حقوق، کار و عیدی به موقع پرداخت نمی شود / مسئول: تلاش می کنیم


ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816002

شکایت پرسنل شرکت بیمارستان های زاهدان از عدم پرداخت مطالبات؛

این در حالی است که کارکنان شرکت برخی از بیمارستان های زاهدان از عدم پرداخت گلایه دارند و مسئولان می گویند تا پایان سال برای حل این مشکل تلاش خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ، در حالی که قطار بی پولی هر از گاهی در ریل یکی از نهادهای سیستان و بلوچستان توقف می کند، کارکنان این ادارات از عدم دریافت حقوق و دستمزد گلایه دارند. خواست این سوال حل شود
تعدادی از بیماران بیمارستان امام علی (ع) زاهدان در تماس با تحریریه ما از تاخیر در پرداخت حقوق گلایه کردند و گفتند: از سال 99 که اصلاح شدیم هزینه ای به ما پرداخت نشده است. ما یک شرکت هستیم.» متولیان وقتی به شرکت مراجعه می‌کنند می‌گویند که بیمارستان هزینه‌ای به ما پرداخت نکرده است که برای شما واریز کنیم.
به گفته این افراد وقتی به بیمارستان می رویم با عبارت «پول نداریم» مواجه می شویم و به جایی نمی رسیم. با این وضعیت اقتصادی مشکلات ایمنی خود را کم کرده ایم و شرمنده خانواده خود هستیم.
کارگران افزودند: مشکلات بین بیمارستان و شرکت کارگران نباید خراب شود. می گویند آخر سال به همه پول می دهیم اما خبری نیست.
این شرکت واسطه بین بیمارستان و نیروها است
خلیل رسولی زاده سرپرست این شرکت در گفت و گو با خبرنگار ما با تایید این مشکل گفت: این شرکت واسطه بین بیمارستان و نیروها است، طبق قانون بیمارستان عمل می کنیم و بیمارستان باید هزینه ای بپردازد تا بتوانیم به بیمارستان منتقل شویم. حساب کارمندان.”
وی تصریح کرد: امسال که با قانون کار جدید وارد سال 1401 می شویم که حق بیمه و سنوات دارد، بیمارستان تا پایان قرارداد کارگران را بر اساس 1400 پرداخت می کند و سپس به دلیل مشکلات مالی به نام تعدیل ما از سپرده ها تفاوت.
به گفته این کارمند؛ این اتفاق تا کنون در سال جاری رخ نداده است، هرچند اسفندماه هر سال انجام می شد، اما اکنون به دلیل مشکلات مالی، تعهدی که در قراردادها داده شده است، محقق نشده است.
وی تاکید کرد: پیگیر این موضوع هستیم زیرا علاوه بر مطالبات نیروها، موضوع اصلاح شامل پول شرکت نیز می شود.
هزینه به حساب شرکت ها واریز می شود
اگرچه این مصاحبه ظهر دیروز انجام شد، اما امیر گرگیک، رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان دقایقی پیش به خبرنگار ما گفت: دیروز بدهی های معوق کارکنان این شرکت پرداخت شد.
وی افزود: برای کل پرسنل شرکت دو ماه حقوق برای پرداخت در اسفند ماه به شرکت پرداخت شد و منتظر تعدیل هستیم.
حق الزحمه و حقوق به موقع پرداخت نمی شود
تعدادی از کارکنان شرکت کوروش کبیر سیستان در بیمارستان خاتم زاهدان نیز با ارسال پیامی به کانال تلگرامی این پایگاه خبری مبنی بر عدم دریافت پنج ماه وجه پرداختی، گفتند: از مهر ماه سال 1400 و به اضافه هفده ماه پرداختی دریافت نکرده ایم. اضافه کاری.” و ما برای تفاوت های خود نیز پرداخت نکرده ایم.
به گفته پرسنل شرکتی این بیمارستان، آدی نیز سال گذشته ناتمام مانده بود، اما متاسفانه بیمارستان و شرکت شرایط لازم را ندارند.
ما در حال تماشا هستیم
محمدهادی عباسی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه تاخیر در پرداخت ها حتی برای یک روز هم قابل قبول نیست، گفت: با جدیت در تلاش هستیم تا منابع مالی را برای به حداقل رساندن معوقات تامین کنیم. دانشگاه از سایر دانشگاه ها عقب تر است.
وی افزود: شرکت ها باید به محض ورود پول به حساب کارگران، حقوق کارگران خود را پرداخت کنند.
عباسی در خصوص حقوق معوق کارکنان بیمارستان خاتم گفت: پیگیر پرداخت حقوق این نیروها تا پایان سال تا دو روز آینده هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید