دادستان کل کشور: اغتشاش گران بدانند که از شمشیر عدل اسلامی فرار نمی کنند/ فکر می کردند با مرگ یک بانوی جوان می توانند نظام اسلامی را به بیراهه بکشانند.

دادستان کل کشور: اغتشاش گران بدانند که از شمشیر عدل اسلامی فرار نمی کنند/ فکر می کردند با مرگ یک بانوی جوان می توانند نظام اسلامی را به بیراهه بکشانند.

روز جدید حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت: متجاوزان باید بدانند که نمی توانند از شمشیر عدالت اسلامی فرار کنند، مجازات ناامنی مجازات سبکی نیست و با متجاوزان و متجاوزان قاطعانه برخورد خواهد شد. “

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان های عمومی و انقلاب سابق و جدید مرکز استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: : حاج قاسم نماد مقاومت ملت ایران است و خدا را شاکرم که مستقیم از فرودگاه رفت تا من به زیارت مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی رفتم.

وی با بیان اینکه معتقدم اگر قیام امام حسین (ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی ماند، اگر شهدا نبودند این عزت و اقتدار را نداشتیم، گفت: ما هستیم. تا ابد مدیون تاریخ شهدا هستیم و خدا را به خاطر خون پاک شهدا به ویژه شهدای سلیمانی شکر می کنیم، قسم می خوریم که ما را ادامه دهنده راه شهدا خواهد کرد.

رئیس دادستانی کشور با اشاره به اینکه حاج قاسم با حکومت دقیق و صحیح خود شمشیری چون شمشیر عدالت حضرت علی (ع) بود، افزود: تمام دنیا کفر محور استکبار و صهیونیسم با تمام توان و قدرت است. و امکانات جنگ اسلام با محوریت ایران.

وی با اشاره به اینکه باید تحلیل دقیقی از اتفاقات اخیر داشته باشید و تحلیل مناسبی به جوانان بدهید، ادامه داد: تعدادی از یاغیان که تعداد قابل توجهی هستند گمراه شدند و از عمق مشکل غافل شدند، اما توده مردم افراد با بصیرت کامل در میدان دفاع هستند از اسلام هستند.

منتظری با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مانع از حضور مردم در دفاع از انقلاب اسلامی نشد و مردم در مقابل شیاطین ایستادگی کردند، اظهار داشت: دشمن تصور می کرد مرگ یک زن جوان می تواند توده های مردم را به هیجان بیاورد و افکار باطل را برانگیزد. از سقوط نظام اسلامی

وی با اشاره به اینکه مردم نقشه شوم دشمن را خنثی کردند و به دشمن نپیوستند، افزود: جهاد تبیین چیزی است که برای روشنگری نسل جوان و آحاد جامعه و تحلیل درست وقایع به آنها نیاز داریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی از ما مسئولین نیز در ایجاد زمینه های بهانه آفرینی مقصریم، گفت: هرکس حقوق مردم را تضییع کند، تجاوز کند و با مردم بدرفتاری کند، در این گناه نیز شریک است.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم رفت تا راه را به روی ما باز کند، گفت: نباید اجازه دهیم به خون شهدا اهانت شود و مسئولان کاری نکنند که خون شهدا با عمل خود پایمال شود.

منتظری با بیان اینکه هر آمدی خروجی دارد و با اشاره به تودیع و معرفی دادستان های سابق و جدید از مرکز استان کرمان، افزود: امام صادق (ع) فرمودند همه مردم بدون استثنا به سه چیز نیاز دارند و یکی از این سه چیز است. یک قطعیت است

وی با اشاره به اینکه نقش امنیت در جامعه امری اجتناب ناپذیر است و هر چه برای موفقیت، پیشرفت، آبادانی و آسایش به دنبال آن باشیم، همه در زیر سایه امنیت محقق می شود، گفت: امنیت عنصری است که با ترکیبی از مسئولان ایجاد می شود. ، نیروی انتظامی و مشارکت مردمی در این راستا، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، قوه قضائیه، ارتش و نیروی انتظامی مسئولیت عمده ای دارند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در حوادث اخیر نیروهای نظامی و انتظامی خوش درخشیده و توانسته اند توطئه دشمن را به خوبی خنثی کنند، ادامه داد: هرگز نباید از دشمن غافل شد و حضرت علی (ع) فرمودند: «دشمنان هستند. بیدار باشید تا هرگز از آنها غافل نشوید.» نخوابید زیرا دشمن به اهدافش نزدیک شده است.

وی با اشاره به اینکه معاندین و کسانی که در جامعه ناامنی ایجاد کردند، سرمایه ملت را به آتش کشیدند و آرامش مردم را بر هم زدند بدانند که نمی توانند از شمشیر عدل اسلامی فرار کنند، افزود: مجازات ناامنی نور نیست. مجازات و باید با متجاوزان و شورشیان برخورد کرد و تعیین کننده خواهد بود.

منتظری تصریح کرد: با فریب خوردگانی که دستشان به خون کسی آغشته نیست برخورد دیگری می شود و فکر می کنیم این افراد در دام دشمن افتاده اند.

با اشاره به اینکه تعدادی از این افراد نوجوان بودند، معتقدیم در رابطه با آنها کار فرهنگی لازم است و اظهار داشت: بلافاصله به دادستان اعلام کردیم که باید با آنها کار فرهنگی انجام شود و در این زمینه بر جهاد تبیین تاکید شده است.

دادستان با بیان اینکه دادستان وظیفه سنگینی در ایجاد امنیت استان دارد و شمشیر عدالت هستند، گفت: دادستان ساعت کاری ندارد، باید شبانه روز در دسترس مردم و عدالت باشد و تلفن همراه او هرگز نباید باشد. خاموش است. خاموش می شود.”

وی با اشاره به اینکه حقوق عامه به شدت مورد تاکید است و دادستان وظیفه حفظ حقوق عامه را بر عهده دارد، افزود: نظارت بر زیر مجموعه های دادسرا و دادسراها به شدت مورد تاکید است و دادستان باید بر این موارد نظارت کند.

منتظری با بیان اینکه بیش از هزار وظیفه و تکلیف بر عهده دادستان است و وظیفه دادستانی بسیار سنگین است، ادامه داد: کرمان مشکلات و مسائل زیادی دارد که دادستان باید برای حفظ حقوق عامه وارد شود. البته ما باید کمک کنیم و به تنهایی امکان پذیر نیست و انتظار داریم مسئولان استان ما را همراهی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید