خط تولید واکسن های سرطان، بیماری های قلبی و ام اس افتتاح شد


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881445

رئیس قوه قضاییه در مراسم افتتاح خط تولید واکسن سرطان، بیماری های قلبی و عروقی و ام اس گفت: تولید علم برای کشور ما قدرت تولید می کند و این اقتدار باعث می شود کشور ما در برابر تهدیدات و دشمنی های دشمنان مصون بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی آژه ای رئیس قوه قضائیه صبح امروز چهارشنبه 24 تیرماه از مجموعه گروه دارویی برکت استان البرز بازدید و از قسمت های مختلف این مجموعه بازدید کرد. .

در این بازدید حجت الاسلام محسنی اژی ابتدا از محل شرکت شفا فارمد بازدید کرد و در جریان روند تولید واکسن KV ایران برکت قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه در این بازدید سوالاتی را در خصوص آغاز طرح تحقیقاتی تولید واکسن ایران برکت و استقرار و جانمایی تجهیزات تولید این واکسن مطرح کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین تولید واکسن داخلی کرونا را یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تولید واکسن ایرانی کرونا به جوانان ما اعتماد به نفس و قدرت داد و ثابت کرد که با وجود وجود محدودیت ها و فشارهای فراوان، کاری بزرگ و به ظاهر غیرممکن را می توان انجام داد

در این بازدید رئیس گروه تحقیقاتی تولید واکسن کرونا ایرانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ضمن بیان پیشرفت ها و توانمندی های متخصصان کشورمان در زمینه تولید واکسن، توضیحاتی را در خصوص روند تولید ارائه کرد. واکسن ایران برکت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت ورود هر نوع ویروس دیگری به کشور وجود دارد و می توان بلافاصله و در مدت زمان بسیار کوتاهی واکسن بومی ساخت، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تا کارآزمایی بالینی فاز اول واکسن حدود 11 ماه از معرفی کرونا می گذرد اما تنها 29 روز از ورود آمیکرون به کشور تا تولید واکسن آن می گذرد.

وی همچنین گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی فروردین ماه امسال از خط تولید واکسن برکات ایران بازدید کردند و در گزارش خود به تجهیزات منحصر به فرد این خط تولید و ارزش علمی بالای این سری از محصولات پی بردند.

پس از این بازدید، با حضور رئیس قوه قضاییه و کارکنان گروه دارویی برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) خط تولید واکسن بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد افتتاح شد.

رئیس قوه قضاییه پس از افتتاح این خط تولید، موضوع دارو، دارو و دارو را مقوله بسیار مهمی دانست که بشر از ابتدای پیدایش به آن نیاز داشته و این نیاز همچنان ادامه دارد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دانش و علم داروسازی دانشی نیست که در زمانی مورد استفاده قرار گیرد و در زمانی دیگر مورد نیاز نباشد، گفت: فرآیند تولید دارو در گروه دارویی برکت فرآیندی مستمر است و موقت و زودگذر نیست. . این یک سوال مهم است.

حجت الاسلام محسنی آژه ای ادامه داد: تولید واکسن کرونا ایران و نجات جان انسان ها از طریق تولید این دارو در مدت زمان نسبتاً کوتاهی با توجه به فشار ظالمانه تحریم ها علاوه بر بالا بردن سطح ما کشوری در جهان و از جمله کشورهای پیشرفته در زمینه تولید این نوع واکسن باعث تعجب بسیاری از مردم شد.

رئیس قوه قضاییه همچنین تاکید کرد: تولید علم و تولید فرآورده های دارویی در زمینه های مختلف برای کشور ما نیرو تولید می کند و این تولید انرژی باعث می شود کشور ما در برابر تهدیدات و دشمنان دشمنان مصون بماند.

گفتنی است فرآورده های دارویی بیوسان فارمد که خط تولید آن امروز با حضور رئیس قوه قضائیه افتتاح شد، در زمینه مبارزه با سرطان، بیماری های قلبی عروقی، ام اس، ناباروری و بیماری های خونی مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است در حالی که بیشتر دانش فنی تولید محصولات بیولوژیک، پپتیدها و واکسن ها در اختیار چند کشور پیشرفته دنیا است، شرکت بیوسان فارمد به عنوان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از زیرساخت های تولید و با تکیه بر دانش محققان و متخصصان داخلی با سایر شرکت ها برابری می کند.شرکت پیشرو داروسازی جهان دانش فنی تولید این محصولات را توسعه داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید