خطرات استفاده از تلفن همراه قبل از خواب

حتی برای چند ساعت هم برای شما سخت است که گوشی خود را در اتاق دیگری بگذارید و شبکه های اجتماعی را ترک کنید. اما بد نیست بدانید که استفاده از تلفن درست قبل از خواب می تواند بیش از آنچه فکر می کنید بر سلامت شما تأثیر بگذارد.

ما نیز مانند شما نمی توانیم در مقابل وسوسه وارونه کردن شبکه های اجتماعی با تلفن های همراه خود مقاومت کنیم. در این مقاله، نتایج تحقیقات را می خوانیم تا بفهمیم چگونه این می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد.

1. ممکن است به چشم شما آسیب برساند
اگر یک بار متوجه شده اید که پس از ساعت ها جستجو، حساب کاربری شما به طور ناگهانی تار می شود، قطعا تنها نیستید. ساییدگی بیش از حد در هنگام استفاده از گوشی هوشمند می تواند باعث خستگی چشم شود. برای محافظت از چشمان خود سعی کنید نور صفحه نمایش را کاهش دهید و از تلفن همراه خود برای مدت طولانی استفاده نکنید.

2. می تواند خواب شما را مختل کند
وقتی بالاخره در پایان یک روز طولانی به رختخواب می روید، می تواند وسوسه انگیز باشد که زمان بیشتری را صرف بررسی پیام های خود یا خواندن اخبار کنید. این عادت ممکن است آنقدر که به نظر می رسد بی ضرر نباشد، اما استفاده از تلفن در نزدیکی تخت خواب می تواند مانع از خواب راحت شما شود. نور آبی از گوشی هوشمند شما نه تنها بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه می تواند چرخه خواب و بیداری شما را نیز مختل کند، که به نوبه خود می تواند باعث مشکلات سلامتی بیشتری شود.

3. ممکن است باعث گردن درد شود
اگر با احساس آزاردهنده گردن درد آشنا هستید، استفاده از تلفن همراه در رختخواب می تواند شرایط را بدتر کند. وقتی سر خود را به سمت جلو خم می کنید تا به صفحه نمایش نگاه کنید، در جاهایی به عضلات گردن فشار وارد می کند و باعث درد می شود. اگر نمی توانید بدون چک کردن گوشی خود به رختخواب بروید، سعی کنید آن را در سطح چشم نگه دارید تا از تنش عضلانی جلوگیری کنید.

4. این می تواند منجر به پیری سریعتر پوست شما شود
شما می توانید پول زیادی را صرف مراقبت های گران قیمت پوست کنید، اما استفاده از تلفن همراه در رختخواب می تواند تمام تلاش های شما را خراب کند. تعجب نکردی؟! وقتی از پایین به گوشی خود نگاه می کنید، خطوط و چروک هایی روی گردن شما ایجاد می کند که به نوبه خود منجر به پیری زودرس می شود.
آیا قبل از خواب از گوشی خود استفاده می کنید؟ آیا تا به حال سعی کرده اید این عادت را ترک کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید