دانشگاه پیام نور فیض آباد از سال 1397 پذیرش جدیدی نداشته است / احتمال تعطیلی دانشگاه تا سال آینده


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896307

حجت الاسلام اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور فیض آباد از سال 1397 پذیرش جدیدی نداشته است و اگر به همین منوال پیش برود دانشگاه پیام نور فیض آباد تا یک سال دیگر تعطیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حسین اسلامی امام جمعه مه ولات صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 2 سال پیش متوجه شدیم که واحد پیام نور شهرستان فیض آباد تعطیل می شود که در این راستا با رئیس دانشگاه پیام نور جلسه ای برگزار کردیم. در استان خراسان رضوی همراه با مسئولان وقت.

وی افزود: عدم پذیرش دانشجو، عدم تناسب هزینه های دانشگاه و تعطیلی واحدهای پیام نور در برخی شهرستان ها از جمله دلایلی بود که رئیس دانشگاه پیام نور استان عنوان کرد، اما با اصرار ما و اهدای زمین توسط خیرین، مهلت یک ساله برای ادامه فعالیت دانشگاه داده شده است.

امام جمعه ماه ولات ادامه داد: در این مدت دانشگاه پیام نور باید اقدامات لازم را برای افزایش جذب دانشجو انجام می داد اما اقدامات موثری صورت نگرفت.

اسلامی گفت: دانشگاه پیام نور فیض آباد از سال 1397 تاکنون هیچ ورودی جدیدی نداشته و کد ناحیه این دانشگاه از دفترچه انتخاب ناحیه حذف شده است.

وی در خصوص اقدامات فرماندار مه ولات (انتقال استانداری مرکزی به یکی از اتاق های این مجموعه) و مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مقصر دانستن استاندار در تعطیلی دانشگاه اظهار داشت: مطالب ارائه شده در فضای مجازی خلاف واقعیت است. و غیرمنصفانه ساختمان فعلی این واحد متعلق به فرمانداری است که بیش از 15 سال است که بصورت رایگان در اختیار دانشگاه قرار گرفته و همچنان در اختیار دانشگاه می باشد.

اسلامی خاطرنشان کرد: اگر انتقادی وجود دارد باید از سوی مدیریت دانشگاه پیام نور تربت حیدریه باشد که اقدامات موثری برای حفظ و ارتقای این واحد تحت مدیریت خود انجام نداده و در سال های اخیر مسئولی را از تربت منصوب کردند. حیدریه به عنوان رئیس دانشگاه که بیشتر اوقات مرخصی بود و اکنون این واحد دانشگاهی بدون سرپرست است.

وی افزود: در سال های گذشته یک خودرو توسط خیرین شهر فیض آباد برای دانشگاه آن شهر خریداری شده بود، اما این خودرو اکنون در تربت حیدریه است. چرا؟! واگذاری زمینی که خیرین فیض آبادی به دانشگاه پیام نور وقف کرده بودند نیز باید مشخص شود.

امام جمعه مه ولات فرمودند: آقایان اخیراً گفتند که ابتدا ساختمان مستقلی به نام دانشگاه بسازید تا کد رشته را به شما بدهند، کاملاً غیر منطقی است، برعکس آن منطقی است. تکلیف این ملک چه می شود؟!

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید