دانشگاه های علوم پزشکی باید با تولید علم مقابله کنند/ لزوم ریشه یابی علل شیوع برخی بیماری ها

ساعت: 12:54
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786615

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه دانشگاه های علوم پزشکی باید در تولید علم مشارکت داشته باشند، گفت: عامل شیوع بیماری هایی مانند دیابت و سرطان در یزد باید ریشه کن شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری ظهر امروز در دیدار با رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی یزد، با تقدیر از عملکرد کادر پزشکی و مسئولان در این حوزه، اظهار داشت: نباید به شکلی باشد و این بیماری ها ریشه کن شود. .

وی با اشاره به اینکه سن بیماری های قلبی نیز رو به افزایش است، افزود: سرطان و بسیاری از بیماری های غیرواگیر دیگر در یزد رو به افزایش است و باید علت همه این موارد را پیدا کرد.

امام جمعه یزد یادآور شد: اسلام برای حفظ سلامت انسان از دوران جنینی تا پیری دستورات و توصیه هایی دارد که همگی در داستان ها وجود دارد اما اگر به کارگیری این آموزه ها به سلامت جامعه کمک کند کمتر به آن ها توجه می شود. .

وی ادامه داد: نهادهای بهداشتی و درمانی باید قبل از تولد بر سلامت افراد نظارت و مراقبت کنند تا شاهد جامعه ای سالم و پویا باشیم.

* لزوم توجه جدی به تولید علمی در دانشگاه های علوم پزشکی

ناصری با تاکید بر اینکه پزشکان ما باید دانش بنیان، دقیق، دلسوز و با اعتماد به نفس باشند، افزود: ما باید در دانشگاه های علوم پزشکی علم تولید کنیم نه اینکه فقط به مقالات خارجی و نظرات پزشکان خارجی و بهداشت جهانی نگاه کنیم.

امام جمعه یزد گفت: این هنر نیست که هر چه دیگران آفریده اند، نه تنها از آن استفاده کنیم، بلکه خودمان برای تولید علم هم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پزشکی البته در تولید علم وضعیت بهتری نسبت به سایر رشته ها از جمله صنعت داریم، گفت: جوانانی که وارد عرصه پزشکی می شوند باید مسیر تولید علم را در یک کشور ادامه دهند. راه جهادی و قدرتمند.

ناصری با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از دانشگاه ها پس از سال ها آموزش، بیکاران را به جامعه منتقل می کنند، تاکید کرد: باید با تربیت دانشجویان آگاه و متدین، دانشجوی کارآفرین و صاحب نظر و صاحب نظر به جامعه کمک کنیم.

* تقویت اخلاق و دین در کنار علم و تحقیق

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه پزشکان باید بیش از سایر اقشار جامعه متحد و متدین باشند، افزود: پزشکان با بررسی اعضا و جوارح انسان به راز آفرینش پیچیده و عجیب انسان و معجزات او پی می برند. .

ناصری گفت: در کنار علم و پژوهش، تقویت دین و اخلاق ضروری است و با توجه به اینکه ایران اسلامی در جهان پزشکی و سایر علوم برتر بود، این جایگاه باید احیا شود زیرا کشور ما در لحظه ای استعمار شد. “و جای خود را از دست داد.

جمعه یزد نیز بر لزوم تغییر سبک زندگی و اصلاح تغذیه تاکید کرده و گفته است: غذا خوردن در گذشته بسیار سالم بود اما امروزه غذاهای آماده، فست فودها، روغن ها و نوشیدنی های ناسالم سر سفره است و بسیاری از غذاهای ناسالم طعم آن را می دهد. مردم را تغییر دهید

* هشدار در مورد تأثیر فرهنگ غذایی غربی بر نحوه زندگی و تغذیه مردم

او درباره سرطان و بیماری قلبی گفت: فرهنگ غربی حتی بر تغذیه مردم ما نیز تأثیر گذاشته است.

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود بر رعایت بهداشت مواد غذایی تاکید کرد و یادآور شد: اگر بخواهیم تغییری ایجاد کنیم و دوباره روی پای خود بایستیم باید همه چیز را در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در حوزه سلامت تنظیم کنیم. تغذیه.

وی با بیان اینکه 40 سال از انقلاب می گذرد و باید شاهد رشد و شکوفایی بیشتر باشیم، افزود: جوانان ما دارای توانایی ها و استعدادهای بسیار خوبی هستند که باید زمینه شکوفایی آنها را فراهم کند.

ناصری تاکید کرد: البته به هیچ وجه نمی توان به دشمنان اعتماد کرد، زیرا در شرایطی جلوی انتشار تاج، دارو و حتی ماسک از کشورهای دیگر را گرفته اند، بنابراین نمی توان به آنها اعتماد کرد.

* لزوم ساماندهی و شناخت بخشهای مفید طب سنتی

وی درباره تاج نیز گفت: سعی کنید مردم را آگاه کنید و به آنها اطلاع دهید که زحماتی که تاکنون انجام شده از دست ندهند تا واکسیناسیون کامل انجام شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه طب سنتی در تاج به منصه ظهور رسیده است، افزود: خوب است طب سنتی را نیز برنامه ریزی کنیم و بخشی را که می تواند برای مردم مفید باشد، شناخته و ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید