خرید قیمت نان در چهارمحال بختیاری / مردم یا نانوایان مشکل این است

ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795701

قیمت نان در استان چهارمحال و بختیاری از سال گذشته افزایشی نداشته است و همین امر باعث گلایه نانوایان از این مشکل شده و چون نان قوه غالب است، قوه مجریه را بر سر دوراهی قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ نانوایان چهارمحال و بختیاری خواهان معرفی و افزایش قیمت نان در استان هستند با این استدلال که بحث افزایش قیمت نان در اکثر استان ها آغاز شده است و به تعویق افتادن اعمال این موضوع در چهارمحال و بختیاری به عنوان عاملی برای تداوم آن. از دست دادن واحد نان

نانوایان می گویند قیمت همه کالاها در بازار چندین برابر شده است، اما قیمت نان با وجود افزایش هزینه ها ثابت است.

7eb2ef37 9922 4c0d 8880 c2e2f6b0a3ff خبر خاکستری

افزایش قیمت نان را از مسئولان خواستیم

یکی از نانوایان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز; وی گفت: حجم کار ما بسیار زیاد است اما در عین حال با دستمزد کم کار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان در همه استان ها گران شده اما در چهارمحال و بختیاری همچنان به قیمت سال گذشته عرضه می شود، خاطرنشان کرد: هر قرص در این استان 450 تن به فروش می رسد که نمی توانیم از این قیمت امرار معاش کنیم.

صادقی با بیان اینکه قیمت 400 یا 450 تن نان لواش به طور کامل هزینه نشده است، گفت: باید با حداقل هزینه این کار را انجام دهیم.

وی اذعان داشت: چرا صدای اعتراض خود را بلند نمی کنیم چرا استاندار مشکل نانوایان را حل نکرد، در این شرایط تاج، ما هم مثل همه مردم مشکلات خودمان را داریم.

صادقی با تاکید بر اینکه حجم کار ما بسیار زیاد است، گفت: برای خرید محصول باید روزی 28 قرص نان فروخته شود.

صادقی گفت: بسیاری از کارگران ما به دلیل دستمزد پایین مجبور به جمع آوری زباله شده اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان هر سه یا چهار سال یکبار در این استان گران می شود، گفت: قیمت نان در همه استان ها گران شده است اما متاسفانه در این استان افزایش قیمت نداشته ایم.

صادقی با بیان اینکه نانوایان از ساعت چهار صبح تا هشت شب کار می کنند، تصریح کرد: اگر استاندار کمکی به مردم نکند و سایر مسئولان نیز در این امر کوتاهی کنند، قطعاً قاچاق آرد افزایش می یابد.

8b61af8c 6613 4f27 b479 778f693f2dc9 خبر خاکستری

ما نمی خواهیم نان گران شود هزینه های جانبی نان گران است

بهرام قاسمی رئیس اتحادیه نانوایان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: نمی خواهیم نان گران شود، اما هزینه های جانبی نان مانند نمک، آرد، خمیر گران می شود که ما را مجبور به این کار می کند.

وی افزود: بیمه دو برابر شده، مواد ضدعفونی باید خریداری شود و سایر هزینه های جانبی باعث اعتراض نانوایان به عدم افزایش قیمت نان شده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه تاکنون 25 استان نان را افزایش داده اند، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که چرا بین استان ها تفاوت قائل شوند و نگذارند نان این استان گران شود.

وی با بیان اینکه قیمت نان پس از دو ماه کار توسط صنعت و معدن تعیین شده است، گفت: متاسفانه استاندار تاکنون از افزایش قیمت نان خودداری کرده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه قیمتی به تولیدکنندگان نان داده نشد، آنها مجبور به اعتصاب شدند.

“ما قطعا خوشحال نیستیم که نانواها آسیب دیده اند. از مسئولان استان تقاضا داریم هر چه سریعتر مشکل نانوایان را برطرف کنند.»

c979b0e8 acc4 48d4 b5b2 c1e91cb32d39 خبر خاکستری

به گزارش جهانبین نیوز؛ نانوایان استان چهارمحال و بختیاری روز گذشته به دلیل بی توجهی به مطالبات خود در مقابل خانه صنف تجمع کردند و خواستار افزایش قیمت نان شدند اما پاسخی که از صنعت و معدن دریافت کردند به شرح زیر بود.

افزایش خودسرانه نان تخلف است

گلمرضا قائد امینی معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش قیمت آرد و نان تاکنون در استان اعلام نشده است و اگر نانوایی خودش اقدام به این کار کند، افزایش قیمت آرد و نان تا کنون در استان اعلام نشده است. در نظر گرفته شده.”

وی افزود: تا امروز افزایش قیمت آرد و نان اعلام نشده است و افزایش غیرمجاز قیمت نان در نانوایی ها تخلف است.

قائد امینی با بیان اینکه اکیپ های ویژه ای برای نظارت و بازرسی از نانوایی ها تشکیل شده است، گفت: هرگونه افزایش خودسرانه قیمت به صورت قانونی بررسی می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 11 هزار و 24 مورد بازرسی از نانوایی ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 567 فقره تخلف به ارزش 2 میلیارد و 977 میلیون ریال کشف و تحویل سازمان امور جنایی دولت شده است. سازمان ..

به گزارش جهانبین نیوز؛ هرگونه افزایش قیمت نان باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد، مسئولان استانی اعم از استانداری، صنعت و معدن باید برای رفع مشکلات نانوایان اقدامات لازم را انجام دهند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند. ، در واقع باید نظر کارشناسی در این مورد داشته باشند تا این مشکل حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید