خطر پس لرزه در کمین گلستان / وضعیت خانه های پایدار گلستان رتبه 26 کشور را دارد

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784746

مدیر کل بنیاد استانی انقلاب اسلامی استان مطرح کرد؛

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در تشریح وضعیت بحران خیز استان گفت: وضعیت خانه های پایدار در گلستان در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد.

به گزارش راه دانا به نقل از گلستان ما، سید محمد حسینی با بیان اینکه گلستان استانی حادثه خیز است، گفت: استان گلستان از نظر خانه های مقاوم در رتبه 26 و از نظر خانه های فاسدشدنی رتبه پنجم کشور را دارد.

وی از اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده در شهرهای کوچک و روستاها از سال 1384 خبر داد و افزود: بنیاد مسکن 10 سال است که با کمک بانک ها و مردم این طرح را در گلستان اجرا می کند و امروز تعداد واحدهای ناپایدار افزایش یافته است. – کمی بیش از 60٪.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان درباره مقاوم سازی و نوسازی 100 هزار واحد مسکونی گفت: طی 10 سال آینده تلاش می کنیم نوسازی واحدهای مسکونی در روستاها را به صفر برسانیم.

حسینی با اشاره به ساخت 200 هزار واحد مسکونی و ابلاغ طرح جامع مسکن روستایی با اعتبار 1400 واحدی افزود: سهمیه گلستان برای این تسهیلات کمتر از 6 هزار واحد است و با پیگیری های انجام شده 10 هزار تسهیلات 100 میلیون تنی در اختیار مردم قرار می گیرد. استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 6 هزار و 520 فقره تسهیلات به متقاضیان طرح مسکن روستایی تخصیص یافته است، گفت: 5 هزار متقاضی تسهیلات قرض الحسنه 100 میلیون تومانی در 8 بانک عامل معرفی و برای 1700 نفر قرارداد منعقد شده است.

حسینی با بیان اینکه فصل سرما و تورم مصالح ساختمانی نیاز به پیگیری تسهیلات را افزایش داده است، گفت: پرونده های ارسالی به بانک عامل باید تا چهار هفته آینده تکمیل شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تاکید بر اینکه متقاضیان برای دریافت تسهیلات برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود در اسرع وقت با بنیاد مسکن تماس بگیرند، گفت: وی 20 سال سن دارد.

حسینی با بیان اینکه وام مسکن روستایی به 200 میلیون تومان رسیده است، گفت: متقاضیان مسکن روستایی و شهری با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر می توانند بابت مابه التفاوت تسهیلات اضافی دریافت کنند.

وی خطاب به مدیران عامل بانک های استانی با تاکید بر اینکه ضمانت نامه زنجیره ای وجود ندارد، تاکید کرد: اعطای تسهیلات جزء مصوبات هیات وزیران و ابلاغی به بانک مرکزی است و سازمان برنامه و بودجه نیز ضمانت نامه را پذیرفته است.

مدیرعامل مدیریت بحران گلستان نیز در این جلسه به بررسی پیشگیری قبل از درمان پرداخت و گفت: گلستان همواره در معرض حوادث و بلایای طبیعی بوده و در آستانه فروپاشی است. این وضعیت مستلزم تصادفات بیشتر و احتمال خطر است. مراقب باش.

حسام با تاکید بر اینکه مقاوم سازی واحدهای مسکونی تا حد زیادی از خطرات جبران ناپذیر جلوگیری می کند، گفت: تسهیلات برای مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در نظر گرفته شده است که مردم باید با مراجعه به بنیاد مسکن از این تسهیلات برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید