داستان دردناک یک ورزشکار اوکراینی اهل کیف

از ستارگان به عنوان تنیسور شماره یک جهان، دانیل مدودف گرفته تا دیگرانی که برای ثبت نام در ارتش اوکراین آمده بودند و کسانی که در جنگ جان خود را از دست دادند. اخیراً یک ورزشکار مشهور اوکراینی با استفاده از شبکه های اجتماعی خود تجربه جنگ را از داخل کشور شرح داده و توضیح می دهد.

یولیا لوچنکو، نایب قهرمان جهان در بخش زنان در حالی که نیروهای روسیه به دنبال تصرف پایتخت او هستند، گفت: “من چیزی برای گفتن ندارم.” این درد و جهنم است. از همه دنیا ممنونم از کسانی که ساکت نیستند ممنونم. من می خواهم در خانه خودم زندگی کنم! در خانه، در کیف، در اوکراین. من از درون در حال مردنم. مردم ما، خیابان های ما در حال مرگ هستند. “من در کیف هستم و باور کنید، اینجا می توانید تمام صحنه های وحشتناک را ببینید.” او این جملات را در صفحه اینستاگرام خود نوشت.

داستان یک ورزشکار اوکراینی اهل شهر کیف

لوچنکو یک ورزشکار مشهور اوکراینی است. در سن 24 سالگی در لندن 2017 نایب قهرمان جهان شد. دو سال بعد، قبل از همه گیر شدن کرون، موفقیت خود را در مسابقات قهرمانی اروپا در گلاسکو، اسکاتلند تکرار کرد. همچنین در المپیک توکیو سال گذشته، پرش ارتفاع به فینال رسید و با پرش 1.96 متر هشتم شد.
خون ما برای همیشه روی دستان آنهاست

این ورزشکار 24 ساله گفت: روسیه در 24 فوریه به ما حمله کرد و اکنون زندگی ما مثل همیشه نیست. من عاشق اوکراین هستم! من مردمم را دوست دارم، به وطنم ایمان دارم. من به قدرت تمام دنیا ایمان دارم. آنچه اکنون اتفاق می افتد بزرگترین حماقت و جنایت برای مبارزه با مردم قرن حاضر است. چگونه می توانند ما را بکشند؟ «اگر من و خانواده ام بمیریم، خون ما برای همیشه روی دست آنها خواهد بود.

داستان یک ورزشکار اوکراینی اهل شهر کیف

لوچنکو در پایان سخنان خود به پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و از او انتقاد کرد: «این زمانی اتفاق می افتد که انسان فکر کند خود خدا قادر مطلق است. وقتی آدم دیوونه میشه این پوتین است.
من نمی خواهم کسی را بکشم اما …

سایر ورزشکاران اوکراینی نیز در مورد جنگ صحبت کردند. در مورد مردان، بسیاری از آنها در ارتش خود نام نویسی کردند تا به نیروهای خود بپیوندند تا تهاجم روسیه را مهار کنند. یکی از شاخص ترین موارد قهرمان بوکس جهان، الکساندر اوزیک بود که اخیراً عملکرد درخشانی در سراسر جهان داشت، اما تصمیم گرفت برای دفاع از میهن خود از حرفه خود دست بکشد.

بوکسور 35 ساله که می دانست ممکن است جان خود را در نبرد برای استقلال اوکراین از دست بدهد، در زیرزمین کیف پنهان شد: «وقتی می خواهند جان من یا جان عزیزانم را بگیرند، باید برای دفاع این کار را انجام دهم. کشور من. من نمی‌خواهم تیراندازی کنم، نمی‌خواهم کسی را بکشم، اما اگر بخواهند من را بکشند، چاره‌ای ندارم.»

داستان یک ورزشکار اوکراینی اهل شهر کیف

دیدگاهتان را بنویسید