خیمه سنگین سرطان و بیماری قلبی بالای سر کهگیلویه و بویراحمدی ها


ساعت: 14:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904150

ورزش همگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گزینه ای است که این روزها مغفول مانده و به نظر می رسد مسئولان ورزش استان تمایلی به ایجاد این اداره در استان ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، بر اساس آمار کارشناسان بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد 35 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است و این پدیده شوم با توجه به اینکه بیش از 75 هزار بیمار مبتلا شده اند روز به روز در حال افزایش است. فشار خون بالا و دیابت در این استان وجود دارد و رو به افزایش است و متاسفانه به دلیل نبود سبک زندگی مناسب و کم تحرکی، در آینده باید شاهد سونامی مرگ و میر قلبی باشیم.

اضافه وزن و چاقی پزشکان، رژیم غذایی ناسالم، مصرف کم روزانه میوه و سبزیجات، مصرف زیاد گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و غذاهای دودی و نمک، مصرف زیاد نمک، ترشی و نمک، غذاهای کنسرو شده و آماده، مصرف الکل و عدم تحرک. در شروع سرطان که سومین علت مرگ و میر در میان جمعیت 800000 نفری است و بیماری های قلبی عروقی موثر است.


f38fcf01 a39b 4e8c 859d 3668d66c99bd خبر خاکستری

با این نظریه متخصصان، به نظر می رسد که تغییر سبک زندگی، عادات غذایی و ورزش می تواند در افزایش امید به زندگی و سلامت فرد موثر باشد. قدر مردم را بدانیم.

گسترش روزافزون ورزش راهکاری برای پیشگیری و جلوگیری از سونامی کم تحرکی و استقبال از ورزش در کهگیلویه و بویراحمد است، معضلی که در این استان مغفول مانده است و متولیان امر ورزش و سلامت استان برنامه های مناسبی را انجام داده و آن را پیش بینی می کنند. در پای ورزش همگانی

کارشناسان ورزشی معتقدند با بسیج مردمی و مشارکت همه دستگاه های اجرایی برای توسعه ورزش همگانی از فقر جسمانی مردم استان جلوگیری می شود و باید با برنامه ریزی مناسب به توسعه ورزش همگانی در محلات و ادارات دامن زد. این کشور بیشتر از این هزینه های مراقبت های بهداشتی را جذب خواهد کرد. انجامش نده


924eced5 91e7 489f 9a66 1ea066f6a3b2 خبر خاکستری

توسعه ورزش همگانی نقش مهمی در تشویق مردم به ورزش و کاهش عوارض جسمی، روحی و اجتماعی در بین آنها دارد و برای متولیان ورزش کهگیلویه و بویراحمد که گویا پشت میز نشینی را به حرکت ترجیح می دهند، آرزو می کنم. با برنامه ریزی مناسب برای پویایی و سلامت کارکنان ژیمناستیک صبحگاهی را در دستور کار قرار داد و ژیمناستیک عمومی را در پارک ها آغاز کرد.

با توجه به اینکه باید به مقوله ورزش حرفه ای توجه بیشتری شود، اما باید توجه داشت که ورود به ورزش همگانی یکی از الزاماتی است که مسئولان باید در نظر داشته باشند، چرا که موضوع ورزش همگانی نکته ای است که در همه موارد مغفول مانده است. شهرستان کهگیلویه و بویراحمد مغفول. دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تربیت بدنی، شهرداری و استانداری در ایجاد و اجرای آن دست به دست هم دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید