دادگاه اداري: در صورتي كه تصويب حقوق خلاف قانون باشد باطل مي شود

حکمت علی مظفری با اشاره به بحث رسیدگی این دادگاه به اعتراض کارگران به مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش 27 و 21 درصدی حداقل دستمزد در شرایط تورمی فعلی، قول رسیدگی فوری به این پرونده را داد.

مظفری گفت: در خصوص موضوع تعیین دستمزد کارگران که هر سال باید افزایش یابد و شورای عالی کار باید در مورد آن تصمیم گیری کند، این موضوع را مطرح کرده ایم که رای این شورا قابل اعتراض در دادگاه است.

وی افزود: در کمیسیون های تخصصی دیوان عدالت اداری در حال بررسی رای مربوطه هستیم و دوستان در حال بررسی هستند و پاسخ شاکی نیز دریافت شده و کمیسیون تخصصی باید ظرف چند روز آینده نظر خود را اعلام کند.

مظفری تاکید کرد: اگر مصوبه و مصوبه شورای عالی کار در مورد دستمزد خلاف قانون باشد، دادگاه رای به ابطال این مصوبه می دهد و در صورت صحت رای شورا، اعتراض را رد می کنیم. در صورت رد درخواست تجدیدنظر، کارگران باید به تصمیم شورای عالی کار احترام بگذارند و بر همین اساس کار کنند.

رئیس دیوان عالی اداری تاکید کرد: هیأت های عمومی دیوان عدالت اداری خود اهمیت موضوع حداقل دستمزد کارگران را می دانند و به صورت فوق العاده به این پرونده رسیدگی می کنند. با توجه به اینکه موضوع دامنگیر طیف وسیعی از جامعه کارگری است، در دادگاه بر اساس انصاف و انصاف به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد و قانون و کارگران باید بدانند که در صورت مغایرت تصمیم مزد با قانون، قطعا این تصمیم لغو خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید