داروهای HIV در درمان تومورهای مغزی موثر هستند

زمان: 07:42 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793745

مطالعات نشان می دهد که داروهای طراحی شده برای درمان ایدز و HIV ممکن است برای بیماران مبتلا به شایع ترین نوع تومور اولیه مغز امیدوار کننده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس گزارش Science Daily، این پیشرفت قابل توجه است زیرا داروهای ضد رتروویروسی را می توان برای بیماران مبتلا به تومورهای مغزی مننژیوما و نوروم آکوستیک تجویز کرد.

رویکردهای مؤثرتری مورد نیاز است زیرا گزینه‌های کمی برای درمان این نوع تومورها وجود دارد که اغلب پس از جراحی و پرتودرمانی بازمی‌گردند.

مننژیوم شایع ترین شکل تومور اولیه مغزی است. اغلب از کیفیت پایینی برخوردار است و در طول زمان می تواند سرطانی شود و از سلول های مننژ که از مغز و نخاع محافظت می کنند ایجاد شود.

نوروم آکوستیک نوع متفاوتی از تومور مغزی با درجه پایین یا غیر سرطانی است که به سلول‌های محافظ عصبی به نام سلول‌های شوان تبدیل می‌شود. هر دو تومور می توانند به طور خود به خود، معمولا در بزرگسالی، یا در بیماری نوروفیبروماتوز ارثی نوع 2 (NF2) در کودکی / اوایل نوجوانی ایجاد شوند.

محققان مرکز مطالعه تومورهای مغزی در دانشگاه پلیموث در بریتانیا قبلا نشان داده بودند که یک سرکوب کننده تومور به نام مرلین در ایجاد مننژیوم، نوروم آکوستیک و تومورهای اپاندیمال نقش دارد. ژن های سرکوبگر تومور با کنترل تقسیم یا ترمیم نقص DNA نقش مهمی در سلول های طبیعی دارند. با این حال، زمانی که سرکوب کننده های تومور به درستی کار نکنند یا وجود نداشته باشند، سلول ها می توانند خارج از کنترل رشد کرده و منجر به سرطان شوند.

در مطالعه اخیر، دکتر سیلویا آمون، محقق ارشد و دکتر رابرت بلشاو، همکارش، نقش مناطق خاصی از DNA را در تشکیل تومور بررسی کردند.

به گفته محققان، مهارکننده‌های پروتئاز رتانوویال، ریتوناویر، آتازاناویر و لوپیناویر که قبلا برای درمان HIV/AIDS تایید شده‌اند، نقش حیاتی در درمان تومورهای مغزی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید