خسارت 300 میلیاردی تگرگ و طوفان به باغات و مزارع هلیل آباد


ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836140

این چوپان گفت: بر اثر بارش های سیل آسا، تگرگ و طوفان در چند روز اخیر بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی 300 میلیارد تومان به باغات و مزارع این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود شعبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد در گفتگو با صبح توس گفت: بارندگی های بهاری همراه با تگرگ و طوفان به باغات، مزارع و زیرساخت های کشاورزی خلیل آباد آسیب وارد کرده است.

وی همچنین ادامه داد: پس از طوفان و تگرگ در روزهای 20 و 21 اردیبهشت بیش از 4 هزار هکتار از باغات شهرستان بین 15 تا 40 درصد خسارت دید که از جمله آن ریزش میوه های تازه تشکیل شده و ریزش سرشاخه های تازه پخته شده است که برداشت می شود. بیشتر د) در طول برداشت محصول توسط تگرگ برخورد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه خسارت باغات پسته، انگور، انار و گوجه سبز بیشتر از سایر محصولات است، خاطرنشان کرد: باغات پسته سعدالصلا الدین، جعفرآباد، مهدی آباد، تکمر و کاهه.

وی با اشاره به اینکه ارزش خسارت ناشی از تگرگ و طوفان در باغات هلیل آباد حدود 300 میلیارد تن برآورد شده است، گفت: این میزان خسارت اعلام شده است، برآوردهای اولیه و به زودی میزان دقیق خسارت پس از بررسی نهایی اعلام شده است. گزارش کارشناسی اعلام خواهد شد.

این چوپان با تاکید بر اینکه کشاورزان برای جبران بخشی از خسارات صندوق بیمه کشاورزی در این گونه خطرات باید توجه ویژه به بیمه مزارع و باغات خود داشته باشند، اذعان داشت: برای جبران باغات بدون بیمه گزارش تهیه و به استانداری ارسال می شود. مدیریت بحران و سازمان جهاد کشاورزی استان بر اساس مصوبه دولت جبران می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید