خوشحالی وزیر کار از پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان

خوشحالی وزیر کار از پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان

سیدصولت مرتضوی در گفتگوی تلفنی با برنامه صبح بخیر سلام از شبکه 3 سیما افزود: فروردین ماه امسال 20 هزار میلیارد تومان مستمری مستمری بگیران در صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز پرداخت حقوق اردیبهشت ماه به مستمری بگیران در صندوق تامین اجتماعی از چند روز پیش خبر داد و افزود: این پرداخت ها تا 9 اردیبهشت ادامه دارد که حدود 50 هزار میلیارد تومان است.

بازگرداندن تعداد قابل توجهی از کارخانه های تعطیل شده به مرحله جدید تولید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با اقدامات و تصمیمات موثر دولت سیزدهم مردم، تعداد قابل توجهی از کارخانه های تعطیل شده به دلایل مختلف به مرحله جدید تولید بازگشتند.

مرتضوی افزود: مقام معظم رهبری امسال به دلیل درک همه جانبه ایشان از مشکلات اساسی کشور، «کنترل تورم و رشد تولید» نامیده شده اند.

وی که طی دو روز گذشته به استان مرکزی سفر کرده بود با تاکید بر اینکه رشد تولید برای مهار تورم ضروری است، ادامه داد: تقریباً قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، دو کارخانه که از افتخارات کشور هستند، بودند. زندانی در استان مرکزی و کارگران. آنها مطالباتی برای دریافت معوقات داشتند که خوشبختانه دولت سیزدهم آستین ها را بالا زد و اکنون خطوط مختلف این کارخانه ها وارد مرحله تولید شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از کارخانه هپکو داشتم، مسئولان اعلام کردند که در سال گذشته 260 دستگاه ماشین آلات سنگین و راهسازی را از صفر تولید کرده‌اند و برنامه‌شان برای سال 1402 حدود 800 دستگاه است که می‌خواهند داشته باشند. رشد بسیار خوب

وی افزود: علاوه بر این مشکلات کارخانه آذراب نیز با برنامه ریزی دولت برطرف شده و این کارخانه نیز وارد مرحله تولید شده است.

مرتضوی ادامه داد: به عنوان مثال در استان مرکزی حدود 650 دستگاه وارد زنجیره تولید شده است و در سراسر کشور شاهد رشد تولید در حوزه های پتروشیمی، دارویی، مس، غذایی و … هستیم و این به معنای کاهش هزینه است. و با ادامه این روند، تورم نیز خواهیم داشت.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم مردم با دستور مقام معظم رهبری برنامه هایی برای مهار تورم داشته و دارد که مرحله به مرحله و با دقت اجرا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد با همت مردم بتوان تولید را افزایش داد و تورم را مهار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید