دبیر ستاد عمرو به معروف: مجلس از حجاب خارج شد/ 3 پیشنهاد جدید برای مقابله با بی حجابی

دبیر ستاد عمرو به معروف: مجلس از حجاب خارج شد/ 3 پیشنهاد جدید برای مقابله با بی حجابی

روز جدید دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور خلأهای قانونی و وجود قوانین نامناسب و ناکارآمد را مشکل اصلی وضعیت کنونی حجاب دانست و تاکید کرد: مجلس عقب نشینی کرده است. مصوبه آن درباره حجاب و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی را بدون ضمانت اجرایی لازم تصویب کرد. ما برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت کنونی عفاف و حجاب در جامعه، طرح جامعی را تدوین کرده ایم که شامل عدم تشکیل پرونده قضایی برای افراد باحجاب، رسمی نشدن موضوع عفاف و حجاب و جلوگیری از برخورد پلیس با افراد بدحجاب است. حجاب، این سه راهکاری است که در این طرح پیش بینی شده است. چندین میلیون نفر حاضر به ورود به عرصه های مختلف عفاف و حجاب هستند. آیا با سازماندهی این افراد نمی توانیم از شر برهنگی خلاص شویم؟ اگر چند میلیون راننده تاکسی اینترنتی بدانند که برای رانندگی یک فرد بی حجاب جریمه می شوند، بیش از 50 درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل می شود و در این صورت 4 میلیون راننده بدون تنش خواهیم داشت. اگر بخواهیم قانون عفاف و حجاب فعلی را اجرا کنیم در خوشبینانه ترین حالت 10 میلیون پرونده قضایی دیگر اضافه می شود که قابل استماع نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کشور خلأهای قانونی و وجود قوانین نامناسب و ناکارآمد را مشکل اصلی وضعیت کنونی حجاب دانست و تاکید کرد: مجلس از موضع خود عقب نشینی کرد. درباره حجاب و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی را تصویب کرد که فاقد ضمانت اجرایی لازم بود.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی در دومین گردهمایی مسئولان عفاف و حجاب دستگاه های اجرایی کشور، مدارای مسئولان در بخش‌های مختلف از جمله قانون‌گذاری، عامل اصلی شکل‌گیری وضعیت کنونی در حوزه عفاف و حجاب است. حجاب و ایجاد بسترهایی برای ایجاد مشکلات که دشمن بتواند روی آن قیام کند.

وی تاکید کرد: مجلس حجاب را برداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی را تصویب کرد که ضمانت اجرا نداشت.

هاشمی گلپایقانی با بیان اینکه ستاد امر به معروف مانند سایر نهادها در مقابل ناهنجاری های اجتماعی منفعل نیست، اظهار داشت: برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت فعلی عفاف و حجاب در جامعه برنامه جامعی را تدوین کرده ایم که شامل آن می شود. عدم تشکیل پرونده قضایی برای بدحجابی، رسمی نشدن موضوع عفاف و حجاب و جلوگیری از ورود مستقیم پلیس برای برخورد با بدحجابی سه راهکار ارائه شده در این طرح است.

وی در تشریح این سه تصمیم به قوانین نامناسب و ناکارآمد در حوزه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ورود پرونده به دستگاه قضایی حداقل 9 میلیون پرونده است و اگر بخواهیم قانون فعلی را اجرا کنیم، در در خوشبینانه ترین حالت، 10 میلیون پرونده دیگر اضافه می شود که قابل رسیدگی نیست و یکی از مهمترین معیارهای قانون اجرای آن است.

هاشمی گلپایقانی با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند در قبال مشکل عفاف و حجاب پاسخگو باشد، گفت: اگر دولت بتواند مشکل عفاف و حجاب را در ادارات حل کند 50 تا 60 درصد مشکل حل می شود، اما زمانی که نتواند. ، چگونه مسئولیت حل مسائل عفاف و حجاب در شعر را در سطح جامعه بر عهده خواهد گرفت؟!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز دخالت مستقیم پلیس در بحث حجاب را دلیلی بر کمرنگ شدن اقتدار پلیس می داند: عملکرد ما در حوزه عفاف و حجاب بوده است. آنقدر ناکافی است که می توان گفت دشمن برای ادامه عملکرد فعلی است زیرا می تواند هر روز به بهانه ایجاد اختلاف.

وی ساماندهی افراد درون نهادی و استفاده از ظرفیت تشکل ها و توده های مردمی را از راهکارهای اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برای حل معضلات عفاف و حجاب خواند و گفت: اکنون 3 میلیون مردم می خواهند در عرصه های مختلف عفاف و حجاب وارد شوند. آیا با سازماندهی این افراد نمی توانیم از شر برهنگی خلاص شویم؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر دو راه دیگر برای حل معضل عفاف و حجاب در کشور برشمرد که بدون کار فرهنگی نتیجه ای ندارد. بستن کمربند ایمنی زمانی فرهنگ شد که پلیس در کنار کار فرهنگی جریمه کرد و اگر قرار بود مشکلات فقط با کار فرهنگی حل شود، دولت با کار فرهنگی هم از مردم مالیات می گرفت.

دبیر وزارت امر به معروف و نهی از منکر به نمونه ای از کار فرهنگی با ضمانت اجرایی اشاره کرد و گفت: اگر چند میلیون راننده تاکسی اینترنتی بدانند که برای رانندگی یک فرد بی حجاب جریمه می شوند بیش از 50 نفر. درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل می شود در این صورت 4 میلیون دستور خوب و بد بدون تنش خواهیم داشت.

هاشمی گلپایگانی نتیجه طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بازگشت عفاف و حجاب به روال قانونی و طبیعی خود و رهایی از التهابات و تخلفات را عنوان کرد. هنجارها در عرض 2 سال

وی در ادامه به نحوه جذب و گزینش معلمان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در جریان انتخابات سیاسی به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند تا 25 هزار نفر را در مدت 18 روز جذب و انتخاب کند.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر کشور این اقدام آموزش و پرورش را ظلم و خیانت سیستمی خواند و گفت: با این شیوه گزینش، احتمال ورود معلمان غیر اعتقادی به مدارس بسیار زیاد است. و بعد انتظار داریم که نتیجه مدارس دختران با حجاب بالاتر باشد!

دیدگاهتان را بنویسید