ها نیست؛ بلکه هدف از تشکیل این ستاد ایجاد ساختار و ساز و کار جدید در حوزه ستاد مرکزی و استان ها و شهرستان ها نیست. بلکه باید از قدرت مردم به درستی استفاده کرد.

عمادی بیان کرد: ترویج روحیه جهادی، شناسایی گروه های جهادی خودجوش در شهرستان ها و هماهنگی فعالیت آنها از اهداف اصلی اردوی جهادی حاج عبدالله ولی است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این قرارگاه این است که بتوانیم در زمان بروز بحران و شورش در مناطق صعب العبور از توان مردمی در گروه های جهادی استفاده کنیم.

اولویت استفاده از گروه های جهادی محلی در مناطق فقیرنشین است


این مسئول گفت: در این اردو نه ادعای متولی گروه های جهادی داریم و نه متولی آنها هستیم چرا که گروه های جهادی خودجوش بودند و برخاسته از دل مردم بودند.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم فضای کمیته امداد در شهرستان ها بستر مناسبی برای حضور و همدلی بیشتر گروه های جهادی باشد و کمک ها به محل حرکت و مرجع گروه های جهادی تبدیل شود.

عمادی تصریح کرد: هسته های جهادی در شهرها به گونه ای طراحی شده اند که گروه های جهادی فعال را شناسایی کرده و از توان خود برای رفع نیازهای نیازمندان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تمرکز ما بر استفاده از گروه های جهادی بومی است، تصریح کرد: وی بیان کرد: برای ایجاد فضای تعاملی بهتر مراکز خیریه جهادی ایجاد کرده ایم که ظرفیت جدیدی در این مراکز است.

معاون امور اردوهای جهادی حاج عبدالله والی گفت: در گذشته مراکز خیریه در منطقه و محله مستقر بودند اما مراکز خیریه جهادی پا را فراتر گذاشته و مردم می توانند درآمد حاصل از آن را از محله ای به محله دیگر خرج کنند.

وی در پایان گفت: گروه های جهادی قابلیت تبدیل شدن به مراکز خیریه را دارند. همچنین دسترسی به اطلاعات به صورت محدود برای گروه های جهادی در قالب مراکز خیریه امکان پذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید