داشتن روحیه تحول آفرین برای موثر بودن مدیران ضروری است

ساعت: 17:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۳
کد خبر: 1922513

رئیس جمهور ابرپروژه دولت سیزدهم برای افزایش اعتماد بین اقشار مختلف جامعه را بررسی کرد و گفت: وجود روحیه تحول آفرین لازمه اثربخشی مدیران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به استان یزد با حضور در جلسه شورای اداری که با حضور مدیران ارشد استانی و کشوری دولت سیزدهم برگزار شد، مسئولان اجازه ندهند مسائل حاشیه ای قدرت مدیران را کمرنگ کند.

وی ابربرنامه دولت سیزدهم را باید اعتماد و امید در بین اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: اولین لازمه برای رسیدن به هدف والای دولت داشتن روحیه تحول آفرین است.

رئیس جمهور همچنین پروژه های ناتمام را یکی از مهمترین دغدغه های دولت در استان های مختلف کشور دانست و گفت: تنها اولویت مدیران در دولت سیزدهم باید گره گشایی از کار مردم باشد و انتظار داریم به سرانجام برسانیم. پروژه های نیمه تمام با این دید تلاش کنید

رئیسی با بیان اینکه شفافیت و پاسخگویی به مردم از دیگر اولویت های اجرایی مدیران دولت سیزدهم است که همه باید آن را دنبال کنند، تصریح کرد: استفاده از توان بومی در صنایع و ادارات استانی موضوع مهم دیگری است که مدیران باید به آن توجه کنند.

رئیس جمهور گفت: هویت استان یزد با تمدن، تاریخ، مردان و مشاهیر همراه با حضور یزدی ها در حریم مقدس آن را زبانزد کرد و باید از آن پاسداری کنیم.

وی با بیان اینکه در این سفر شور و نشاط جوانان یزدی را دیدم اظهار داشت که حامی ولایت و نظام هستند. توجه ویژه ای داشته باشید.

رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه فوق العاده ما باید بالا بردن اعتماد در دل مردم باشد، خاطرنشان کرد: این مهم با گفتار محقق نمی شود و باید در میدان عمل محقق شود که نیاز به روحیه تغییر دارد، چیزی با آن حل نمی شود. نامه نوشتن، باید به دنبال آن بود که گره های مردم را حل کرد و باز کرد.

او گفت: مدیری که به هیچ شرایطی اهمیت نمی دهد و فقط نامه را دنبال می کند، کاری از پیش نمی برد. ما هم مثل بچه های تیپ الغدیر یزد باید متن را معرفی کنیم و با پیگیری و تلاش مسائل را حل کنیم».

رئیسی به قنات یک یزد اشاره کرد و یادآور شد: این طرح آرزوی دیرینه مردم استان یزد است و بر این اساس اعلام شد که اجرای آن چهار سال زمان می برد. از مسئول پروژه در خودرو پرسیدم که در صورت تامین اعتبار لازم، این پروژه در نیمی از این زمان به اتمام می رسد و قول دادیم با تامین اعتبار، کار را تسریع کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه های ناتمام در سال های گذشته به معضلی تبدیل شده بود، گفت: اینکه چرا دولت ها و مجلس ها عمل نکرده اند موضوعی نیست و باید برای تکمیل آن اقدام کنیم و اصلاً برای ما مهم نیست، برنامه ریزی کنید که آیا به ما ختم می شود یا خیر. ما فقط به دنبال طرح هایی برای ورود به مرحله تولید و فعالیت به نفع مردم و نظام هستیم.

وی افزود: مگر اینکه سربازان ما که سال ها کار کرده اند از خدمت خارج شوند. خداوند خودش کارهایی را که از روی اخلاص و برای رفع مشکلات مردم انجام می شود ثبت می کند.

رئیسی تصریح کرد: در برنامه و بودجه باید اعتبارات لازم برای تصویب طرح ها تامین شود و این طرح نیازمند کار بسیار جدی است و برای اجرای آن باید کاملا جهادی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور مشکلی نداریم که راه حل نداشته باشد، تاکید کرد: بنگاه های صنعتی باید با اخذ مجوزهای لازم از جمله مجوزهای زیست محیطی، فعالیت خود را رونق بخشند.

رئیس قوه مجریه در ادامه داشتن تمامی دفاتر در نظام جمهوری اسلامی گفت: از مدیران می خواهم بودجه سفرهای استانی را تامین کنند و با کار جهادی اقدام را دنبال کنند. دولت باید به وعده های خود عمل کند و حتی اگر با مشکلی مواجه شدیم آن را به مردم اعلام کنیم و مشکل را به آنها بگوییم.

رئیسی با بیان اینکه مدیران یا باید کار را تحویل دهند یا بهانه ای به دست مردم بدهند، تاکید کرد: حتی اگر کار انجام نشد دنبال صداقت باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید