داستان دختری لو رفته که با حضور در یک مراسم مذهبی زندگی اش زیر و رو می شود


ساعت: 11:27
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843074

این بانوی محجبه زاهدانی گفت: من اعتقادی به حجاب نداشتم و تنها چیزی که از آن می دانستم احادیث نوشته شده بر در و دیوار مدرسه و کتاب های درسی بود. البته این را بگویم چادر برای من قابل قبول بود. اما تماشای آن برایم سخت بود.

ماجرای دگرگونی بانویی که با حضور در یک مراسم مذهبی چتر خود را انتخاب کرده به گوش می رسد. دختری که علاقه ای به حجاب نداشت اما…

یک دختر 16 ساله در یک خانواده عادی به دنیا می آید، خانواده ای که در مورد پوشش خیلی سخت گیر نیستند و این تنها چیزی است که یک دختر خانواده از عفاف و حجاب، حدیث حک شده بر در و دیوار مدرسه یا … کتاب درسی باشید

با اینکه خانواده و اطرافیانش چتر نداشتند و خودش هم اعتقادی به حجاب ندارد، اما می گوید وقتی تصمیم گرفتم سبک زندگی ام را تغییر بدهم، خانواده ام مخالفت نکردند. اما در ابتدا کلماتی وجود داشت که شنیدن آن ها برایم ناراحت کننده بود، همه می گفتند “تو در هر مکان و شرایطی نیازی به چادر زدن نیست”. اما من به این نوع پوشش علاقه زیادی داشتم و جلوی همه ایستادم و امروز احساس امنیت و آرامش دوچندان دارم.

این بانوی محجبه ادامه می دهد: به خوبی به یاد دارم در گذشته که دختری به اصطلاح مکاشفه بودم، با اینکه نمازهای یومیه را به موقع می خواندم، اما احساس نمی کردم که اکنون راز و نیازی به خدای خود در آن زمان دارم. مدام باهاش ​​کار میکردم گرفتار بودم و از درون احساس گناه میکردم که خدا از این بنده راضی نبود.

وی دلیل این تغییر را با حضور در یک مراسم مذهبی بیان کرد و گفت: مدتی است که به حجاب و چتر علاقه مند شده ام اما احساس کرده ام ممکن است نه به آن پایبند باشم و نه به حرف و نظر. اطرافیانم استقامت کنند تا اینکه روزی با حضور در یک مراسم مذهبی، احساس کردم راه برایم باز است و از همان جا عهد بستم و به تصمیمم عمل کردم; الان با چادر آرامش دارم که با هیچ چیز دنیا جایگزینش نمی کنم.

این نوجوان تاکید می کند: تغییر مسیری که در پیش گرفته ام هرگز آسان نیست، اما به مرور زمان و با نگاهی به گذشته می بینم که خیلی سخت نبوده است. زیرا نتیجه این تغییر موفقیت خوبی بود که در این مسیر به آن دست پیدا می کنم و تجربه می کنم.

وی ادامه می دهد: بعد از آن تنها دغدغه من این بود که چگونه لباس بپوشم و بهتر از دیگران به نظر بیایم تا در نظر دیگران، دوستان و آشنایان خوب به نظر بیایم، اما اکنون با آرامش لباسی را انتخاب می کنم که در ابتدا احساس کنم می خواهم در آن ایمن باشم. و آرام و از همه مهمتر نوع پوشش من باید طوری باشد که زیبایی هایم در مکان عمومی نباشد.

وی ادامه می دهد: در گذشته ملاک قضاوت دیگران بر اساس نوع پوشش نامناسب من بود حتی اگر نماز می خواندم، اما حرف و حدیث متفاوت بود. شرکت کننده باید سعی کند از دیگران پیشی بگیرد تا برنده این ماراتن شود. افشاگری آرامش را از انسان سلب می کند و دغدغه هایش زیاد است.

این بانوی محجبه تاکید می کند: حجاب مصونیت افرادی است که می خواهند پاک و عفیف باشند.

خبرنگار ما به درخواست این خانم از ذکر نام وی در خبرها خودداری کرد و نام بانوی ما نزد خبرنگار ما محفوظ است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید