دبیر ستاد عمرو به معروف: حجاب امروز در جامعه ما ضروری شده است/ جایی که عفاف و حجاب نیست، فضای رشد اقتصادی وجود ندارد.

دبیر ستاد عمرو به معروف: حجاب امروز در جامعه ما ضروری شده است/ جایی که عفاف و حجاب نیست، فضای رشد اقتصادی وجود ندارد.

روز جدید محمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: همانطور که در مسائل اقتصادی عدالت اجتماعی را تعمیم نمی دهیم، امر به معروف و نهی از منکر را در عفاف و حجاب هم نباید تعمیم دهیم، اما در حال حاضر عفاف و حجاب شده است. فوری در جامعه ما

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: همانطور که در مسائل اقتصادی عدالت اجتماعی را تعمیم نمی دهیم، امر به معروف و نهی از منکر را در عفاف و حجاب هم نباید تعمیم دهیم، اما در حال حاضر عفاف و حجاب در جامعه ما ضروری است. کشف کرده است.

سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به عملیات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال گذشته، گفت: ستاد نقش احیای امر به معروف و نهی از منکر یعنی نقش آفرینی را دارد. انجام اقدامات احیاگر و ایجاد ارتباط سالم در انجام وظایف و ایجاد شبکه های مردمی در ارائه درخواست های منطقی.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: اسلام برنامه ای تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر دارد یعنی. قوه مجریه ضمانت بقای اسلام را بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر قرار داده است. اگر قرار است امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را پیدا کند، باید در همه سازمان ها، در همه نهادها، در فرهنگ خانواده و در روابط انسانی ظاهر شود. ما در این زمینه خیلی عقب هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: کشورهای پیشرفته و کشورهای غربی در مسئولیت اجتماعی بسیار جلوتر هستند، در صورت عدم رعایت قانون مردم در کشور ما به دلیل مشکلات مختلف و گاه دروغ، وعده و وعید بی تفاوت نمی مانند. این احساس مسئولیت اجتماعی کاهش یافته است و ما باید پشت شعارهایی که می دهیم اعتماد عمومی را جلب کنیم.

هاشمی گلپایگانی گفت: بحث امر به معروف و نهی از منکر بحث گسترده ای است، مهم ترین بحث امر به معروف و نهی از منکر عدالت اجتماعی و جامعه توحیدی و بحث آزادی اجتماعی و معنوی است.

وی با بیان اینکه حسن عفاف و حجاب را نباید تعمیم دهیم، ادامه داد: حیا بعد اخلاق، عفت در گفتار، عفاف در اخلاق و… است. ما حتی در مسائل اقتصادی هم عفت داریم. یکی از ابعاد عفاف، عفاف محجبه است که مرز بین حجاب و حجاب است.

دبیر ستاد با بیان اینکه عدالت اجتماعی یکی از مهمترین فضائل قابل اجراست، تاکید کرد: همانطور که در مسائل اقتصادی عدالت اجتماعی را تعمیم نمی دهیم در عفاف و حجاب هم تعمیم نمی دهیم در حال حاضر عفاف و حجاب یک فوریت شده است. در جامعه ما

هاشمی گلپایگانی گفت: جامعه باید تنظیم شود، عدالت اجتماعی اصل عدالت اجتماعی است، عدالت فرهنگی و آموزشی از اولویت هاست و بعد عدالت اقتصادی می آید. اما همیشه نباید اول و دوم بگوییم، بلکه مجموعه باید قوی باشد.

وی ادامه داد: جامعه باید سالم باشد، جایی که عفاف و حجاب نباشد، فضای رشد اقتصادی نباشد. اگر در کشورهای دیگر قوانین سختگیرانه ای برای محیط آموزشی و کاری دارند به این دلیل است که می خواهند رشد اقتصادی اتفاق بیفتد. در دفتری که کارمندان از صبح تا شب با هم صحبت می کنند و می خندند، زمان مفید کار در دفتر نیم ساعت است، البته در برخی از دفاتر کار به دقت نظارت می شود. اما در برخی اداره ها با هم چای می نوشند و کار مردم را انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: در برخی از دانشگاه های دنیا که گران هستند، اختلاط را بین دختر و پسر جدا کرده اند. این تقسیم بندی منجر به اضافه شدن یک و نیم امتیاز به میانگین کل معدل شده است. آنها به دنبال علم هستند چرا ما می خواهیم اروپای 80 سال پیش این فرهنگ وارداتی را تجربه کند. جایگزینی سگ و گربه به جای کودکان در اروپا و آمریکا یکسان نیست زیرا ما بیشتر از غرب غرب زده و گرفتار شده ایم. اینها مشکلاتی است که اگر آنها را حل نکنیم مشکلات بیشتری ایجاد می شود و باعث تنش اجتماعی می شود. امروز جامعه ما دوقطبی است و ملتهب است و این به دلیل نبود قانون است.

هاشمی گلپایقانی گفت: در کشورهای پیشرفته قانون مثل وحی بیت است. افرادی که در اروپا زندگی می کنند وقتی به ایران می آیند زندگی راحت تری دارند زیرا فرهنگ قانونمندی در آنجا بیشتر اجرا می شود. ما به دنبال عدالت اجتماعی هستیم. امروز بی حجاب و با حجاب باید از مسئولان به ویژه مجلس بخواهند تکلیف را روشن کنند، مردم را نمی توان کشت و مسئولان فقط دستور می دهند. دستورات برای خطبه مسجد و نماز جمعه است. بحث حجاب خلأهای قانونی جدی دارد و ضمانت اجرایی برای اجرای قانون نداریم، قانونی که قابل اجرا نباشد قانون نیست و وظیفه شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر بحث عفاف و حجاب به یک موضوع سیاسی تبدیل شود، به کلی آسیب می بیند. ستاد اعلام کرد که این موضوع کاملا اجتماعی و دینی است اما سال آینده یکی از مواردی که مورد سوء استفاده قرار می گیرد بحث عفاف و حجاب است.» و مجلس باید قبل از انتخابات فکری به حال این موضوع کند.

وی افزود: اساس فعالیت ستاد را در حرکت های مردمی و دولت می دانیم. همه افراد جامعه می توانند با برنامه ریزی به ستادها مراجعه کنند و اعلام کنند که می خواهند با برنامه ای خاص در یک حوزه خاص برای خود نامی دست و پا کنند. نهی، امتناع از اعتراض است و اخطار، پیشنهاد، افراد مردم می توانند به مشکلی اعتراض کنند، پیشنهاد خود را برای حل آن بدهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: 18 حوزه در بحث تشکیلاتی مشخص شده است که همه افراد می توانند در بحث تشکیلات شرکت کنند. ساماندهی امری عفاف و حجاب است و خواسته های مردم در این است که ما نیز بر اساس درخواست مردم ارزش گذاری می کنیم.

وی ادامه داد: همه ادارات و سازمان ها باید شورای امور عمومی داشته باشند و دو نفر از اعضای این شورا از تشکل های مردمی برای برقراری ارتباط عمومی با نهادهای دولتی باشند. بسیاری از سازمان ها و نهادها توصیه هایی دارند، اما ما اصرار داریم که این توصیه ها نمایشی نیست، برخی سازمان ها نیز از ایجاد این سازمان ناراضی هستند و نمی خواهند در سازمان خود از جمله وزارت گردشگری گسترش یابد.

وی تصریح کرد: وزارت گردشگری در مناطق گردشگری تورها را هدایت می کند و آنها را تحقیر می کند و آنها مسئولیتی ندارند. دانشگاه آزاد نیز یکی از سازمان هایی است که اعتراض دارد. دانشگاه آزاد بدون زیرساخت مردم را از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک برد و فرهنگ غلط را رواج داد و ابتذال را در آنجا نهادینه کرد. وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت در اولویت های بعدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و فواید عمومی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بانک های تابعه از جمله نهادهایی هستند که خیلی خوب وارد شده اند.

هاشمی گلپایگانی گفت: بر اساس شاخص های تعیین شده مشخص شد که تور رسمی با راهنمای برای چه مدیری برگزار شود و اعلام کردیم که تور رسمی راهنما از وزارت ارشاد آغاز می شود. فیلم دینامیت و گشت ارشاد صنمبل به تخریب عاملان معروف هستند این دو فیلم بیشترین آسیب را به عاملان آن وارد کرده اند.

وی با بیان اینکه ستاد باید به صورت معروف از خاطیان حمایت کند، ادامه داد: گشت ارشادی مسئولان به این معناست که آیا مسئول به وظایف خود برای جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه عمل می کند یا خیر.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بحث اقتصادی بسیار مهم است. هیچ دلیلی ندارد وقتی این همه بچه کار می کنیم، روزی دو تن غذا برای سگ های ولگرد. هر وقت در مقابل حاکمان اعتراض می کنیم می گویند در دولت قبل بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید