خودروسازان به دلیل ضرر و زیان تولید را افزایش نمی دهند

ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1781090

مدیرکل صنعت حمل و نقل وزارت صمت گفت: در حال حاضر امکان افزایش تولید خودرو وجود دارد اما به دلیل زیان ده بودن برخی محصولات، خودروسازان تمایلی به افزایش تولید ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل معمارباشی درباره وضعیت تولید خودرو در کشور گفت: تولید خودرو در سال جاری به حدود یک میلیون و 100 هزار دستگاه خواهد رسید و هدف گذاری برای خودروسازان برای سال آینده تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه است.

مدیرکل صنعت حمل و نقل وزارت صمت در خصوص نقش خودروسازان در بخش خصوصی در تولید خودرو افزود: چشم انداز تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو هم برای دو خودروساز بزرگ کشور و هم برای دو خودروساز بزرگ کشور است. خودروسازان خصوصی؛ بخش خصوصی باید به میدان بیاید و در این زمینه حرکت جدی انجام دهد، زیرا وزیر صمت حساب ویژه ای برای بخش خصوصی باز کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش تولید 500 هزار دستگاهی در سال آینده وجود دارد، گفت: همچنان امکان افزایش تولید وجود دارد اما چون برخی محصولات زیان ده هستند، خودروساز تمایلی به افزایش تولید ندارد. . وقتی در تولید یک محصول 50 میلیون تن زیان وارد می شود، انگیزه تلاش برای افزایش تولید از بین می رود.

معمارباشی گفت: درخواست وزیر از خودروسازان افزایش تولید است اما الزاماتی در این زمینه وجود دارد. در صورت برآورده شدن این الزامات، خودروسازان و قطعه‌سازان دست به کار خواهند شد و با توجه به اینکه زیرساخت‌ها در این سطح است و نیازی به سرمایه‌گذاری زیادی در زیرساخت‌ها نداریم، می‌توان به تولید 1.6 میلیون دستگاه دست یافت.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه در ساخت هر خودرو چقدر ارزش داریم، گفت: داخلی سازی در صنعت خودرو به ویژه در دستور کار است. سال گذشته قیمت هر خودرو 2200 دلار بود اما امسال با 400 دلار تخفیف قیمت هر خودرو به طور متوسط ​​1800 دلار بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید