خراش التماس بر صورت بروجرد/دردی که درمان ندارد


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811579

درد بی درمان گدایی در بسیاری از شهرها به فاجعه ای بی پایان تبدیل شده و هر روز چهره شهرها را بیشتر آسیب دیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، در مقابل گذر شلوغ ترین خیابان بورو، مردی که به ظاهر معلول است، روی مقوا نشسته و درخواست کمک می کند و کیسه ای زیر پایش گذاشته اند تا افرادی که من می خواهم. کمک کردن می تواند پول بگذارد در همان زمان می گوید من و بچه هایم مریض هستیم، نه درآمدی داریم، نه کمکی، و به این ترتیب سعی می کند احساسات مردم را جریحه دار کند تا بتواند درآمد بیشتری داشته باشد.

کمی جلوتر، ابتدای خیابان، دو پیرمرد ایستاده اند که یکی از آنها چند بسته دستمال در دست دارد و اصرار دارد که هر کدام از ماشین ها برای خرید آنها بیایند، آنها قدیمی هستند، اما می گویند نیاز دارند و دارند. بدون درآمد.

به اولین چهارراه که می رسیم دو پسر را می بینیم. این بار سر چهارراه ایستاده اند، نه با لباس های متواضعانه، بلکه با لباس های بسیار خوب. بسیاری از یک ماشین یا یک عابر پیاده که ممکن است تجارت خوبی داشته باشد دنبال می کنند.

اما این تمام ماجرا نیست، زن جوانی که جلوی داروخانه نشسته و نوزادی را در آغوش گرفته است و هر بیمار یا مریضی که از داروخانه بیرون می‌آید و درخواست کمک می‌کند، خدا مریض شما را شفا دهد و متأسفانه آن چهره‌هایی که هر روز با شما دعا می‌کنند. مکان‌ها، چهره‌های تکراری هستند که باید ببینند در پشت صحنه چه چیزی پرسیده می‌شود.


34150ee4 5a6d 4dfb aded f84b93195e13 خبر خاکستری


برخی از گداها به آن نیاز ندارند

یکی از دستفروشان بروجردی در گفت و گو با سفیرافلاک می گوید: مردی که الان جلوی راهرو گدایی می کند هر صبح و عصر اینجا می ماند، به نوعی لباس می پوشد و التماس می کند. عبور از این مسیر دل آنها را می سوزاند و کمک می کند.

وی افزود: به نظر من اگر این افراد واقعا نیاز دارند باید متولیان امر به آنها کمک کنند اما اگر متکدیان ثروتمندی هستند طور دیگری عمل کنند تا در همه جای شهر شاهد چنین تکدی گری نباشیم. “

این شهروند بروجردی گفت: وجود تکدی گری نه تنها چهره شهر را ناشایست می کند، بلکه می تواند آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد که کارکنان باید در این زمینه برنامه ریزی و نسبت به جمع آوری و ساماندهی آنها اقدام کنند.

اما سال هاست که از تکدی گری به عنوان یک معضل و پدیده اجتماعی یاد می شود، موضوعی که اغلب جمع آوری و ساماندهی می شود و به نظر می رسد برای گسترش چنین پدیده هایی باید یک بار برای همیشه برنامه ریزی لازم انجام شود.

از چهره برخی از شما مشخص است که معتاد هستند و ممکن است این درآمد را خرج مواد کنند، اما این در مورد کودکانی است که سر چهارراه یا خیابان تجارت می کنند یا در کنار افراد مسن گدایی می کنند. داستان آنهاست


گداها را جمع کنید

محمدعلی گودرزی معاون سیاسی استانداری بروجرد در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: جمع آوری متکدیان در چند نوبت انجام می شود که مسئولیت آن بر عهده شهرداری است اما مشکل اصلی بروجرد این است که مراقبتی نداریم. با استانداری لرستان که در صورت صدور مجوز، مرکز تکدی گری در بروجرد ایجاد می شود.

وی افزود: در این راستا مکان موقتی وجود دارد که متکدیان را پس از جمع آوری به این مکان منتقل می کنیم اما به دلیل اینکه این مکان شرایط لازم را ندارد این افراد مجددا آزاد می شوند. البته بهزیستی بچه ها را معاینه می کند و اگر بچه ها کار می کنند تحت پوشش باشند.


7ac498aa 2b13 4872 bdc2 b9db9882a939 خبر خاکستری

معاون سیاسی استانداری بروجرد گفت: در جمع آوری و ساماندهی متکدیان دستگاه هایی از جمله مددکاری اجتماعی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، شهرداری وجود دارد که از جمع آوری تا غربالگری انجام می دهند، بنابراین اگر فردی معلول و نیازمند باشد. کمک های اجتماعی ارائه می شود، اما فقط در صورت لزوم توسط کمیته کمک.

گودرزی گفت: متاسفانه برخی متکدیان حرفه ای هستند و به صورت سازماندهی شده در سطح شهر تکدی گری می کنند. این افراد حتی اگر متکدیان تحت پوشش قرار بگیرند و دوباره تکدی گری کنند، خود را شناسایی کرده و به مراجع قضایی معرفی می کنند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 متکدی و معتاد متجاهر در بورژوا تجمع کرده اند و اگر مرکز تکدی گری در بورژوازی راه اندازی شود قطعا بیشتر مشکلات ما کاهش می یابد.


کودکان نیازمند تحت پوشش هستند

کرم رضا پیردائی رئیس بهزیستی بروجرد در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: اگر کودکی در بین متکدیان باشد بررسی می کنیم و اگر در جامعه هدف گذاری شده باشد و درخواست کند تحت پوشش قرار می گیرد. به آنها مستمری ماهانه پرداخت می شود و برخی از این کودکان کار قبلاً تحت پوشش هستند.

وی افزود: برخی از همین کودکان تکدی گری غیربومی هستند که در حال غربالگری هستند و گروهی دیگر از این کودکان که به همراه بزرگترها به تکدی گری می پردازند به زور خانواده هستند که برنامه هایی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است. .


f204f353 19ff 4544 8f2c 00e476fa99d8 خبر خاکستری

رئیس اداره خدمات اجتماعی بروجرد گفت: جمع آوری متکدیان بر عهده شهرداری است و پس از جمع آوری غربالگری برای تحت پوشش قرار دادن کودکان متکدی برای نیازهای مالی انجام می شود که به طور متوسط ​​حدود نیمی از کودکان تکدی گری یا شاغل در یک محل کار می کنند. چهارراه پس از شناسایی تحت پوشش قرار می گیرند.


گسترش تکدی گری مساوی با افزایش آسیب های اجتماعی است

اعظم همتی، جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: عوامل زیادی باعث می شود که انسان به تکدی گری بپردازد و متأسفانه عده ای برای کسب درآمد در خیابان گدایی را انتخاب می کنند، در این میان افرادی با احساسات هستند. با لباس های متواضعانه و در موقعیتی خاص در خیابان ها ظاهر می شوند.

وی افزود: متأسفانه در برخی از این موارد می توان در میان تکدی گری اقدام به توزیع یا مصرف مواد مخدر کرد. تکدی گری آسیب های اجتماعی زیادی دارد که جمع آوری و ساماندهی آنها نیاز بی مورد به شناسایی را به همراه دارد.


122f6cf1 ec97 48d5 b5d9 0514194e637a خبر خاکستری

این جامعه شناس تصریح کرد: در بسیاری از موارد کودکانی که با بزرگتر گدایی می کنند متوجه می شوند که کودک طلاق گرفته است یا والدین او معتاد به اجبار فرد یا افرادی به گدایی هستند، در حالی که زمانی که کودک در حال رشد است. بیماری های اجتماعی آینده خوبی را رقم نمی زند.

همتی گفت: بسیاری از افرادی که در هر سنی اقدام به تکدی گری می کنند در واقع با تهدید و آسیب دست و پنجه نرم می کنند، افزایش تکدی گری در شهر به معنای افزایش آسیب های اجتماعی و تهدید سلامت جامعه است.

تکدی گری معضلی است که سال هاست درباره آن صحبت می شود اما هیچ اقدام اساسی برای ریشه کنی این معضل اجتماعی انجام نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید