خرید دلار سهمیه ای با کارت ملی

خرید دلار سهمیه ای با کارت ملی

روز جدید بر اساس اعلام کانون صرافی ها، قیمت فروش دلار با کارت ملی امروز 30 هزار و 180 تومان بود که هزار تومان کمتر از نرخ بازار آزاد است و 2 میلیون تومان سود برای خریداران به همراه دارد.

اکنون مبنای فروش ارز «نرخ توافقی ارز خریداری شده از ناشر به اضافه یک درصد حاشیه سود صرافی» است. نرخ توافقی دلار هم اکنون 2000 تومان بیشتر از نرخ ملی است اما همچنان حدود 1500 تومان از بازار آزاد ارزانتر است.

فروش دلار با قیمت ارزان تر از بازار آزاد با کارت ملی از خرداد ماه از سر گرفته شد اما سهمیه و قیمت مرجع تغییر کرده است.

به گزارش فردا اکوتاز، قیمت دلار توافقی و با سهمیه ملی روی کارت هم اکنون هزار تومان ارزانتر از دلار آزاد است و این تفاوت 2 میلیون تومان سود برای خریداران به همراه دارد.

مبلغ مذاکره شده دلار چقدر است؟

«دلار توافقی» دلاری است که برخی صرافی های مجاز آن را به شرط ارائه کارت ملی و به تعداد محدود به مشتریان خود می فروشند. قیمت دلار توافقی کمتر از قیمت دلار در بازار آزاد است. به همین دلیل با استقبال خوبی مواجه شدیم و بار دیگر شاهد صف کشیدن مردم در مقابل صرافی های خیابان فردوسی بودیم.

دلار توافقی در 22 ژوئن 1401 متولد شد. زمانی که بانک مرکزی برای پاسخگویی به تقاضای بازار و کاهش تورم قیمت دلار (که به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده بود)، به صرافی‌ها اجازه داد ارز ناشران را خریداری کنند. یادداشت ها در یک دوره مذاکره. همچنین بانک مرکزی با احیای کد 24 اقلام هزینه ارزی، فروش «ارز سهمیه ای» با کارت ملی را مجاز دانست.

دو تفاوت اصلی خرید کارت دلار سهمیه ای ملی با قبلی

صرافی ها تا حدود 6 ماه پیش دلار را ارزانتر از بازار آزاد به متقاضیان می فروختند. اما این بار فروش ارز با کارت ملی حداقل دو تفاوت در نرخ فروش و میزان سهمیه دارد:

1) قیمت فروش دلار: قیمت دلار سهمیه ای روزانه توسط صرافی ملی تعیین و اعلام شد. اما اکنون مبنای فروش ارز «نرخ توافقی ارز خریداری شده از ناشر به اضافه یک درصد حاشیه سود صرافی» است. نرخ توافقی دلار هم اکنون 2000 تومان بیشتر از نرخ ملی است اما همچنان حدود 1500 تومان از بازار آزاد ارزانتر است. (اتفاقاً مسافران همچنان می توانند دلار مسافرتی را با نرخ ارز ملی خریداری کنند.)

2) میزان سهمیه به دلار: قبلاً هر نفر تا 2000 یورو می توانست با کارت ملی سالانه حدود 2200 دلار خریداری کند. این سهمیه اکنون به 2000 دلار کاهش یافته است.

همچنین گزارش های میدانی بورسان حاکی از آن است که این ارز در حال حاضر فقط به دلار پرداخت می شود نه یورو.

قیمت توافقی به دلار چقدر است؟

نرخ دلار یک ترتیب ثابت نیست و توسط نهاد خاصی تعیین نمی شود. بلکه ممکن است برای هر مبادله و هر روز متفاوت باشد. زیرا هر صرافی طی مذاکره با صادرکنندگان با نرخ توافقی از آنها ارز خریداری می کند و به همین دلیل قیمت فروش دلار کارت ملی در صرافی های مختلف کمی متفاوت است.

بر اساس اعلام کانون صرافی ها، قیمت فروش دلار با کارت ملی امروز 30 هزار و 180 تومان بود که هزار تومان کمتر از نرخ بازار آزاد است و 2 میلیون تومان سود برای خریداران به همراه دارد.

منبع: آرماند تودی

دیدگاهتان را بنویسید