دانش آموزان در کدام دروس «به تلاش بیشتری نیاز دارند»؟ + جزئیات


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834482

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین مشکلات دانش آموزان به ترتیب در رشته های فارسی، ریاضی، علوم تجربی و علوم اجتماعی است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که یک میلیون و 639 هزار و 280 دانش آموز به دانش آموزان نیاز دارند. بیشتر تلاش می کنند.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری گفت: آموزش در تلویزیون ادامه داشت اما هیچ کدام جایگزین آموزش حضوری نشد.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد یک میلیون و 639 هزار و 280 رشته دانشجویی نیازمند تلاش بیشتر هستند. این آمار برای یک دانش آموز درسی است، به این معنی که ممکن است دانش آموز نیاز داشته باشد در چندین درس بیشتر کار کند. به عبارت دیگر تعداد دانش آموزان نیازمند تلاش برای هر درس تکرار می شود و اگر دانش آموز به دو یا سه درس نیازمند تلاش نیاز داشته باشد در آمار هر درس جداگانه تکرار می شود.


بزرگترین مشکلات دانش آموزان چیست؟

حکیم زاده ادامه داد: در پایه اول ابتدایی 247 هزار و 204 درس دانش آموز، در پایه دوم ابتدایی 224 هزار و 427 درس دانش آموز، در پایه سوم ابتدایی 227 هزار و 183 درس دانش آموز، در پایه چهارم ابتدایی 283 هزار درس. و 159 درس دانش آموزی در پایه پنجم ابتدایی 299150 درس دانش آموزی و در پایه ششم ابتدایی 358157 درس دانش آموزی نیاز به تلاش بیشتری دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیشترین مشکل دانش آموزان به ترتیب در زبان فارسی، ریاضی، علوم تجربی و علوم اجتماعی است.

وی ادامه داد: در درس فارسی کلاس اول و دوم مشکل دارند اما در درس ریاضی ششم، پنجم و چهارم مشکل دارند. کلاس ششم، پنجم و چهارم هم در درس علوم تجربی مشکل دارند.


مرحله دوم طرح جبران خسارت و تثبیت در حال انجام است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله دوم طرح جبرانی و تثبیت بر اساس نتایج اولین سنجش و عملکرد دانش آموزان در مدرسه در حال اجراست. برای مرحله دوم به همه کشورها دستورالعمل فرستادیم در طرح جبران و تجمیع باید جلسات آموزشی جبرانی داشته باشند تا تا حدودی این ضعف ها جبران شود.

وی افزود: برنامه ای به نام نذر آموزش داریم که داوطلبان دانش آموزی در آن حضور دارند و از ظرفیت آنها برای جبران ضعف های یادگیری دانش آموزان استفاده می کنیم.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید