نقش عوامل خطر قلبی عروقی در ایجاد سرطان


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912675

در نشست مشترک با متخصصان قلب و عروق بیمارستان شریعتی، بیماری های قلبی عروقی که اولین عامل مرگ و میر در ایران و جهان است و همچنین راه های تشخیص زودهنگام این بیماری ها و کاهش مرگ و میر در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، تعیین عوامل موثر در بیماری های قلبی از جمله عوامل ژنتیکی، تغذیه ای و غیر ژنتیکی است که باعث ایجاد بیماری ها از جمله التهاب دیواره رگ های قلب و همچنین سرطان می شود.

رئیس پژوهشکده ژنتیک درباره همکاری مشترک گفت: باید کار مشترک بین پژوهشکده پزشکی این پژوهشکده و بخش قلب و عروق بیمارستان شریعتی مشخص شود.

وی افزود: در این همکاری فعالیت های مرتبط با ژنتیک با پژوهشکده و کار بالینی از بخش قلب و عروق این بیمارستان انجام می شود.

پس از آن دکتر محققی از متخصصان قلب و عروق بیمارستان شریعتی با تشکر از دعوت دکتر محمدی و اعلام آمادگی برای همکاری اظهار داشت: می توانیم موارد بیماران قلبی خود را در خصوص تصلب شرایین در موسسه مطالعات ژنتیک ارائه کنیم. برای تحقیقات ژنتیکی

وی افزود: باید پلی بین علم پزشکی قدیم و جدید ایجاد کنیم، به عنوان مثال برخی از گیاهان دارویی مانند کاسنی در درمان عواملی که باعث بیماری های قلبی عروقی می شوند موثر است.

در پایان این جلسه برای کاهش ابتلا به این بیماری ها مقرر شد کارگروه مشترکی برای پیگیری موارد مطرح شده برای تشخیص زودهنگام بیماری های قلبی عروقی از طریق آزمایش ژنتیک و عوامل غیر ژنتیکی تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید