خسارت سیل به 5100 واحد مسکونی هرمزگان / کمیته پشتیبانی ایزوگام 4000 خانه

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803580

بختیاری با اشاره به بارش شدید باران در جنوب گفت: با بارندگی دو سامانه فشار قوی بیش از 5 هزار واحد مسکونی از خانواده های کمیته امداد تخریب شده و دچار مشکل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی بهتیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به بارش های سیل آسا در جنوب گفت: کمیته امداد تخریب شده و دچار مشکل شده است.

وی گفت: حدود 4 هزار خانه نیاز به ایزوگام دارند که از فردا آغاز می شود. شناسایی نیاز به تخریب کامل برای بازیابی و شروع کار در هفته آینده.

بختیاری با اشاره به تخریب اموال مردم در سیل گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی مدیرکل کمیته امداد هرمزگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان مستضعفان اعتبار خوبی به شرق هرمزگان داده است.

وی با اشاره به اینکه این پتوها بین سیلاب ها توزیع شده است، گفت: تجهیزات دوم نیز در هفته جاری یا اوایل هفته آینده تحویل داده می شود.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: با توجه به بازدید میدانی خود از مناطق سیل زده هرمزگان، بسیاری از واحدهای مسکونی غیرقابل سکونت هستند و باید به طور کامل تخریب شوند و باید با کمک نهادهای مختلف خانه هایی برای مردم ساخته شود.

بختیاری با اشاره به اینکه خانه هایی که نیاز به تعمیر دارند با توجه به اقلیم این منطقه باید زودتر شروع شود، گفت: داده اند.

وی افزود: قرارگاه مدینه منوره با ارائه گزارش های ارائه شده از سوی فرماندار میناب، امام جمعه میناب و نماینده مجلس از خسارات زیادی با ساخت سد در منطقه جلوگیری کرد.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: مستمری فوق العاده به مددجویان در سیل اخیر در مناطق سیل زده هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس پرداخت شد.

بختیاری با اشاره به اینکه برخی از مشتریان سیل زده در چادر زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: چادر نشینی سختی های خاص خود را دارد، بنابراین بهتر است هر چه سریعتر نسبت به ساخت و تحویل خانه آنها اقدام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید