خیرین مازندرانی برای تقویت اردوهای راهیان نور دست درازی می کنند


ساعت: 03:16
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810630

فرمانده ارتش، گردشگری و راهیان نور سپاه کربلای مازندران:

عباسپور گفت: با توجه به استقبال چشمگیر شهروندان مازندرانی از حضور در یادواره های دفاع مقدس بر آن شدیم تا از ظرفیت خیرین برای برگزاری هر چه بهتر این محفل معنوی استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، از سرگیری راهیان نور از 15 اسفند ماه سال جاری با تمرکز بر اجرای پروتکل های بهداشتی، رسما کلید خواهد خورد. به همین منظور در هفته جاری سایت ثبت نام خودرو به اطلاع عموم مردم می رسد تا علاقمندان به فرهنگ ایثار و شهادت بتوانند به راحتی از مناطق عملیاتی بازدید کنند.

این در حالی است که با توجه به تعداد زیاد علاقمندان به حضور در یادمان های دفاعی جهان، برخی خیرین تصمیم گرفته اند امکانات ویژه ای را در نظر بگیرند تا افراد بیشتری بتوانند در بزرگترین عملیات فرهنگی کشور حضور پیدا کنند. تحقق این ایده و ابتکار توسط خیرین استان مازندران ما را بر آن داشت تا با محمد عباسپور رئیس سازمان اردویی، گردشگری و نور کربلای معلی مازندران به گفتگو بنشینیم.

ابتکاری که راهیان نور را رونق می بخشد

وی با اشاره به جزئیات ابتکار خیران برای ورود به نشر راهیان نور، افزود: با توجه به موج درخواست های مردمی و اشتیاق و اشتیاق آنها برای حضور در یادمان های دفاع مقدس، این موضوع را با خیران در میان گذاشتیم و آن ها نیز این موضوع را مطرح کردند. آمادگی و همکاری خود را اعلام کردند شرایط برای حضور مردم استان مازندران در راهیان نور از لحاظ مادی تسهیل شد.

عباسپور گفت: کمک های خیریه برای زیرساخت ها و حمایت های فرهنگی مورد استفاده قرار می گیرد و زائران استان در این منطقه اسکان داده می شوند.

از کاهش هزینه مسکن تا نگهداری از کافه شهدا به یاد هفت تپ

وی با اشاره به جزییات هزینه کمک های خیرین در این حوزه گفت: در گام اول تلاش کردیم هزینه زائران را کاهش دهیم. به این ترتیب هزینه سه روز اقامت با غذا برای هر نفر 50 هزار تن است تا اقشار مختلف بدون دغدغه در این رویداد بزرگ فرهنگی کشور حضور پیدا کنند.

مسئول قرارگاه کربلا، گردشگری و راهیان نور سپاه مازندران گفت: جشن اعیاد شعبانیه در یادواره هفت نوار، مراسم سال نو در مزار شهدای گمنام، یادمان هفت نوار، شهدا برگزار می شود. کافه و دیگران.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 8 هزار مازندرانی برای شرکت در کاروان راهیان نور ثبت نام کرده اند، گفت: نور.

گفتنی است در سال 1364 منطقه هفت تپه در اختیار لشکر 25 کربلا (استان مازندران) قرار گرفت تا به عنوان ستون فقرات لشکر آموزشی و پشتیبانی عمل کند و این منطقه با کمک مردم استان ساخته شد. در دوران دفاع مقدس 72 شهید از مازندران، 14 شهید از استان خوزستان، 12 شهید از کهگیلویه و بویراحمد و 40 شهید از استان سمنان در منطقه هفت تپه تقدیم انقلاب شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید