دانش آموزان وارثان انقلاب اسلامی هستند/ دشمنان همچنان بر هویت و فرهنگ ما تمرکز دارند


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805140

سخنگوی مقام معظم رهبری در استان زنجان با تبریک دهه مبارک فجر گفت: دانش آموزان وارثان انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی صبح سه شنبه در مراسم گلباران انقلاب در مدرسه دخترانه شاهد بهار ایمان، با تبریک سالروز آغاز شکوهمند دهه فجر اسلامی، گفت: نوجوانان و همه ملت ایران.

وی با ابراز قدردانی از خداوند که به ما اجازه داد در سایه ولایت فقیه و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نفس بکشیم، گفت: برای همه کارگزاران انقلاب اسلامی آرزوی توفیق روزافزون دارم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شما شاگردان وارثان انقلاب اسلامی هستید، تصریح کرد: این یک اصل است که ملتی که احساس هویت کند ذلیل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حس هویت این است که انسان ریشه، تاریخ و افتخارات خود را بشناسد و خود را بی ریشه نداند، گفت: یکی از روش های سلطه استعمار در طول تاریخ این است که به سراغ ملت هایی بروند که ریشه در تاریخ ندارند و احساس می کنند آنها را شناسایی نکرده اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تاریخ تمدن در ایران 8 هزار سال است، ادامه داد: شاید در اوایل انقلاب دقت می کردیم که این آمار را بگوییم چون متهم به ملی گرایی بودیم اما بعداً به این نتیجه رسیدیم که این نگرش. اشتباه بود…”

وی با بیان اینکه غرب، اروپا با تلاش فراوان تاریخ 2000 ساله ای را رقم زده است، افزود: اسنادی درباره تاریخ 8000 ساله ایران وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز 240 شبکه شبانه روزی به زبان فارسی و کاملا رایگان به هویت و فرهنگ ما حمله کردند، تاکید کرد: چون در جنگ نظامی و اقتصادی شکست خوردند نسل جوان را هدف قرار دادند.

وی گفت: آنها می خواهند با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، شکاف بین ریشه و هویت را پر کنند. اگر ملتی ریشه و هویت نداشته باشد، به راحتی می تواند تسلط یابد».

آیت الله خاتمی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب این تفکر را شیطان اندیشی و آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند و این ریشه در فرهنگ ایرانی و قرآنی است، تصریح کرد: تاریخ ایران را بخوانید، این امپراتوری بزرگ جهان است. همیشه تحت تعقیب دشمنان خارجی، بخشی از بدن ایران را دریدند و امروز از بقیه غافل نیستند.

وی با بیان اینکه آمریکا مانند زالو دنیا را مکیده و برای خود جهنم یک قدرت نظامی و اقتصادی ایجاد کرده است، ادامه داد: آزادی نور است و آزادی مطلوب همه انسان هاست و به زودی این نور در سراسر جهان تابیده خواهد شد. “

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: آینده برای شما جوانان است و اگر می خواهید آینده ای زیبا داشته باشید باید به این فکر کنید که امروز چگونه آینده ای زیبا خلق کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید